Skip to main content

Ik wil ZDF via de iTV op mijn tablet kijken.....dat kan niet? 

Hallo @HildedeVries , een rechtenkwestie, Duitse zenders kun je ook nooit terugkijken bij KPN.

 


Dag Jan, Dank voor je antwoord. Da's balen...was ik dan toch beter af bij Ziggo?

 


Dag Jan, Dank voor je antwoord. Da's balen...was ik dan toch beter af bij Ziggo?

 

Hallo @HildedeVries , er zijn inderdaad providers waarbij het wèl kan, bij KPN niet.

 


Ziggo is inderdaad de enige provider in Nederland die Duitse zenders online heeft. Ik heb nog geen andere provider gevonden die dat heeft.

ZDF zendt ook online uit maar heel veel alleen te zien in Duitsland zelf, zoals (live) sport en enkele series. Maar nieuws e.d. kun je wel gewoon zien via deze link.

https://www.zdf.de/live-tv

 


De Duitse tv-zenders zijn bij Ziggo alleen op het eigen huisadres te bekijken met een Ziggo-internetverbinding. Buitenshuis zijn deze zenders ook niet beschikbaar.

Piet.


Dank je, Piet. Dat is nuttige info.@P.J.M. van der Vooren  )

Bij KPN zijn de Duitse zenders niet online beschikbaar.


DESINFORMATIE. Deze zenders werken bij Ziggo WEL buitenshuis (net nog even bij de buren nagegaan, die hebben (nog) Ziggo)!


Overigens, die rechtenkwestie is natuurlijk een centenkwestie.


Je hebt helemaal gelijk @beosound100 
Via de Ziggo GO app op mijn tablet kan ik alle Duitse zenders (ARD, ZDF, WDR, NDR) bekijken.
Zowel via mijn KPN wifi-thuis als via de wifi-hotspot op mijn VF mobiel.


De Duitse tv-zenders zijn bij Ziggo alleen op het eigen huisadres te bekijken met een Ziggo-internetverbinding. Buitenshuis zijn deze zenders ook niet beschikbaar.

Piet.

Oeps, ik beschik over een verouderd overzicht van Ziggo, merk ik. De Duitse zenders zijn tegenwoordig inderdaad bij Ziggo ook buitenshuis te bekijken. Dat was in het verleden overigens niet het geval.

Mijn excuses voor de verwarring!

Piet.


.... en wat doet KPN nu eraan..... Licentie.... zoveel kan dat echt niet zijn..... Dus, KPN, regel dit nu eindelijk, zodat men kan terugkijken en op app etc kan kijken.

En het Duitse pakket met diverse ZDF-ZENDET (neo, Kultur, history etc) uitbreiden. 


.... en wat doet KPN nu eraan..... Licentie.... zoveel kan dat echt niet zijn.....

Alles kost geld en het punt is dat KPN dit dan aan alle klanten moet gaan doorberekenen. En dat terwijl de interesse voor deze extra optie maar beperkt is. 
 

Want waarom zou ik hieraan mee moeten betalen? 
 

En die extra zenders? KPN maakt afwegingen met betrekking tot populariteit en kosten. Jaarlijks wijzigt het zenderpakket. 
 

Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 


Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 

Via z'n tablet ... buiten de deur?


Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 

Via z'n tablet ... buiten de deur?

Schrijf ik dat ? 

Buiten de deur is trouwens geen probleem. Op elke camping staan voldoende schotelantennes opgesteld.  


Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 

Via z'n tablet ... buiten de deur?

Schrijf ik dat ? 

Nee en dat is het hem juist. Zie de titel van dit topic.


Feit is dat we hier op het forum geregeld vragen krijgen over meer zenders of meer mogelijkheden voor terugkijken etc. 

Hoe meer er wordt toegevoegd door KPN, hoe hoger de kosten van het (Basis-)pakket. 

