Skip to main content

Ik was er aan toe om mijn oude contract te verlengen . Tot mijn verrassing kreeg ik een nieuwe ontvanger . Ik heb hem geprobeerd maar wat is dat  is gebruiksonvriendelijk . Ik heb het idee dat het nog niet geheel werkt hoe het moet zijn je kan de diverse instellingen ook niet aanpassen en geen teletekst meer .

Ik heb gevraagd om mijn oude ontvanger te mogen blijven gebruiken maar helaas kort antwoord, 

 nee dat is niet mogelijk. 

Dan kan ik nog maar 1 kant op en overstappen naar een ander .

Om me nu te laten dwingen ook een geheel nieuwe werkwijze van internet en tv zonder waarschuwing te laten afnemen vindt ik te ver gaan . Maar waarom  niet eerst testen ook door diverse doelgroepen. Maar goed ze zien maar, na 40 jaar kpn te hebben gehad . 

Hallo @postmen60, de nieuwe +Box werkt inderdaad een beetje anders dan de vorige ontvangers...maar daar kan je heel goed aan wennen.

Deze box is meer een mediaspeler. Dit betekent dat je er ook heel makkelijk apps mee kan aansturen. Maar ook als je 'm alleen voor tv-kijken gebruikt werkt-ie prima.

Hij is vantevoren overigens uitgebreid getest door gebruikers. 

Teletekst zit er ook op, als voorgeïnstalleerde app.

Ondertiteling werkt niet meer via Teletekst, maar via een icoontje onderaan.

Succes, en kijk het even aan, zou ik zeggen.

Overigens, wat vind je er precies gebruiksonvriendelijk aan?

 


 

Bedankt voor antwoord, 

Gebruiksonvriendelijk b v. De gids die is onduidelijk zwart , grijs , tijden zijn lastig te lezen Te koppelen. De oude gids was overzichtelijk. Opgeslagen programmas mis ik een lijst nu zijn het soort van tegels /apps die je ziet. Kortom onoverzichtelijk.

Beeld is ook niet meer in stellen . 


Waarom zou je het oude kastje niet kunnen blijven gebruiken? Mij was bij mn verlenging toegezegd dat ik het oude kasten (5202 oid) zou kunnen blijven gebruiken, maar heb nu toch zo’n nieuw ding toegestuurd gekregen….


Gids is goed te lezen. Tijden ook prima te zien. Zelfs via het kleine scherm van de telefoon via de foto. Mogelijk staat het contrast van je televisie te laag. 

Het is even wennen. 

 

Een kennis van me kon of durfde alleen te rijden in een volkswagen uit 1980. Toen die stuk ging heeft ze nooit meer gereden...


 

Bedankt voor antwoord, 

Gebruiksonvriendelijk b v. De gids die is onduidelijk zwart , grijs , tijden zijn lastig te lezen Te koppelen. De oude gids was overzichtelijk. Opgeslagen programmas mis ik een lijst nu zijn het soort van tegels /apps die je ziet. Kortom onoverzichtelijk.

Beeld is ook niet meer in stellen . 

Gebruikservaringen kunnen erg uiteenlopen..ik was vrijwel meteen aan de nieuwe +Box gewend...de gids is mijn beleving bijna identiek als bij de Arris. Goed, steunkleur is misschien een beetje anders, maar herinneringen kan je inmiddels weer instellen, en die tegels...wat is daar nou onoverzichtelijk aan? De titels staan er gewoon bij toch? 

Beeldinstellingen kan je op de tv aanpassen toch?


ik heb nog geen idee, kan pas 3 nov het kastje aansluiten.

Maar toch heb ik nog geen antwoord op mn vraag. Waarom kan ik niet het oude kastje blijven gebruiken? Die rare opmerking van @PeterG over een oude Golf heb ik namelijk helemaal niks aan...


Nou dan leg ik het even uit voor je prosperot. Net als die oude Golf zijn die oude kastjes er op een moment ook niet meer.


Gids is goed te lezen. Tijden ook prima te zien. Zelfs via het kleine scherm van de telefoon via de foto. 

Voor jou is dat allemaal goed te lezen maar er zijn ook mensen die moeite hebben met het contrast van die grijstinten.

