Skip to main content

Bij mij hetzelfde probleem, levering nieuwe afstandsbediening duurt minimaal twee werkdagen; dus twee werkdagen dezelfde zender of zelfs geen tv met alle frustraties van dien.  Ik wil dus twee nieuwe afstandsbedieningen. Valt er een uit heb ik in ieder geval nog een reserve want handmatig zenders wisselen is er ook niet meer bij. Je tv koppelen aan de afstandsbediening van kpn kan wel maar andersom niet. Hoezo afhankelijk van kpn!

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Heeft u alles dubbel? 


KPN verstrekt een afstandsbediening gratis bij ‘normaal’ verbruik :wink: . Voor meer zekerheid en gemak zijn ze te koop in de webshop


Volgens mij is dat niet de bedoeling! Waarom 2 afstandsbedieningen? Die dingen gaan bij normaal gebruik niet stuk, hooguit batterij een keer vervangen na vele jaren.

 

Hoezo afhankelijk van KPN? Je kunt ook een universele afstandsbediening gebruiken!


Heeft u alles dubbel? 

@Joep1965 Jij niet dan? Ik koop standaard 2 laptops, tv's, koelkasten, wasmachines en cv ketels. Vaak krijg je zelfs korting, zo heb ik nu gratis koelkastmagneetjes gescoord. Het is gewoon slim inkopen. 


Gratis koelkastmagneetjes zegt ie...hoeveel geluk kan je hebben in je leven:joy:


Ik heb zeker niet alles dubbel maar als iets uitvalt heb ik wel een alternatief. In dit geval geldt bij uitval geen mogelijkheid tot Tv en Radio waar ik wel voor betaal! Bij het oude kastje kon je nog manueel de zenders wijzigen, nu kun je niets meer. Het zal best dat het weinig gebeurt maar de frustratie is groter dan de kosten van een extra afstandsbediening. Maar zoals bij alles geldt: ga ik toch lekker naar een ander.


Ik geef je groot gelijk hoor. Ik heb nog steeds een hele oude ab van KPN (met die groene bolletjes), de D3 en zelfs al de allernieuwste. En ook nog de universele Philips Pronto-remote die ook de KPN codes kent.

Maar als m’n énige ontvanger stuk gaat…. (dan kunnen we i.i.g. nog kijken via de laptop)

Is het bestellen van een gratis (extra) ab via de eerder genoemde link je al gelukt?


Hoi @Kinorf 

En ik blijf lekker bij KPN.
Ook als ik mijn zin niet krijg.:joy:


Ik zou een extra Experiabox als reserve heel wat nuttiger vinden dan een extra afstandsbediening. Zeker als je toch al 2 ontvangers met dus 2 afstandsbedieningen hebt :joy:


Maar zoals bij alles geldt: ga ik toch lekker naar een ander.

En bij die ander krijg je ook maar één afstandsbediening en kun je óók een universele afstandsbediening gebruiken!

Als je trouwens een handige TV hebt, dan kun je de decoder ook met de ab van de tv bedienen en andersom. (Bij mijn Samsung werkt dit prima)


Heeft u alles dubbel? 

@Joep1965 Jij niet dan? Ik koop standaard 2 laptops, tv's, koelkasten, wasmachines en cv ketels. Vaak krijg je zelfs korting, zo heb ik nu gratis koelkastmagneetjes gescoord. Het is gewoon slim inkopen. 

Alex,

Ik vind dat je hier heel slecht mee scoort. Gelukkig voor jou ben ik je werkgever niet, maar met dit soort “leuke” opmerkingen voeg je echt niets toe voor de klant. 


Een grapje tussendoor moet kunnen toch👍


Ik snap het zeker wel, het is echter niet reëel om iedereen 2 afstandsbedieningen te geven. Niet alleen om de kosten, maar ook vanuit een milieuoogpunt. Ik vind het zeker jammer om te horen dat dit een reden is om over te stappen naar een andere aanbieder, dat meen ik oprecht. 

Alex,

Ik vind dat je hier heel slecht mee scoort. Gelukkig voor jou ben ik je werkgever niet, maar met dit soort “leuke” opmerkingen voeg je echt niets toe voor de klant. 

