Skip to main content

hallo ik heb een vraag ik heb beneden een tv en boven een tv allebei aangesloten op de tv kast nu wil ik een derde tv boven aansluiten er is nog 1 ingang vrij maar de afstand naar de kamer is erg groot hoe kan ik dit probleem het makkelijkst oplossen

Als ik het goed begrijp is de TV box boven bekabeld aangesloten, je zou dan een switch kunnen aanschaffen, als je alleen TV gebruikt via de switch is elke switch goed, wil je ook iets anders er op aansluiten is er een IMGP ondersteuning nodig in de switch, aanrader de Netgear GS105e, daarvandaan twee kabels naar de betreffende TV kastjes.


hallo;

de tv ontvanger staat beneden daar is de tv van beneden op aangesloten en de tv boven is ook op deze ontvanger aangesloten alleen is er wel een extra opening om een kabel er in te doen maar de afstand die je dan nodig hebt voor de tv op de slaapkamer is wel heel groot vandaar dat is een goed alternatief zoek om alsnog boven tv te kunnen kijken ook  


Goed is een relatief begrip, het enige wat ik als "Goed" zal classificeren is een vaste kabel vanaf Modem naar ITV box.

Eventueele alternatieven methodes zijn in voorkeursmethode van boven naar beneden

  • Via MoCa set, (Hiervoor dient dan een Coax kabel beschikbaar te zijn tussen modem en locatie van ITV) ( €100,-)
  • Via SuperWifi ( Dit wordt officieel niet ondersteund omdat er nogal wat haken en ogen aanzitten, echter als Draadloze brug een goed signaal heeft tussen bron en ontvanger werkt dit prima met 1 ITV ) (€59,- bij monteur )
  • DVS ( Homeplug systeem dit verbinding moduleerd op het stroomnet, stroomnet is het niet op gemaakt dus hier heb je vele "of, maar en als"  situaties) ( €80,-)

Zoals je ziet alle zitten kosten aan de oplossing die ook dan nog kwalitatief minder is dan als het over een netwerkkabeltje loopt.


hallo;

de tv ontvanger staat beneden daar is de tv van beneden op aangesloten en de tv boven is ook op deze ontvanger aangesloten alleen is er wel een extra opening om een kabel er in te doen maar de afstand die je dan nodig hebt voor de tv op de slaapkamer is wel heel groot vandaar dat is een goed alternatief zoek om alsnog boven tv te kunnen kijken ook  

Een utp-kabel mag 100 meter zijn. Dus die afstand is niet het probleem. 

Maar wat bedoelt u precies? U heeft 2 tv's die aangesloten zijn op dezelfde ontvanger? Dat kan niet eens. Een ontvanger heeft maar 1 hdmi poort.


ja 2 tv aangesloten op 1 modum en mijun vraag is nu hoe kan ik het snelst een derde tv boven hebben  


ja 2 tv aangesloten op 1 modum en mijun vraag is nu hoe kan ik het snelst een derde tv boven hebben  

Het snelste / makkelijkste is een duurdere en minder stabiele optie(Moca/DVS/Wifi), dan wat meer moeite ( Kabel trekken ) dat je zeker weet dat het goed is 


Welkom op het forum @Christel Nieuweboer. Laurens en Nick en Doornekamp hebben al een aantal tips en opties gegeven hoe een extra tv-ontvanger aangesloten kan worden. De eerste stap zal dan zijn om een derde tv-ontvanger toe te voegen aan het abonnement, als je die nog niet hebt. Dat kan je het makkelijkste via MijnKPN doen. De genoemde tips kan je daarna gebruiken om die ontvanger aan te sluiten.Â