Skip to main content

Nieuwe K4 ontvanger, kan ik de oude kabels overzetten, of zijn de kabels van 4K tuner beter?

Hallo @Karmann 

 

Altijd de nieuwe kabels gebruiken.

De voedingsadapter kan best een net iets andere aansluiting hebben of een andere spanning leveren waardoor de nieuwe TV ontvanger niet of slecht werkt.

Ook zijn niet alle HDMI kabels hetzelfde, de oude is waarschijnlijk niet geschikt voor 4K.


Hartelijk dank voor je snelle reactie GeSp

, heb nu n nieuw probleem tw;

heb n  Geluid via analoog  naar ontvanger 1 aansl. (verloop 2 naar 1) suround systeem 5.1 dus analoge aansluitingen  met 1x opitcal en werkt prima met oude tv tuner.

Naar blijkt de  nieuwe tuner geen analoge aansluiting heeft wel n optical.

Nu is de tuner/versterker(optical) verbonden via oude tv tuner en de HDMI met de TV 4K.

Enig idee hoe nu de juiste connecties moeten worden gemaakt?

Suggestie;  optical via Tu/verst naar nieuwe ontvanger en met HDMI naar n ingang TV, bedoeling is wel dat radio speelt zonder TV aan. 

Hoop dat dit mogelijk is 🙄 Verneem t graag>


Hallo @Karmann dat eventueel via een DAC, zie onderstaande link en afbeelding:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/?pos=1051

Optical omvormer naar Jack

Optical omvormer naar Jack


Hoi @Karmann . Welkom op het forum.

Is het gelukt met de tips van de andere forumleden?


Nieuwe 4K ontvanger, kan ik de oude kabels overzetten, of zijn de kabels van 4K tuner beter?

 

Alleen de HDMI kabel moet je door een HDMI 2.0 of beter HDMI 2.1 vervangen.

Dat is een HDMI kabel die geschikt is voor 4K

 

CAT5E kabels etc. hoef je niet te vervangen. 

 

P.S.

Bij de 4K ontvanger Arris VIP5202 wel de voedings adapter gebruiken die bij de KPN tv decoder 5202 wordt meegeleverd.😉


Nieuwe 4K ontvanger, kan ik de oude kabels overzetten, of zijn de kabels van 4K tuner beter?

 

Alleen de HDMI kabel moet je door een HDMI 2.0 of beter HDMI 2.1 vervangen.

Dat is een HDMI kabel die geschikt is voor 4K

 

CAT5E kabels etc. hoef je niet te vervangen. 

 

P.S.

Bij de 4K ontvanger Arris VIP5202 wel de voedings adapter gebruiken die bij de KPN tv decoder 5202 wordt meegeleverd.😉

Hartelijk dank, neem aan dat de meegeleverde kabels bij Arris VIP5202 de juiste zijn!!

 

Vr groet Werner H


Nieuwe 4K ontvanger, kan ik de oude kabels overzetten, of zijn de kabels van 4K tuner beter?

 

Alleen de HDMI kabel moet je door een HDMI 2.0 of beter HDMI 2.1 vervangen.

Dat is een HDMI kabel die geschikt is voor 4K

 

CAT5E kabels etc. hoef je niet te vervangen. 

 

P.S.

Bij de 4K ontvanger Arris VIP5202 wel de voedings adapter gebruiken die bij de KPN tv decoder 5202 wordt meegeleverd.😉

Hartelijk dank, neem aan dat de meegeleverde kabels bij Arris VIP5202 de juiste zijn!!

 

Vr groet Werner H

 

Ik heb deze niet, maar daar ga ik wel vanuit.

Misschien een HDMI 2.1 kabel kopen, want de standaard kabel is meestal nog al kort.

Zelf heb ik deze niet, te weinig 4K kanalen voor € 2,50 per maand extra.