Skip to main content

Ik ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar KPN. Ook bij de Next mediabox kon ik mijn Netflix abonnement gebruiken, nu ook weer op de iTV-box van KPN.
 

Ik heb een kinderslot op mijn Netflix-profiel zitten zodat jeugdige kijkers niet voorgeschoteld worden met content die niet voor hun leeftijd bedoeld is. 
 

Op de Next van Ziggo kon ik de pincode voor mijn Netflix-profiel invoeren m.b.v. de cijfers op de afstandsbediening, dat werkt snel en gebruiksvriendelijk. Op de iTV-box van KPN echter, moet ik met de pijltjes toetsen naar het juiste cijfer gaan en per cijfer met “OK” dat invoeren.

Ten eerste werkt dat onhandig, en niet zo gebruiksvriendelijk als dat bij Ziggo’s Next werkte.

Ten tweede, en da’s nog onhandiger; doordat ik met de pijltjes toetsen de pincode in moet voeren, zien de jeugdige kijkers wat die pincode is door de feedback die je ziet bij het drukken op de “OK”-knop van de afstandsbediening. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zoals Ziggo dat met de Next deed, kon je dat met de numerieke toetsen op de afstandsbediening invoeren zonder dat jeugdige kijkers konden zien welke cijfers deel uitmaken van die pincode. Na invoeren van het laatste cijfer sprong de selectie automatisch op “Doorgaan”; gebruiksvriendelijk, snel en meekijken op de tv naar de pincode is zinloos.

 

Kan KPN dit ook niet mogelijk maken op hun iTV-box?

Hallo @Een-of-andere-gast, welkom! Ik snap dat je graag gebruik wilt maken van de cijfers op de afstandsbediening, wel zo gemakkelijk. Ik dacht dat dit ook gewoon zou moeten werken. Maar ik heb geen ouderlijk toezicht op mijn Netflix, dus ik kan dit niet bevestigen. Is er iemand in de community die dit misschien kan bevestigen? Mocht dit inderdaad niet werken, dan kan ik het signaal intern doorzetten.


Euh… dank voor je reactie @Denise_ maar ik krijg een bericht dat mijn vraag beantwoordt is, maar dit is natuurlijk niet de oplossing hè. Ik heb deze vraag niet als “beantwoord” gemarkeerd in die zin dat mijn opmerking “opgelost” is.

Je geeft aan dat je geen ouderlijk toezicht hebt op je Netflix account. Je hebt dus wel een Netflix account. En om eerlijk te zijn, is het niet heel moeilijk om “even” ouderlijk toezicht op je Netflix account aan te zetten en te kijken wat er gebeurt. Ik weet niet of ik hiermee iets onredelijks van je vraag, ik kan me doorgaans goed redden in gebruikersinterfaces en techniek maar begrijp dat niet iedereen zich daar even comfortabel in voelt.

Maar om hier meer reacties op te krijgen @Denise_ , wat raadt je dan aan? Mis ik tags in dit topic? Andere topic-titel proberen? Andere plek op het KPN-forum? Andere plek op Internet?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige klant van KPN ben die ook Netflix kijkt via de iTV-box en ouderlijk toezicht aan heeft staan?

 


Ik heb dit vraagstuk in de groep gegooid. Het blijkt dat je inderdaad de pijltjes toetsen moet gebruiken voor het invoeren van een pincode. Het zou veel handiger zijn als je hiervoor de cijfertoetsen kunt gebruiken. We gaan dit signaal dan ook doorzetten naar het iTV ontwikkelingsteam. :slight_smile:


Dank voor je reactie @Denise_ ! Om aan verwachtingsmanagement te doen (voor mij, maar ook andere lezers hier); kun je namens het iTV Ontwikkelingsteam een doorlooptijd noemen? Ik gok dat er een backlog is waar dit op komt te staan en dan komt het (hopelijk) een keer aan bod bij een sprint planning? :grin:


Het komt inderdaad op de backlog. Ik weet alleen niet wanneer het iTV ontwikkelingsteam eraan toe komt om hiermee aan de slag te gaan. Ik kan je dan ook geen doorlooptijd geven, sorry.


Hier kan het met de afstandsbediening van de TV zelf.
Omslachtig om te wisselen van ab, dat wel, maar goed. 


Een goede tip, @Anneke-Anna!


Hallo @Een-of-andere-gast, ik heb terugkoppeling van het TV-ontwikkelingsteam gekregen. Momenteel doet de Netflix app op de tv-ontvanger helaas niets met de input van de cijferknoppen, ondanks dat deze wel doorkomt. Het is aan Netflix -die de app maakt- om te zorgen dat de input van de cijferknoppen ook daadwerkelijk iets doet. We geven het aan Netflix door. :blush:


Hallo @Denise_ ,

zojuist heb ik een update op mijn TV-ontvanger gekregen en… de numerieke toetsen werken bij het invullen van de pincode in de Netflix-app! :heart_eyes:

Dank! Heel fijn!