Skip to main content

Foutcode F143 …. Ben nu al ruim twee uur bezig om dit conform de aanwijzingen online opgelost te krijgen. Ik sta nu op het punt om mijn tv uit het raam te smijten, maar dat lijkt me niet zo goed om te doen. Ik wil niet langer klooien zelf. Via de telefoon alleen maar lange wachttijd. KPN, graag een monteur aan huis. 

Heeft u wel internet? 


Dat kan. Service monteur van 60euro.

 

Foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843

Je tv-ontvanger heeft geen verbinding met je modem (Experia Box / KPN Box)

 

 

Hoe is je tv ontvanger aangesloten. Via een vaste kabel, of met DVS stekkers?


Ik heb wel internet en de tv is aangesloten via dvd’s stekkers 


Dvs stekkers


Ik wil graag 60 euro betalen voor een monteur, uiteraard als het probleem aan mijn kant zit. Want mijn uurtarief is hoger en ik wil er niet nog meer tijd aan kwijt zijn. Als het een kpn probleem is, dan is het niet logisch dat ik de kosten van een monteur betaal.


Dvs stekkers

 

  • Branden die rood of wit?
  • Zitten ze in een vast stopcontact in de muur? (niet in een stekkerdoosje)
  • Heb je op alle DVS stekkers het knopje wat erop zit 4sec ingedrukt gehouden zodat het lampje gaat knipperen?
  • Zit bij de 1e DVS de Internetkabel tussen modem en DVS?
  • Zit bij de tv ontvanger ook de Internetkabel tussen tv ontvanger en DVS?

Ik wil graag 60 euro betalen voor een monteur, uiteraard als het probleem aan mijn kant zit. Want mijn uurtarief is hoger en ik wil er niet nog meer tijd aan kwijt zijn. Als het een kpn probleem is, dan is het niet logisch dat ik de kosten van een monteur betaal.

 

 

Mocht het aan de DVS liggen, dan valt dat voor eigen rekening.  Je hebt ze gekocht, op eigen risico zeg maar. Want met een vaste kabel werkt je tv hoogstwaarschijnlijk wel.

Wellicht kun je dit proberen als test?


Brand rood

Zit in een vast stopcontact

knopje gevonden, rood lampje knippert nu in blauw of wit (ben beetje kleurenblind)

 

kabels zitten waar ze horen, niets aan veranderd

 


Dvs lampje staat nu weer op rood


Je zou eventueel nog de applicatie Devolo Cockpit kunnen downloaden op een laptop. Die geeft je iets meer inzicht in de verbinding tussen de verschillende powerline-adapters. 

 

Als ze daarin niet zichtbaar worden en rood blijven branden dan zou het kunnen zijn dat er dusdanig veel ruis op het stroomnet is ontstaan dat ze geen onderlingeverbinding meer kunnen maken.


1 van de dvs stekkers blijft op rood staan, schakelt uit en gaat weer op rood. 
 


Dank heren. Dit gaat mijn pet en zin en motivatie te boven. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen bij kpn dat er een monteur komt?


Dus hoe kan ik een monteur laten komen? Ik kom er niet door telefonisch. Toch maar overstappen naar ziggo/Vodafone dan nu? Tsjonge. Dank voor jullie meedenken, maar ik WIL niets meer uitproberen. Wil een tv verbinding die doet waarvoor ik betaal. En als die stuk is, dan betaal ik gewoon voor een oplossing. Beetje moedeloos nu onderhand. Zucht.


Beste KPN. Geef me (ondanks top-heren die op het forum met me hebben meegedacht, DANK MANNEN) een monteur. 


Hou er rekening mee dat:

  • een monteur die dvs stekkers misschien ook niet aan de praat krijgt
  • nieuwe dvs stekkers 80 euro kosten en mogelijk ook niet goed zullen werken (binnen 14 dagen kun je ze retour sturen waarbij je je geld terug krijgt)
  • de enige oplossing uiteindelijk een kabel is

Dank je Nick. Het heeft vier jaar perfect gewerkt en vandaag ineens niet. Wie kan ik bellen voor een monteur? Want mailen met kpn kan niet helaas.


Wat aan uw situatie veranderd bijv. heeft u iets gekocht wat een signaal uitstraalt?

DECT telefoonset
Bluetooth apparaten
Babyfoons
Draadloze beveiligsapparaten
Magnetron

U kunt u zelf ook 60eu voorrijkosten besparen door een nieuwe set DVS te kopen.
Mocht u een oud type hebben bijvoorbeeld de 200 versie.
 


En het goedkoopst via de BCC.

https://www.bcc.nl/computer/netwerk/powerline-adapter/devolo-homeplug-magic-1-lan-starterkit/257293


En daar staat niet voor niets maar 1 ster bij. Prut-oplossing. KPN zou ze niet moeten verkopen. Gewoon bij abonnement stellen dat tv aangesloten móét met een kabel.


Hoi @Ronald Vos, welkom op ons forum!
Een monteur hiervoor kun je bestellen via www.kpn.com/monteur onder het kopje “extra service”.

Je kunt hierover ook met ons bellen op 0800-0402


Wat aan uw situatie veranderd bijv. heeft u iets gekocht wat een signaal uitstraalt?

DECT telefoonset
Bluetooth apparaten
Babyfoons
Draadloze beveiligsapparaten
Magnetron

Dit lijken me dingen die van invloed kunnen zijn op WiFi, maar niet op een dvs toch?

Een dvs kan verstoord worden door ledlampen, omvormers van zonnepanelen, laadinstallatie van een elektrische auto, enz. Ook iets wat bij de buren staat kan je dvs verstoren. Hierdoor kan het gebeuren dat een dvs 4 jaar lang goed werkt, maar dan opeens niet meer.


Dit lijken me dingen die van invloed kunnen zijn op WiFi, maar niet op een dvs toch?

Een dvs kan verstoord worden door ledlampen, omvormers van zonnepanelen, laadinstallatie van een elektrische auto, enz. Ook iets wat bij de buren staat kan je dvs verstoren. Hierdoor kan het gebeuren dat een dvs 4 jaar lang goed werkt, maar dan opeens niet meer.

Schakelende voedingen zoals je vaak ziet bij dergelijke apparatuur (behalve de magnetron dan) geven vaak wel een bepaalde vorm van ruis af op het stroomnet. Ik gebruik vaak het voorbeeld van een goedkope vijverpomp van AliExpress. Dergelijke voedingen kunnen prima functioneren maar er wel voor zorgen dat het stroomnet ‘vervuild’ raakt.