Skip to main content
Beantwoord

Ik wil RAI Uno terug!

• July 3, 2025
  • 51 reacties
  • 2125 keer bekeken

Toon eerste bericht

51 reacties

• Nieuwkomer
  • July 14, 2025

RAI Uno is vervangen door Mediaset... Waarom KPN? Alsjeblieft, geef ons RAI Uno terug! 🙏

• Nieuwkomer
  • July 14, 2025

Inderdaad, Rai Uno brengt veel meer Italiaanse cultuur dan Mediaset, of het ligt er maar net aan wat je onder "cultuur”verstaat!

• Deelnemer
  • July 15, 2025

KPN, ik heb een aantal vragen waarop ik van jullie als klant een antwoord wil hebben:

1. wat waren de beweegredenen om RAI Uno ter vervangen door Mediaset?

2. Waren er klachten over RAI Uno?  Zo ja welke en hoeveel?

3. Is het voor KPN financieel voordeliger om Mediaset door te geven ipv RAI Uno?

4. Wanneer wordt de beslissing genomen over het al dan niet weer doorgeven van RAI Uno en bij een positieve beslissing , Wanneer komt RAI Uno dan weer terug.

Het zijn 4 vragen dus verwacht ik 4 antwoorden

Graag transparantie en duidelijkheid KPN!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

Voeg hem hier toe en (Rai Uno bedoel ik)  ik neem ze bij de volgende tussenstand mee.

KPN kijkt ook naar die lijst.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • July 15, 2025

Dat is leuk Joop, maar dit gaat specifiek over RAI Uno en ik en zo te zien ook anderen willen graag specifiek daar aandacht voor en een antwoord hebben op onze vragen!  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

Dat is leuk Joop, maar dit gaat specifiek over RAI Uno en ik en zo te zien ook anderen willen graag specifiek daar aandacht voor en een antwoord hebben op onze vragen!  

Er is over dat onderwerp ook een ander lopende topic.

En ook daar zie ik, helaas voor u, geen antwoord van KPN.

Zie ook hier.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

Het zal absoluut een geldkwestie zijn.

Kpn moet namelijk rechten afdragen voor de herdistributie van programma's. De RAI wil dat uiteraard niet voor niet hun uitzendgebied zelf vergoeden. Dus byebye RAI. 

Zelfde verhaal maar dan provinciaal voor de regionale zenders. En TV5.

Verder kwamen er alleen klachten als het met voetbal op 'zwart' ging.

Kans mijns inziens 0 dat ie terugkeert. Of kpn moet na de vele klachten alsnog bereid zijn de rechten zelf te betalen. Mogelijk komt ie dan in het pluspakket. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 15, 2025

Goedemiddag Allen. Ik merk dat dit onderwerp enorm leeft en ik wil hier toch nog even wat uitgebreider bij stil staan, aangezien jullie de tijd en moeite hebben genomen om ons van deze feedback en vragen te voorzien.

We begrijpen dat deze wijziging voor veel klanten als teleurstellend wordt ervaren. Jullie betrokkenheid en feedback waarderen we enorm, en we willen benadrukken dat jullie signalen – net als die van andere klanten – serieus worden genomen en intern wordt besproken met de verantwoordelijke afdeling.

Tegelijkertijd kunnen we helaas geen inhoudelijke toelichting geven op de achterliggende redenen van deze wijziging. Dit heeft te maken met vertrouwelijke afspraken en bedrijfsgevoelige informatie rondom zenderdistributie. Daarom kunnen we ook geen uitspraken doen over bijvoorbeeld klantfeedback, financiële overwegingen of het al dan niet terugkeren van RAI UNO op korte termijn.

We blijven ons best doen om een zo aantrekkelijk mogelijk zenderaanbod te bieden. Eventuele wijzigingen of aanvullingen delen we, zodra beschikbaar, via ons TV en Aankondigingen en andere kanalen.

Nogmaals dank voor jullie begrip en de moeite om dit onder de aandacht te brengen. Deze feedback helpt ons bij het maken van toekomstige keuzes.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • July 16, 2025

@Remco van KPN Goedemorgen Remco, dankjewel voor je reactie. 

• Topper
  • July 31, 2025

RAI Uno is vervangen door Mediaset... Waarom KPN? Alsjeblieft, geef ons RAI Uno terug! 🙏

Ik sluit mij hierbij aan. Geef alsjeblieft RAI Uno weer terug. En wie beslist zoiets eigenlijk? Zijn de abonnees geraadpleegd?

Wij hebben op 1 april juist KPN TV gekozen omdat RAI Uno ondertiteling heeft, en nu twee maanden in ons contract, deze absurde wijziging. En dan nog de rationale:  “Mediaset Italia is televisiezender voor liefhebbers van Italiaanse cultuur" (!).  Maar geen ondertiteling … 

Juist ondertiteling maakt het volgen van nieuws, reportages, documentaires, shows en films veel gemakkelijker voor liefhebbers die niet perfect Italiaans spreken. 