Dat mag, is volgens mij ook niet voor het eerst. Ik prijs mezelf ook gelukkig dat jij mijn werkgever niet bent, anders was ik werkloos zo te lezen. :slight_frown:


Ik snap het zeker wel, het is echter niet reëel om iedereen 2 afstandsbedieningen te geven. Niet alleen om de kosten, maar ook vanuit een milieuoogpunt. Ik vind het zeker jammer om te horen dat dit een reden is om over te stappen naar een andere aanbieder, dat meen ik oprecht. 

Alex,

Ik vind dat je hier heel slecht mee scoort. Gelukkig voor jou ben ik je werkgever niet, maar met dit soort “leuke” opmerkingen voeg je echt niets toe voor de klant. 

Dat mag, is volgens mij ook niet voor het eerst. Ik prijs mezelf ook gelukkig dat jij mijn werkgever niet bent, anders was ik werkloos zo te lezen. :slight_frown:

Alex,

Stuur me maar een mail, dan krijg je morgen een gefundeerd antwoord. Je zou zeker niet werkeloos zijn. Als ik je niet zo waardeerde had ik dit niet eens geschreven. 


Dat is niet nodig Cor. Ik besef zeker wel dat dit niet zo zwart /wit is, mijn reactie was ook enigszins gechargeerd. Andersom heb ik ook waardering voor jou en de moeite die je neemt om hier te reageren. Die waardering is op zijn minst wederzijds.


Waar het om ging was: in de oude situatie: geen risico bij klant omdat je altijd nog manueel kon wisselen. Met het nieuwe kastje moet je als klant zelf maar zorgen dat je het risico afdekt; zelf zorgen voor universele afstandsbediening o.i.d. Minder klantvriendelijk dus! Einde discussie.


Waar het om ging was: in de oude situatie: geen risico bij klant omdat je altijd nog manueel kon wisselen. Met het nieuwe kastje moet je als klant zelf maar zorgen dat je het risico afdekt; zelf zorgen voor universele afstandsbediening o.i.d. Minder klantvriendelijk dus! Einde discussie.

Dat je een 2e afstandbediening wil hebben is je goed recht. Die kan je ook kopen bij KPN. Ik kan me goed indenken dat je dat wilt. 

Argumenten dat je vroeger altijd 2 afstandbedieningen bij een TV had is waar. Maar dat was in de tijd dat er nog analoog werd uitgezonden en je dus gewoon het klassieke antennesystem kon gebruiken van waar je woonde. Die tijd is overal over want er wordt niet meer analoog uitgezonden.

Bij een SetTopBox aansluiting krijg je overal maar 1 afstandbediening er bij geleverd en die box kan je nergens bedienen met een dedicated afstandbediening van een TV. 

 


 

Bij een SetTopBox aansluiting krijg je overal maar 1 afstandbediening er bij geleverd en die box kan je nergens bedienen met een dedicated afstandbediening van een TV. 

 

Bij mijn Samsung TV kun je de STB van KPN gewoon (ook) via de ab van de tv bedienen. Ik weet niet hoe dit bij andere merken geregeld is. Uiteraard heb je dan alleen de basic functies van de decoder, net als je alleen de basic functies van de tv hebt bij gebruik van de ab van de STB.

Als je toch een 2e ab bij KPN wilt kopen, zou ik gewoon een universeel kopen. Kost misschien iets meer, maar dan bedien je gelijk “alles” met één ab.


 

Bij een SetTopBox aansluiting krijg je overal maar 1 afstandbediening er bij geleverd en die box kan je nergens bedienen met een dedicated afstandbediening van een TV. 

 

Bij mijn Samsung TV kun je de STB van KPN gewoon (ook) via de ab van de tv bedienen. Ik weet niet hoe dit bij andere merken geregeld is. Uiteraard heb je dan alleen de basic functies van de decoder, net als je alleen de basic functies van de tv hebt bij gebruik van de ab van de STB.

