Skip to main content

Hallo,

Wij hebben momenteel een abonnement van Ziggo en we zitten te denken om over te stappen naar kpn.

We hebben een decoder (eigen bezit) met een harde schjif er in.

Nu is het zo dat we het rtl nieuws van 19.30 kunnen kijken als we de decoder aan hebben gezet op de juiste zender en we zijn te laat thuis, rtl terug kunnen spoelen.

Hoe werkt dat bij een decoder van kpn? Moet je deze ook van tevoren aanzetten om iets terug te kunnen kijken?

Het gaat er dus bij mij om dat we geen rekening hoeven te houden met de tijd en gewoon het desbetreffende programma vanaf het begin kunnen zien.

 

U kunt bij KPN terug kijken. Maar daarbij kunt u niet doorspoelen. Dus de reclames overslaan gaat niet.

Maar u kunt ook opnemen. Dat stelt u van tevoren in. Als u dat doet kunt u wel doorspoelen.


En ... de werkwijze die u nu toepast kan volgens mij ook. De decoder aanzetten op de juiste zender. Slaapstand moet dan wel uit. Dan blijft die aan. En dan kunt u terug spoelen. Moet u uiteraard wel op de zender blijven en niet eerst even zappen naar andere zenders. Dan kunt u terug spoelen tot max 1 uur terug volgens mij. En ... dan denk ik dat u de reclames wel door kunt spoelen...

 


Alles staat in de cloud, dus de decoder hoeft niet aan te staan...bij terugkijken kun je bij de NPO overigens wel doorspoelen.


Staat in het display van de decoder/ontvanger als je hem aanzet van kpn dan wel de zender in beeld?

Zo kan ik de tv uitlaten om te zien of de juiste zender is geselecteerd. 


Staat in het display van de decoder/ontvanger ...

De tv ontvanger van KPN heeft geen display. 


Terugkijken kan maar

Niet bij de Duitse zenders, BBC One en Two en de VRT kanalen.

Bij Ziggo kan je alleen de reclameblokken niet doorspoelen bij terugkijken. Bij kpn kan je de commerciëlen terugkijken maar helemaal niet doorspoelen. Ik neem alles op.

Staat in het display van de decoder/ontvanger als je hem aanzet van kpn dan wel de zender in beeld?

Zo kan ik de tv uitlaten om te zien of de juiste zender is geselecteerd. 

Net als bij Ziggo heeft ook de decoder van kpn GEEN display. KPN levert (nieuwe) klanten al sinds 2019 geen decoder meer met een stroomverslindende cijferdisplay.


U kunt bij KPN terug kijken. Maar daarbij kunt u niet doorspoelen. Dus de reclames overslaan gaat niet.

Maar u kunt ook opnemen. Dat stelt u van tevoren in. Als u dat doet kunt u wel doorspoelen.

Opnemen kost wel extra.