Zal jou bekend voorkomen @wjb , want jij bent zelf een faliekant tegenstander van de opname van ESPN in het basispakket. 

De werkelijke kosten van het Basispakket zullen ongeveer 20 euro per maand bedragen, gelet op overeenkomstige zenderpakketten bij Ziggo, Canal Digitaal en anderen. KPN brengt echter maar 10 euro in rekening, de rest van de kosten zit natuurlijk gewoon in het internetgedeelte. 

Als internet-only-klant betaal ik dus ook mee aan het TV-pakket. Dan heb ik dat Basis-pakket dan het liefst maar zo klein mogelijk, dus geen ESPN, andere sportzenders en talloze buitenlandse zenders.  

 

 


Feit is dat we hier op het forum geregeld vragen krijgen over meer zenders of meer mogelijkheden voor terugkijken etc. 

Hoe meer er wordt toegevoegd door KPN, hoe hoger de kosten van het (Basis-)pakket. 

Zal jou bekend voorkomen @wjb , want jij bent zelf een faliekant tegenstander van de opname van ESPN in het basispakket. 

De werkelijke kosten van het Basispakket zullen ongeveer 20 euro per maand bedragen, gelet op overeenkomstige zenderpakketten bij Ziggo, Canal Digitaal en anderen. KPN brengt echter maar 10 euro in rekening, de rest van de kosten zit natuurlijk gewoon in het internetgedeelte. 

Als internet-only-klant betaal ik dus ook mee aan het TV-pakket. Dan heb ik dat Basis-pakket dan het liefst maar zo klein mogelijk, dus geen ESPN, andere sportzenders en talloze buitenlandse zenders.  

 

 

Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 

Via z'n tablet ... buiten de deur?

Schrijf ik dat ? 

Nee en dat is het hem juist. Zie de titel van dit topic.

Goed lezen, ik heb het over een alternatief


Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 

Via z'n tablet ... buiten de deur?

Schrijf ik dat ? 

Nee en dat is het hem juist. Zie de titel van dit topic.

Goed lezen, ik heb het over een alternatief

Maar dat is dus geen alternatief want op een tablet kan je niet via de schotel kijken.


Ik denk niet dat wij het eens gaan worden. :relaxed:

 


Ik denk niet dat wij het eens gaan worden. :relaxed: 

Welke app kan TS gebruiken om via de schotel op z'n tablet televisie te kijken?

Wellicht de app van Canal Digitaal?


Je kijkt of via de schotel of via een tablet. 

 

ZDF is een FTA-zender, daar heb je CanalDigitaal niet voor nodig. 

ZDF kijk je via de schotel. 

 

Ik heb het speciaal nog even nagekeken. Canal Digitaal geeft ZDF niet door via hun app. Dus via de tablet is CanalDigitaal geen alternatief.  

https://www.canaldigitaal.nl/actie/mobiele-app/?utm_source=registration&utm_medium=livetv&utm_campaign=splash%20screen&?autotype=nl&app=cds&model=web&redirectUri=https%3A%2F%2Flivetv.canaldigitaal.nl&device=w53c6c060-0428-11ec-91fd-fdb278a6bf46&prettyName=Safari


Nee, CD heeft Duitse zenders alleen via de schotel. Via de app geen een. Dat is écht alleen Ziggo die dat heeft.

https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/mobiel/


Je kijkt of via de schotel of via een tablet. 

Precies, dus waarom halen we de schotel er als alternatief bij terwijl dat voor TS absoluut geen alternatief is. Hilde geeft immers heel duidelijk aan dat zij via een tablet naar die Duitse zender wil kunnen kijken.


Een schotel is altijd een prima alternatief.

Maar verder gaan wij het dus nooit eens worden. Hoeft ook niet. Jij jouw mening, ik de mijne.

 

 


Zo zie je maar weer. De regel “blijf on-topic” had een groot deel van de discussie voorkomen :blush: