Skip to main content
Beantwoord

Ik wil RAI 1 terug

  • November 5, 2025
  • 17 reacties
  • 164 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

RAI 1 is uit het pakket en dat vind ik verschrikkelijk. Ik keek iedere dag naar het nieuws en ik ben verslaafd aan Linea Verde, Blue, Bianco omdat je dan zoveel informatie krijgt over opmerkelijke en interessante gebieden en plaatsen.

Dus weg met die vervanger Mediaset! Deze is niet te hachelen.

 

 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Sannebb. Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat je dit jammer vindt. Als je vaak naar deze zender keek is het echt balen dat de zender er niet meer is. Helaas hebben we geen invloed op de uitzendrechten. Mediaset is de vervanger, maar ik begrijp dat dit niet hetzelfde is. Ik geef je feedback graag door, maar ik kan niet garanderen dat deze zender op korte termijn terugkomt. 

17 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 7, 2025

Hoi ​@Sannebb. Welkom op de community! Ik kan mij voorstellen dat je dit jammer vindt. Als je vaak naar deze zender keek is het echt balen dat de zender er niet meer is. Helaas hebben we geen invloed op de uitzendrechten. Mediaset is de vervanger, maar ik begrijp dat dit niet hetzelfde is. Ik geef je feedback graag door, maar ik kan niet garanderen dat deze zender op korte termijn terugkomt. 


  • Nieuwkomer
  • January 10, 2026

Ik wil RAI terug


Ik wil RAI1 terug. Dat Mediaset is verschrikkelijk ‘goedkoop’.

 


  • June 28, 2026

Dit is een veelgestelde vraag hier.
Ik reageerde daar ook al eerder op, zie :
https://community.kpn.com/search?q=%22keesyagi%22%20%22rai%22

Momenteel is dit een werkende stream :
https://dash2.antik.sk/live/test_rai_uno_tizen/playlist.m3u8

Maar dat wisselt nog al eens of het werk soms even niet.


  • June 28, 2026

Wel opvallend dat er wordt geschreven dat er geen invloed is op de uitzendrechten.

KPN bepaald toch zelf welke zenders worden doorgegeven.


JG van Straten
Topper
Forum|alt.badge.img+1

De vraag over RAI 1 komt steeds terug. Ik zie naast deze thread al 5 oudere threads over deze zender. Het ziet ernaar naar uit dat KPN deze zender niet meer gaat doorgeven vanwege kosten. Er zijn wel mogelijkheden om RAI 1 (en 2 etc) te kijken. IPTV of met een schotel gericht op de Hotbird zijn al 2 mogelijkheden. 


  • June 28, 2026

Er zijn wel mogelijkheden om RAI 1 (en 2 etc) te kijken. IPTV

Wie weet er een goede bron voor de streams ?
Die wisselen steeds.

of met een schotel gericht op de Hotbird zijn al 2 mogelijkheden. 

Dat lijkt mij de meest stabiele oplossing inderdaad.


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik vind het inderdaad echt een nadeel van KPN dat zenders van publieke omroepen waar een kleine vergoeding voor moet worden betaald verwijderd worden en nooit meer terug komen. Genoeg voorbeelden hiervan, TVE, RAIUNO, TV5 en BBC 3 EN BBC 4. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

Zie deze topic.

Hier kan je al je wensen voor zenders aangeven.

 

Het is uiteraard een kostenplaatje.

Niet iedereen is berijd om hier extra voor te gaan betalen.


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Zie deze topic.

Hier kan je al je wensen voor zenders aangeven.

 

Het is uiteraard een kostenplaatje.

Niet iedereen is berijd om hier extra voor te gaan betalen.

@joop2011 Noem mij voorbeelden van zenders die door KPN toegevoegd zijn mede door het vermelden in dit topic? Recent een stuk of 5 nieuwe zenders in het pluspakket, hoeveel van deze zenders werden in dit topic genoemd? 

KPN wekt met dit topic de indruk naar haar klanten te luisteren maar dat is natuurlijk niet zo. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

Zie deze topic.

Hier kan je al je wensen voor zenders aangeven.

 

Het is uiteraard een kostenplaatje.

Niet iedereen is berijd om hier extra voor te gaan betalen.

@joop2011 Noem mij voorbeelden van zenders die door KPN toegevoegd zijn mede door het vermelden in dit topic? Recent een stuk of 5 nieuwe zenders in het pluspakket, hoeveel van deze zenders werden in dit topic genoemd? 

KPN wekt met dit topic de indruk naar haar klanten te luisteren maar dat is natuurlijk niet zo. 

 

Ik weet dat KPN naar dat topic kijkt.

En niet geschoten is altijd mis.

In losse topics maak je zo wie zo veel minder kans.

 

Wij willen graag BBC3 en BBC4

Meer niet.

Verder voor ons ruim voldoende en verder kijken we veel via streamingdiensten.

 

Jongeren kijken zo wie zo bijna geen lineaire tv meer.


  • June 28, 2026

 

Jongeren kijken zo wie zo bijna geen lineaire tv meer.

Niet weer deze onzinnige opmerkingen dat is natuurlijk niet helemaal waar. Zeker niet voor Sport evenementen. Genoeg ouderen die ook geen tot weinig lineaire tv meer kijken. Je geeft zelf ook al aan veel on demand te kijken.

