Skip to main content

Tv ontvanger geeft vaak foutmeldingen, zoals F 143. Wat ik ook doe, zoals resetten, niks helpt tot mijn grote ergernis. Ik kan bijna geen tv meer kijken hierdoor en betaal voor niks door. Ik wil graag een nieuwe tv ontvanger ontvangen, zodat ik eindelijk weer Dr. Phil kan kijken 😒

Hallo @Nima85 , kijk hieronder eens voor een oplossing:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm#/


@Nima85 welkom op het forum.

 

Zoals je in de link van JanD kan zien (via de link) heb je een verbindingsprobleem.

Hoe is jouw KPN TV ontvanger aangesloten op de Experiabox?

Mijn voorkeur is altijd met een vaste UTP kabel.

 

Welke KPN TV ontvanger heb je? 

 


Goedemiddag @Nima85, welkom op het forum!

Vervelend dat je telkens foutcode 143 op tv hebt. @JanD en @joop2011 geven heel goede tips! Heb je die al opgevolgd? Dat zou de foutmelding wel moeten verhelpen.


@Nima85 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het is verholpen. Anders hoor ik het graag!


Hoi, bedankt voor jullie reacties! Die tips heb ik al vaker gebruikt het afgelopen jaar, maar het is een vaak terugkerend probleem. Dat zou niet zo moeten zijn en dat vind ik erg vervelend. Ik raak op deze manier minder enthousiast over KPN..


Hoi, bedankt voor jullie reacties! Die tips heb ik al vaker gebruikt het afgelopen jaar 

Hoe heeft u de tv ontvangers aangesloten op de Experiabox? Heeft u ze aangesloten met een utp kabel?

Met de tv ontvanger is waarschijnlijk niets aan de hand. De foutcode die u krijgt zegt dat de verbinding niet goed is. Dat zult u op moeten lossen dus. Die verbinding dus. De tv ontvanger omwisselen zal hoogstwaarschijnlijk niets uithalen. 


Hoi, bedankt voor jullie reacties! Die tips heb ik al vaker gebruikt het afgelopen jaar, maar het is een vaak terugkerend probleem. Dat zou niet zo moeten zijn en dat vind ik erg vervelend. Ik raak op deze manier minder enthousiast over KPN..

 

Kan ik me voorstellen, maar helaas treed probleem niet alleen bij KPN op.

Ik heb destijds bij Ziggo met een Humax 5200 veel grotere problemen gehad.

Ook de nieuwe decoder van Ziggo geeft of gaf veel problemen.

O.a. Tele2 en Tmobile gebruiken oude apparatuur, daar zit je toch ook niet op te wachten.

 

De nieuwe 5202 is natuurlijk mooier en beter, maar echt voordeel heb je pas als je 4K kijkt.

Voor 2K is de HMB2260 Arris 2952 beide nog steeds perfect. 

 

En Nick83 stelt ook een hele geode vraag, ook ik ben daar heel benieuwd na.