Skip to main content

Ik wil ZDF via de iTV op mijn tablet kijken.....dat kan niet? 

Een schotel is altijd een prima alternatief.

Maar niet voor Hilde immers zij wil die Duitse zender op een tablet kunnen kijken!!!

Voor mij trouwens ook niet want het is voor mij onmogelijk een schotel te plaatsen met vrij zicht op de satelliet. (Bomen)

Genoeg over een schotel, ik hoop oprecht dat KPN, net als Ziggo, de Duitse zenders beschikbaar zal stellen via de site en apps.


Inderdaad. Ook zolang er geen Duitse in de app zitten blijft de tv-app ook onvolledig.

(Ik kijk ze niet maar toch...)


Zo zie je maar weer. De regel “blijf on-topic” had een groot deel van de discussie voorkomen :blush:

Ha @RBxx ,

Ik reageerde op deze opmerking : 

 

En het Duitse pakket met diverse ZDF-ZENDET (neo, Kultur, history etc) uitbreiden. 

Mijn reactie : 

 


 

En die extra zenders? KPN maakt afwegingen met betrekking tot populariteit en kosten. Jaarlijks wijzigt het zenderpakket. 
 

Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 

 

Mijn mening is- en zal altijd blijven dat de schotel een alternatief is voor de ontvangst van deze zenders. Of het wel of niet mogelijk is voor @HildedeVries , dat zou moeten blijken. 

Voor @wjb is het kennelijk geen alternatief. 

Voor mijzelf is ontvangst via de schotel al 21 jaar het beste alternatief voor een abonnement op een kabelboer. 

Ik zal altijd in dit soort topics mensen wijzen op de schotelontvangst, simpelweg omdat ontvangst via de schotel mensen de kans biedt om (meestal) gratis te kijken naar de zenders die zij kennelijk graag willen ontvangen. De kans dat KPN dit soort ZDF-thema-zenders ooit gaat opnemen in een pakket is niet heel erg groot. 

(Beetje late reactie, we hadden ergens een afspraak…...)  

 


Mijn mening is- en zal altijd blijven dat de schotel een alternatief is voor de ontvangst van deze zenders. Of het wel of niet mogelijk is voor @HildedeVries , dat zou moeten blijken. 

Vertel dan eens hoe @HildedeVries op een tablet naar ZDF kan kijken gebruik makend van een schotel? Op een televisie kan gewoon een TV ontvanger gebruikt worden, daar is ook geen schotel voor nodig.


Door vragen en opmerkingen van anderen is het verhaal off-topic geraakt. Daar ging het mis…
De topicstarter stelde alleen de vraag “Ik wil ZDF via de iTV op mijn tablet kijken”. 


Zij vraagt om uitbreiding van het TV-pakket. Daar reageer ik op. Zij vraagt hier niet specifiek om de ontvangst van deze zenders via een tablet.

 

 

op een tablet naar ZDF kan kijken gebruik makend van een schotel? 

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. 

 

@wjb

Hoe je het ook wendt of keert : Wij kijken hier anders tegenaan. Ik blijf bij mijn gelijk, Jij blijft bij het jouwe. 

Jij zal er niet anders over gaan denken, ik ook niet. 

 

Het alternatief voor het kijken naar ZDF History, ZDF Neo en ruim honderd andere Duitse zenders is op dit moment een schotel. KPN gaat deze zenders vast niet doorgeven. 


Hoe je het ook wendt of keert : Wij kijken hier anders tegenaan. Ik blijf bij mijn gelijk, Jij blijft bij het jouwe. 

Jij zal er niet anders over gaan denken, ik ook niet. 

Het gaat in dit topic niet om ons maar om dat wat @HildedeVries wil en dat is ZDF op een tablet kunnen kijken.


Ik ben inderdaad geholpen aan een goed antwoord…..KPN iTV geeft geen ZDF….nu de afweging maken of ik dan niet toch terugga naar Ziggo…….Dank allemaal!

 


Hoe je het ook wendt of keert : Wij kijken hier anders tegenaan. Ik blijf bij mijn gelijk, Jij blijft bij het jouwe. 

Jij zal er niet anders over gaan denken, ik ook niet. 

Het gaat in dit topic niet om ons maar om dat wat @HildedeVries wil en dat is ZDF op een tablet kunnen kijken.

 

Reageer dan niet steeds op mij. Want dat is zinloos. 

Ik blijf toch bij mijn mening.

Ik reageerde alleen op deze opmerking van @hv  (mogelijk een andere account van @HildedeVries ?)  : 

hv schreef:

 

En het Duitse pakket met diverse ZDF-ZENDET (neo, Kultur, history etc) uitbreiden. 

 

Mijn reactie : 

 

Noordzee schreef:


 

En die extra zenders? KPN maakt afwegingen met betrekking tot populariteit en kosten. Jaarlijks wijzigt het zenderpakket. 
 

Als alternatief kun je trouwens deze zenders gratis bekijken via de schotel. 

 

 

Ik schrijf nergens dat je die zenders dan ook via een tablet kan bekijken. 

 

 

Jij vond het nodig om op mijn reactie te reageren en dan reageer ik terug. 

En nu graag dan stoppen met reageren en mij dingen in die mond praten die ik niet geschreven heb. 

Want wij veranderen beiden toch niet van mening en het gaat inderdaad niet om ons. 

 

 


Ik schrijf nergens dat je die zenders dan ook via een tablet kan bekijken. 

En nu graag dan stoppen met reageren en mij dingen in die mond praten die ik niet geschreven heb. 

Precies en het is juist om de dingen die je niet geschreven hebt dat ik reageer.

Het enige waar dit topic om draait is dat @HildedeVries ZDF wil kunnen kijken op een tablet, de rest doet absoluut niet ter zake. Ik snap dan ook oprecht niet waarom er in dit topic een schotel bijgehaald wordt want @HildedeVries zal daar werkelijk niets mee opschieten.


Ik geloof dat ik het nu voor de vierde keer moet uitleggen.

HV vraagt om een uitbreiding van het zenderpakket met een reeks ZDF-Themazenders. 

Daar reageer ik op en verwijs daarvoor naar de schotel. Want daar zijn deze zenders vrij te zien. 

 

Net zoals ik dit ook net enige regelmaat geschreven heb in topics waarin mensen vragen om bv TV5, een Spaanse zender, een Marokkaanse zender, een Poolse zender etc. etc. 

Voor dat soort zenders is de schotel een alternatief. 

En ik kan dat weten, want ik kijk al tientallen jaren TV via de schotel.

 


‘Heren heren’, zoals Karel van de Graaf ooit zei in een tv-uitzending.   

Jullie, als trouwe forumbezoekers weten hoe belangrijk een inhoudelijk gesprek is en hoezeer wij als moderators dat waarderen. Het geven van een helder antwoord op de startvraag is belangrijk, net zo belangrijk als het geven van alternatieven of aanvullende informatie. Zo help je niet alleen de topic starter, maar ook de talloze mensen die meelezen. Natuurlijk hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn. Sterker nog, door verschillende argumentaties en visies komen vaak de beste tips naar boven.  Het is wel zaak om zo'n gesprek niet te laten uitmonden in een ‘soort van welles-nietes’ of ‘ik-zei-jij-zei-verhaal'. 

En nee, ik ga me niet inhoudelijk in dit verhaal mengen. Wel één suggestie: als jullie dit verder willen bespreken, doen jullie dat dan in een eigen topic, in de Huiskamer?