Skip to main content
Antwoord

Ik wil graag een ontvanger behouden en eentje vervangen voor een TV+ ontvanger

• November 28, 2025
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu 2 tv ontvangers in huis. Wil nu 1 ontvanger omruilen voor de kpn + box en 1 ontvanger houden. Hoe kan ik dat aanvragen. 

Online vraagt het of je voor 1 tv of 2 tv's wilt.

Als ik 1 tv aanvinkt dan krijg ik 1 box en moet ik denk ik 2 tv ontvangers retour doen maar dat is dus niet de bedoeling. 

Hoe kan ik dat oplossen.

Beste antwoord door Arjan van B

Bij “oude” abonnementen is het sinds kort mogelijk (als ik het goed begrepen hebt.

Ook bij de oude abonnementen worden bij de keuze voor TV+ alle ontvangers vervangen, en kun je niet meer terug:

Vanaf vandaag [6 november 2025] kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

4 reacties

• November 28, 2025

Ik heb nu 2 tv ontvangers in huis. Wil nu 1 ontvanger omruilen voor de kpn + box en 1 ontvanger houden. Hoe kan ik dat aanvragen. 

Dat kan niet. Je gaat met beide over of je gaat niet over. En als je over bent kan je niet meer terug.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Bel, morgen, gratis 0800-0402

Waarom 1 “oude” behouden?

Bij “oude” abonnementen is het sinds kort mogelijk (als ik het goed begrepen hebt.

MAAR:

Je kan ook meteen je abonnement omzetten naar KPN tv+, dan ben je meestal ook goedkoper uit.

In dat geval worden altijd beide KPN tv ontvangers vervangen door de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd).

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 1, 2025

Ook bij de oude abonnementen worden bij de keuze voor TV+ alle ontvangers vervangen, en kun je niet meer terug:

Vanaf vandaag [6 november 2025] kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Marti19, als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

Het klopt dus dat dat als jij 1 TV+ Box aanvinkt, er van de oude tv-ontvangers 2 retour gaan naar KPN. Het is dus of in zijn geheel overstappen op TV+ of blijven gebruik maken van de oudere tv-ontvangers.