Als je toch een 2e ab bij KPN wilt kopen, zou ik gewoon een universeel kopen. Kost misschien iets meer, maar dan bedien je gelijk “alles” met één ab.

Weet je dan zeker dat je de STB bediend en niet gewoon de televisie zelf. Als we over bedienen praten gaat het verder dan zaken als geluid. Je moet dus ook programma’s kunnen kiezen. Enige basis functies kunnen zowel via de STB als direct op de TV worden uitgevoerd.  

Ik heb 3 Samsung afstandbedieningen dus ik ben best benieuwd hoe je dat doet. Met 2 ervan heb ik het geprobeerd maar er gebeurd helemaal niets als ik op de kanalen druk. 

Ik heb nogal grote vingers en vind die witte afstandbedieningen ondingen. Maar ik woon hier niet alleen. 


 

Weet je dan zeker dat je de STB bediend en niet gewoon de televisie zelf. Als we over bedienen praten gaat het verder dan zaken als geluid. Je moet dus ook programma’s kunnen kiezen. Enige basis functies kunnen zowel via de STB als direct op de TV worden uitgevoerd.  

Ik heb 3 Samsung afstandbedieningen dus ik ben best benieuwd hoe je dat doet. Met 2 ervan heb ik het geprobeerd maar er gebeurd helemaal niets als ik op de kanalen druk. 

Ik heb nogal grote vingers en vind die witte afstandbedieningen ondingen. Maar ik woon hier niet alleen. 

Ja dat weet ik zeker. Ik kan in ieder geval kanalen wisselen op de STB. Dan kan niet op de tv, want daar heb ik geen kanalen.

Mijn Samsung TV heeft een optie om de STB te bedienen met de bijgeleverde ab van de tv. Je geeft aan welk apparaat je wilt bedienen en moet dan ok de ab van de tv nog een keer op de STB richten en vervolgens wordt het herkend en kun je hem (via hdmi of ir weet ik eigenlijk niet) bedienen. 

Het type wat ik heb is: UE40KU6470

Hier staat er iets over, maar ik zal nog wel iets duidelijkers proberen te vinden.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-samsung-als-universele-afstandsbediening-instellen-voor-de-arris-vip5202-486631


 

Ja dat weet ik zeker. Ik kan in ieder geval kanalen wisselen op de STB. Dan kan niet op de tv, want daar heb ik geen kanalen.

Mijn Samsung TV heeft een optie om de STB te bedienen met de bijgeleverde ab van de tv. Je geeft aan welk apparaat je wilt bedienen en moet dan ok de ab van de tv nog een keer op de STB richten en vervolgens wordt het herkend en kun je hem (via hdmi of ir weet ik eigenlijk niet) bedienen. 

Het type wat ik heb is: UE40KU6470

Dat is nieuw voor mij. Dus als ik dat zou willen moet ik gewoon een nieuwe Samsung TV  van minstens 2019 kopen. 

Dan hoef ik geen 2e afstandbediening te kopen. :joy:

Serieus bedankt voor de informatie. 

 


 

Dan hoef ik geen 2e afstandbediening te kopen. :joy:

Serieus bedankt voor de informatie. 

 

Nou, dat hoeft niet hoor… Die van mij is uit 2018 en heeft het. Zal wel een model uit 2017 zijn dus een 2e hands van 3 jaar kan volstaan :smiley:


Hier een Samsung UE43RU7440SXXN . Bij aansluiting vroeg ie van welke provider de aangesloten STB was. KPN geselecteerd en in mum van tijd kon ik 'm met de bijgeleverde Samsung One Remote bedienen. Het was even uitproberen, maar je kunt er álles mee ondanks de weinige knoppen.

Ook een hele oude Samsung remote kan gebruikt worden. Zolang de TV maar aan is en in de STB de functie TV connect aan staat. Als de TV uitstaat werkt de Samsung remote ook niet op de STB, dan moet je de KPN remote gebruiken.

Nog een voordeel: de Samsung One Remote werkt met BT via de TV. Dus zelfs een Arris 2952 hoeft dan niet in het zicht te staan. (al werkt dán de kpn remote natuurlijk niet meer...)