Skip to main content

Hallo,

Hoewel het al enige tijd rustig is op dit forum met meldingen over soortgelijke problemen, is het hier iedere week een aantal keren raak: de You Tube App op zenderplaats 201 crasht…….

Boxje uit- en vervolgens aanzetten verhelpt e.e.a. maar het blijft bijzonder storend!

Van alles geprobeerd: boxje in de woonkamer verruild tegen een exemplaar in de slaapkamer, herhaaldelijk nieuwe firmware ingeladen en last but not least kreeg ik, om een hardwaredefect uit te sluiten, zelfs een nieuw ontvangertje.

Helaas mocht dit alles niet baten.

Aan de internetverbinding kan het het absoluut niet liggen: Vectoring Plus hier met uiterst stabiele verbinding >200/30 Mbit.

KPN: doe hier -eindelijk- iets aan; deze bug bestaat immers al veel te lang.

Of: wanneer het technisch geen haalbare kaart mocht zijn; verwijder dan de You Tube-App maar uit het aanbod.

Beter uitwijken naar een ander medium (b.v. Android Kodi-kastje) dan zich constant te moeten ergeren!

Ik blijf echter hopen op een constructieve aanpak van deze issue….

Bedankt!

 

Welkom @hondengek 

Tip , koop een Chrome Cast

Zie ook YouTube app doet het niet


Hoi @hondengek, welkom terug! Ik kan me goed voorstellen dat je weinig aan de app hebt als deze vast blijft lopen. Zoals in het topic dat @Tycha stuurt zou een chromecast natuurlijk een oplossing zijn maar de app hoort natuurlijk ook gewoon te werken. Heb jij dit probleem alleen via de zender 201 of ook via de youtube app in het menu? 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hallo Thomas,

Bedankt voor je reactie!

Youtube via het menu? Da's een goeie waar ik niet eerder aan gedacht heb; ga het uitproberen.

Maar dat neemt niet weg dat de App, ingebakken op zenderplaats 201, gewoon zou moeten functioneren, zoals je eigenlijk zelf ook stelt.

Er zijn natuurlijk legio methodes tegenwoordig om een App te bekijken; zelf hebben we naast een Chromecast Ultra ook een Android Kodi kastje.

De Chromecast vind ik echter zo'n gedoe terwijl het ding ook nog eens schaarse HDMI-poort opeist.

Het Kodi-geval is oin feite praktischer maar dan ben je weer gebonden aan een draadloos media toetsenbord.

Als ik het voor het zeggen heb, prefereer ik onze hond op schoot i.p.v. zo'n toetsenbord…….

 


Dat ben  ik ook met je eens hoor, laat het me vooral weten hoe het gaat!


Hallo Thomas en andere geïnteresseerden,

Gisteravond eerste beginnetje gemaakt, ziet er vooralsnog goed uit!

Maar een zwaluw maakt nog geen zomer dus ik meld me over geruime tijd weer met een definitief oordeel


Bedankt voor de update! Houd ons op de hoogte!


Dag Thomas en anderen,

Goed nieuws; ik heb er nu een weekje intensief “Youtuben” op zitten en het boxje is sindsdien niet meer over zijn nek gegaan. (ook niet bij langere video's met een speeltijd van ca. 30 minuten)

Aanvankelijk wel een paar keer last gehad van bufferende video's waaraan mijn internetverbinding (uiterst stabiel 200/30 mbit) niet debet geweest kan zijn….. Toeval?????

Voor de statistiek ook geregeld ons Kodi kastje getest: zoals verwacht totaal probleemloos.

Laten we hopen dat de door jou geadviseerde workaround (Youtube app via menu) werkzaam blijft.

Bedankt nogmaals voor de suggestie!

 


Hoi @hondengek bedankt voor de update! Fijn dat het zo in ieder geval werkt! Mocht het zich weer voordoen dan weet je ons te vinden!


Graag gedaan 

Toch schuilt er nog een addertje onder het gras; middels de (menu) App blijkt het helaas niet mogelijk; een item uit de bieb -later bekijken- rechtstreeks te verwijderen.

De App schint enigszins gedateerd te zijn.

Ik ga er niet van uit dat de KPN op korte termijn e.e.a. gaat verversen dus ik behelp me maar door de video's in kwestie via een ander medium naar de eeuwige jachtvelden te jagen.

'T is niet anders.........

 


Ik geef het door!