Skip to main content
Beantwoord

Ik wil RAI 1 terug

  • November 5, 2025
  • 10 reacties
  • 101 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

RAI 1 is uit het pakket en dat vind ik verschrikkelijk. Ik keek iedere dag naar het nieuws en ik ben verslaafd aan Linea Verde, Blue, Bianco omdat je dan zoveel informatie krijgt over opmerkelijke en interessante gebieden en plaatsen.

Dus weg met die vervanger Mediaset! Deze is niet te hachelen.

 

 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Sannebb. Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat je dit jammer vindt. Als je vaak naar deze zender keek is het echt balen dat de zender er niet meer is. Helaas hebben we geen invloed op de uitzendrechten. Mediaset is de vervanger, maar ik begrijp dat dit niet hetzelfde is. Ik geef je feedback graag door, maar ik kan niet garanderen dat deze zender op korte termijn terugkomt. 

10 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 7, 2025

Hoi ​@Sannebb. Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat je dit jammer vindt. Als je vaak naar deze zender keek is het echt balen dat de zender er niet meer is. Helaas hebben we geen invloed op de uitzendrechten. Mediaset is de vervanger, maar ik begrijp dat dit niet hetzelfde is. Ik geef je feedback graag door, maar ik kan niet garanderen dat deze zender op korte termijn terugkomt. 


  • Nieuwkomer
  • January 10, 2026

Ik wil RAI terug


Ik wil RAI1 terug. Dat Mediaset is verschrikkelijk ‘goedkoop’.

 


  • June 28, 2026

Dit is een veelgestelde vraag hier.
Ik reageerde daar ook al eerder op, zie :
https://community.kpn.com/search?q=%22keesyagi%22%20%22rai%22

Momenteel is dit een werkende stream :
https://dash2.antik.sk/live/test_rai_uno_tizen/playlist.m3u8

Maar dat wisselt nog al eens of het werk soms even niet.


  • June 28, 2026

Wel opvallend dat er wordt geschreven dat er geen invloed is op de uitzendrechten.

KPN bepaald toch zelf welke zenders worden doorgegeven.


JG van Straten
Topper
Forum|alt.badge.img+1

De vraag over RAI 1 komt steeds terug. Ik zie naast deze thread al 5 oudere threads over deze zender. Het ziet ernaar naar uit dat KPN deze zender niet meer gaat doorgeven vanwege kosten. Er zijn wel mogelijkheden om RAI 1 (en 2 etc) te kijken. IPTV of met een schotel gericht op de Hotbird zijn al 2 mogelijkheden. 


  • June 28, 2026

Er zijn wel mogelijkheden om RAI 1 (en 2 etc) te kijken. IPTV

Wie weet er een goede bron voor de streams ?
Die wisselen steeds.

of met een schotel gericht op de Hotbird zijn al 2 mogelijkheden. 

Dat lijkt mij de meest stabiele oplossing inderdaad.


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik vind het inderdaad echt een nadeel van KPN dat zenders van publieke omroepen waar een kleine vergoeding voor moet worden betaald verwijderd worden en nooit meer terug komen. Genoeg voorbeelden hiervan, TVE, RAIUNO, TV5 en BBC 3 EN BBC 4. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

Zie deze topic.

Hier kan je al je wensen voor zenders aangeven.

 

Het is uiteraard een kostenplaatje.

Niet iedereen is berijd om hier extra voor te gaan betalen.


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Zie deze topic.

Hier kan je al je wensen voor zenders aangeven.

 

Het is uiteraard een kostenplaatje.

Niet iedereen is berijd om hier extra voor te gaan betalen.

@joop2011 Noem mij voorbeelden van zenders die door KPN toegevoegd zijn mede door het vermelden in dit topic? Recent een stuk of 5 nieuwe zenders in het pluspakket, hoeveel van deze zenders werden in dit topic genoemd? 

KPN wekt met dit topic de indruk naar haar klanten te luisteren maar dat is natuurlijk niet zo.