Ik vind het verschrikkelijk dat Rai Uno plotseling is verdwenen en inderdaad de ondertiteling is zeer prettig en leerzaam. Daarnaast biedt Rai Uno geweldige programma's die men terug kon kijken en ook dat is nu niet het geval bij deze nieuwe zender. Een verslechtering van het aanbod door KPN. Ik vermoed dat hierdoor veel klanten naar een andere provider gaan overstappen.  Wat jammer voor u dat u recent bent overgestapt naar KPN en dat dit nu moet ervaren. Ik kan gelukkig direct van mijn contract af.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2025

Nou, plotseling. Het was al 2 maanden eerder aangekondigd. 

• Topper
  • August 2, 2025

Nou, plotseling. Het was al 2 maanden eerder aangekondigd. 

Ik weet niet waar dit was aangekondigd maar ik heb die aankondiging in ieder geval niet gekregen!

• Topper
  • August 2, 2025

Het zal absoluut een geldkwestie zijn.

Kpn moet namelijk rechten afdragen voor de herdistributie van programma's. De RAI wil dat uiteraard niet voor niet hun uitzendgebied zelf vergoeden. Dus byebye RAI. 

Zelfde verhaal maar dan provinciaal voor de regionale zenders. En TV5.

Verder kwamen er alleen klachten als het met voetbal op 'zwart' ging.

Kans mijns inziens 0 dat ie terugkeert. Of kpn moet na de vele klachten alsnog bereid zijn de rechten zelf te betalen. Mogelijk komt ie dan in het pluspakket. 

Zou fijn zijn in Pluspakket; dat heb ik al en betaal ik voor! Nog fijner zou zijn dat men zelf de zenders voor het pluspakket zou kunnen samenstellen.

Zou fijn zijn in Pluspakket; dat heb ik al en betaal ik voor! Nog fijner zou zijn als men zelf de zenders voor het gewenste pluspakket zou kunnen samenstellen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zou dan ook even mijn wens kenbaar maken in het volgende topic ​@Cat52

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2025

• Topper
  • August 4, 2025

Ik zou dan ook even mijn wens kenbaar maken in het volgende topic ​@Cat52

Had ik al gedaan.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Top! ​@Cat52

Het is onduidelijk waarom rai uno vervangen is door mediawet, van Berlusconi, die ik niet in huis wil. Het zal wel een comerciele reden zijn.

Moedig iedereen die iets met Italië heef aan om te klagen bij kpn!!!

• Topper
  • August 12, 2025

Het is onduidelijk waarom rai uno vervangen is door mediawet, van Berlusconi, die ik niet in huis wil. Het zal wel een comerciele reden zijn.

Moedig iedereen die iets met Italië heef aan om te klagen bij kpn!!!

Ik ga in elk geval deze nieuwe plaatsvervangende zender niet bekijken want zij bieden niet de programma’s waar ik in geïnteresseerd ben. Ik ben fan van RAI 1 en keek heel graag de programma's daar. Fijn ook dat we het terug konden kijken. Ben ontzetten teleurgesteld dat er de zoveelste zender bijkomt waar niemand naar wil kijken. Het wordt tijd dat de klant zelf zijn zenderpakket mag gaan samenstellen! Te gek voor woorden dat we zoveel geld maandelijks betalen voor programma's en zenders die we niet willen hebben en zien! 

• August 13, 2025

Via internet is er een stream beschikbaar, zie dit :

Hoe dat handig / op welk apparaat te bekijken is dat is dan de volgende vraag.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2025

Te gek voor woorden dat we zoveel geld maandelijks betalen voor programma's en zenders die we niet willen hebben en zien! 

Daar ben ik het wel mee eens. 

Eigenlijk zou KPN alleen de 30 meest bekeken zenders moeten doorgeven via het Basispakket. En andere zenders via aanvullende pakketten. Het Basispakket kan dat iets goedkoper worden. Nu zitten er namelijk ongeveer 60 zenders in. 

Wel is duidelijk dat RAI UNO, TV 5, BBC Three, BBC Four en meer van dat soort zenders niet bij de 30 meest (in Nederland) bekeken zenders horen.   

• August 13, 2025

Zoiets roep ik al jaren (oa hier op dit forum).
Nu ben je afhankelijk van een toevallige koppeling met je (internet) aanbieder die toevallig beschikbaar is op je locatie.

• Topper
  • August 13, 2025

Zoiets roep ik al jaren (oa hier op dit forum).
Nu ben je afhankelijk van een toevallige koppeling met je (internet) aanbieder die toevallig beschikbaar is op je locatie.

Jammer dat er niets mee wordt gedaan! Misschien wordt het tijd dat meer mensen dit gaan roepen!

• Nieuwkomer
  • August 31, 2025

Ik wil Rai1 terug aub

• Topper
  • August 31, 2025

Ik wil Rai1 terug aub

Ik ook heel graag Rimar13 de moderator vraagt om dit ook op een lijst aan te geven. Dat kan via deze link 

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/welke%2Dzenders%2Dwil%2Djij%2Ddat%2Dkpn%2Din%2D2025%2Dtoevoegt%2Den%2Dwat%2Dkan%2Der%2Dvan%2Daf%2D627441?tid=627441&fid=11