 

 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

 

Jongeren kijken zo wie zo bijna geen lineaire tv meer.

Niet weer deze onzinnige opmerkingen dat is natuurlijk niet helemaal waar. Zeker niet voor Sport evenementen. Genoeg ouderen die ook geen tot weinig lineaire tv meer kijken. Je geeft zelf ook al aan veel on demand te kijken.

 

Rustig ​@Rowi. 

Geen idee waarom zo'n agressieve reacite.

Helemaal niet nodig.

 

Inderdaad ook ouderen kijken minder lineaire tv.

Bij jongeren is dit algemeen bekend.

Sport kan je ook op andere manieren kijken.

 

P.S.

Gemiddeld genomen kijken wij nog steeds aardig wat lineaire tv.

NPO1

NPO2

NPO3

RTL4

RTL5

SBS6

Net5

BBC NL +

BBC 1

BBC 2

Eurosport 1

En soms wat sport op ESPN 1.

 

Veel kijken naar streamingsiensten, met die opmerking bedoelde ik dat er voor ons voldoende zenders zijn.

Ik ben al meer dan 6 jaar met pensioen, dus heb daarvoor meer tijd. 

 

 


Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Zie deze topic.

Hier kan je al je wensen voor zenders aangeven.

 

Het is uiteraard een kostenplaatje.

Niet iedereen is berijd om hier extra voor te gaan betalen.

@joop2011 Noem mij voorbeelden van zenders die door KPN toegevoegd zijn mede door het vermelden in dit topic? Recent een stuk of 5 nieuwe zenders in het pluspakket, hoeveel van deze zenders werden in dit topic genoemd? 

KPN wekt met dit topic de indruk naar haar klanten te luisteren maar dat is natuurlijk niet zo. 

 

Ik weet dat KPN naar dat topic kijkt.

En niet geschoten is altijd mis.

In losse topics maak je zo wie zo veel minder kans.

 

Wij willen graag BBC3 en BBC4

Meer niet.

Verder voor ons ruim voldoende en verder kijken we veel via streamingdiensten.

 

Jongeren kijken zo wie zo bijna geen lineaire tv meer.

KPN zal best naar dit topic kijken, maar daar blijft het dan ook bij. Dus het zal altijd een verlanglijstje blijven dat 0 kans op uitkomen heeft. 

Mocht er een KPN moderator meee lezen dan daag ik hen uit mijn ongelijk te bewijzen door aan te geven welke zenders er toegevoegd zijn mede door dit al jaren bestaande topic? 


  • June 28, 2026

 

Rustig ​@Rowi. 

Geen idee waarom zo'n agressieve reacite.

Helemaal niet nodig.

 

Inderdaad ook ouderen kijken minder lineaire tv.

Bij jongeren is dit algemeen bekend.

 

 

 

Niks agressiefs aan. Dat je dat zo opvat kan ik ook niks aan doen. 

Even dat verslag gelezen.

15 tot 21  de groep die wordt genoemd  is natuurlijk alleen interessant voor de mobiele abonnementen. Ook ik keek op die leeftijd geen tot weinig tv maar dat is omdat er toen nog geen gigantisch aanbod was zoals nu. En uiteraard geen smarfoons of tablets geeneens een tv op de slaapkamer. Voor tv is dat niet de doelgroep van KPN.  De groep van 22 tot 35 komt beter in de buurt. Echter die zullen meer met werk of studeren bezig zijn.

2755 respondenten is ook verre van maatgevend.

 

@Gertjan Woudenberg op basis van die wensenlijst geen één ook TV5 Monde zal niet terugkomen. 


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2026

Ik vind het inderdaad echt een nadeel van KPN dat zenders van publieke omroepen waar een kleine vergoeding voor moet worden betaald verwijderd worden en nooit meer terug komen. Genoeg voorbeelden hiervan, TVE, RAIUNO, TV5 en BBC 3 EN BBC 4. 

Deze discussie blijft steeds naar terugkomen.

Het punt is dat deze zenders juist best veel doorgiftevergoeding vragen. En dat terwijl de belangstelling voor deze zenders relatief klein is. Journalist Jarco Kriek van Totaal TV heeft dat ook al vele malen verkondigd. 
 

Persoonlijk mag er van mij best een extra zenderpakket komen met Britse, Duitse, Franse, Spaanse en Italiaanse zenders als deze maar niet in het Basispakket of Pluspakket komen. Reken er dan wel op dat zo’n pakket zomaar eens minimaal meer dan vijf euro per maand gaat kosten. 

Zelf heb ik geen interesse, maar de echte liefhebbers hebben dat er vast voor over. 


  • June 28, 2026

 

Persoonlijk mag er van mij best een extra zenderpakket komen met Britse, Duitse, Franse, Spaanse en Italiaanse zenders als deze maar niet in het Basispakket of Pluspakket komen. Reken er dan wel op dat zo’n pakket zomaar eens minimaal meer dan vijf euro per maand gaat kosten.

Zelf heb ik geen interesse, maar de echte liefhebbers hebben dat er vast voor over. 

Waarschijnlijk niet, want ik blijf momenteel juist liever bij KPN omdat Odido voor ons juist duurder uitpakt met hun thema pakketten. Net zo goed dat Ziggo om die reden te duur is.