En als daarnaast dan ook nog eens zo'n felgroene balk getoond wordt en een drukke bovenste helft van het scherm dan helpt dat absoluut niet mee.

Persoonlijk denk ik dat @postmen60 hier terecht de minder vriendelijke user interface van de TV+ Box aankaart.


Nou dan leg ik het even uit voor je prosperot. Net als die oude Golf zijn die oude kastjes er op een moment ook niet meer.

Ik verwacht dat het nog vele jaren gaat duren alvorens die "oude" kastjes er niet meer zullen zijn.


Nou dan leg ik het even uit voor je prosperot. Net als die oude Golf zijn die oude kastjes er op een moment ook niet meer.

Nou fijn 🙈

Maar tuurlijk zal alles een keer verdwijnen, maar ik wil NU het andere kastje blijven gebruiken. Dus nig steeds geen antwoord op mn vraag. Maar jij werkt ook niet bij KPN, dus heb ik er ook zo weinig aan


Als je nog binnen twee weken na levering van de TV+ Box zit dan moet je eigenlijk probleemloos terug kunnen naar jouw oude abonnement. Bel klantenservice en verzoek hen jouw contract terug te zetten naar de oude vorm.


Bovendien, het oude kastje (arris 5202) werkte prima met mn tv AB, en deze niet... was er al bang voor…

Maar net met de klantenservice gebeld. Ik mag het KPN+ kastje retour sturen en mn Arris 5202 behouden.

Dus een nieuwe abonnement en het ‘oude’ kastje behouden kan in mijn geval wèl. Prima opgelost zo.

 


Belangrijkste argument vindt ik, dat je ,

_de gids niet instellen 

- de opname lijst niet om kan zetten naar lijst

- geen teletekst meer hebt ( en nu geen onzin vertellen het staat in een app ) daar gaat het nu juist om.

- tv kun je niet meer afstellen in de ontvanger

- om de haverklap gaat de ontvanger uit start hij opnieuw op

- en de internet snelheid is niet stabiel 


Als je een arris5202 hebt, kan je die behouden. 

En anders kan je mss wel om een 5202 vragen ipv het KPN+ kastje..


Ik heb de 5202 nog behouden. Maar ik kom bij klantenservice niet verder , jammer na 30 jaar bij kpn te zitten


Als het mij lukt, zou het jou ook moeten lukken...


Welke afdeling kpn heb je contact gehad dan 


Afd opzeggingen... 


Dank je we gaan ze bellen 


Bovendien, het oude kastje (arris 5202) werkte prima met mn tv AB, en deze niet... was er al bang voor…

Maar net met de klantenservice gebeld. Ik mag het KPN+ kastje retour sturen en mn Arris 5202 behouden.

Dus een nieuwe abonnement en het ‘oude’ kastje behouden kan in mijn geval wèl. Prima opgelost zo.

 

Hallo @Prosperot, ik hoop héél erg dat je dit nog niet gedaan hebt. Tv-ontvangers worden geregistreerd op basis van het serienummer wat op de onderkant van het kastje staat. En op het moment dat er iets gebeurt waardoor de koppeling met jouw 5202 verloren gaat, dan kan je er geen gebruik meer van maken. En we krijgen 'm dan ook niet meer gekoppeld, met als gevolg dat je geen gebruik meer kunt maken van tv. Dan moet er alsnog een TV+ Box naar je toe. 

Hierboven wordt aangegeven dat je terug kunt naar je oude abonnement, dat is helaas niet het geval. Je oude abonnement bieden wij niet meer aan. Je kunt daar dan ook niet meer naar toe. Je hebt wel 14 dagen annuleringstermijn, maar in dit geval houdt dat in dat je ervoor kunt kiezen om tv op te zeggen en dan houd je dus internet over. 

 

Overigens vind ik het heel jammer dat je verkeerd bent geïnformeerd. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan geef ik de betreffende collega graag feedback. 


Zowel bij het afsluiten / verlengen als bij het testen, is dit aan moj bevestigd. Sterker nog, jouw collegas zeggen beide dat z3 dit ook nog eens hebben nagevraagd bij hun collegas

Dat jij nu hiermee komt, geeft mij toch een heel onbetrouwbaar beeld van KPN. Jullie nemen de verkoopgesprkken op. Ik stel voor dat jullie dat dan nog maar eens gaan naluitsteren.


Een paar dagen TV+ en het is wel even wennen…..

Teletekst DLD ontbreekt, prettige aan NL-TXT app is dat subpagina’s direct oproepbaar zijn. Maar jammer dat de teletekst van terugkijken/opnames niet toegankelijk is, even oude “nieuwsuur” terugkijken: op 202 stonden de onderwerpen van dat moment! 

Moeite heb ik met de gids: die staat voor mij vol met overbodige informatie. Meestal kijk ik publieke omroep, en is 4 t/m 10 overbodige informatie. De verticale gids was prima. En waar is de “zoek zender” optie die in de PC app wel aanwezig is???? Ik heb de box nog maar net, dus ik kan hem over het hoofd zien. Zenderlijsten zouden ook kunnen helpen, heb ik ook nog niet kunnen vinden. 

Echt voor en nadelen, pro voor bluetooth en chromecast, en de nu te installeren ARD en ZDF apps die veel moois van de Duitse publieke omroep aanbieden. Moest alleen een teken bij staan als geoblock de uitzending blokkeert, maar dat ligt niet aan KPN.

 

 

 


Hoi @hmmsjan_2 

De teletekst "in het verleden" mis ik ook wel eens. 

Overigens is er sindskort een app in de Play Store die de teletekst van de Duitse zenders bevat. Zoek op TEXT TV. 🙂

Online is het er ook.

ARD Teletekst online.
ZDF Teletekst online.
WDR Teletekst online.
RAI Teletekst online.

In feite is de gids al een zenderlijst. Verder als je even op pijltje omlaag drukt terwijl een zender opstaat horizontale lijst. En natuurlijk is de nummering hetzelfde gebleven 😉​​​​​. 

Je kunt gewoon met de cijfertoetsen naar een gewenste zender. 

Ik gebruik zelf nog al eens mijn eigen lijst:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/

Voor 'verticale' gids gebruik ik nu vooralsnog die in de app op mijn telefoon. Kan je ook opnames in plannen. 


Zowel bij het afsluiten / verlengen als bij het testen, is dit aan moj bevestigd. Sterker nog, jouw collegas zeggen beide dat z3 dit ook nog eens hebben nagevraagd bij hun collegas

Dat jij nu hiermee komt, geeft mij toch een heel onbetrouwbaar beeld van KPN. Jullie nemen de verkoopgesprkken op. Ik stel voor dat jullie dat dan nog maar eens gaan naluitsteren.

Ik weet niet of je mijn, iets later toegevoegde vraag om gegevens had gezien? Vul je forumprofiel even aan met je adres en klantnummer, dan kan ik mijn collega's van feedback voorzien!

 

@hmmsjan_2 even wennen is het zeker! Maak gerust een eigen topic aan met je bevindingen of neem een kijkje in de feature requests


Hij is vantevoren overigens uitgebreid getest door gebruikers.

Ik weet niet wat er toen aan ervaringen en fouten gemeld is, maar als ik het goed begrijp zijn die testen lang geleden afgerond. En KPN is nu nog steeds bezig om kinderziektes op te lossen. En stelt de TV+ Box tegenwoordig bijvoorbeeld standaard in op stereo geluid om problemen te voorkomen te verbergen. 😩

Ik zie in mijn omgeving steeds meer mensen overstappen naar KPN of naar een nieuw KPN abonnement, alleen maar omdat er glasvezel is aangelegd en KPN Marketing die kans pakt. Maar ik heb nog niemand gehoord die écht blij is na een overstap van Ziggo, of een overstap van “oude” KPN ontvangers. Kun je zeggen: waarom stap je over als iets goed werkt, maar KPN Marketing is vrij aggressief na aanleg van glasvezel, en houdt mensen mooie praatjes en een kleine korting voor. En ik vind het he-le-maal niet raar als mensen dan denken: waarom niet, want hoe moeilijk kan een andere tv-ontvanger zijn.