Skip to main content
Beantwoord

In menu KPN TV+ Box staat Videoland niet bij geabonneerde pakketten

• August 14, 2025
  • 9 reacties
  • 121 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Heb Videoland al zolang het is bij kpn. Maar in dit overzicht staat het niet als geabonneerd. 

Overal elders gelukkig wel. MijnKPN. En op factuur staat ie ook. En het werkt ook.

Alleen die vertoning bij het boodschappentasje gaat mis.

En hier zou "geabonneerd" moeten staan.

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen

Ik heb even gekeken (met dank aan ​@Erik van KPN voor het doorgeven van het abonnementsnummer).

Wij hebben 3 verschillende Videoland producten. We hebben het oude Videoland abonnement (die heb jij), en deze wordt niet meer aangeboden en kan dus ook niet meer besteld worden. En dan hebben we Videoland basis met reclame, en Videoland Premium.

Wat ik vermoed is dat het oude Videoland pakket niet meer door de ontvanger getoond wordt, omdat deze toch niet besteld kan worden. En daarom zie jij geen Videoland pakket waar jij op geabonneerd bent. Jij ziet alleen die andere, de nieuwere pakketten, waar jij inderdaad niet op geabonneerd bent.

Ik heb het STB team gevraagd of mijn gedachtes kloppen, maar ik kreeg een heleboel “out of office” meldingen, dus ik denk niet dat ik snel antwoord krijg. Maar als ik het wel heb, dan laat ik het nog wel even weten 🙂

9 reacties

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@PeterG 

Is dit een nieuwe TV+ ontvanger? Wil je eens checken of het abonneenummer in de instellingen van de ontvanger wel de juiste is?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • August 14, 2025

Jij bent er snel bij.

Ja, dat is mijn abonnementsnummer. Al jaren. Andere ontvanger heeft overigens dezelfde fout.

Verder kloppen al m'n zenders ook. En opnames. 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Was toevallig net aan het kijken of er iets was waar ik mee kan helpen op het forum 😄

Als beide ontvangers het niet juist tonen komt het misschien niet goed uit het bron systeem. Of het zou in theorie ook nog kunnen dat de data niet correct wordt gelezen.

Ik kan maandag wel even kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • August 14, 2025

Dank. Ik merk het wel. Lijkt inderdaad niet goed opgehaald te worden. Overal elders klopt het wel. Als MijnKPN, factuur en de Videoland app werkt gewoon. 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Ik heb even gekeken (met dank aan ​@Erik van KPN voor het doorgeven van het abonnementsnummer).

Wij hebben 3 verschillende Videoland producten. We hebben het oude Videoland abonnement (die heb jij), en deze wordt niet meer aangeboden en kan dus ook niet meer besteld worden. En dan hebben we Videoland basis met reclame, en Videoland Premium.

Wat ik vermoed is dat het oude Videoland pakket niet meer door de ontvanger getoond wordt, omdat deze toch niet besteld kan worden. En daarom zie jij geen Videoland pakket waar jij op geabonneerd bent. Jij ziet alleen die andere, de nieuwere pakketten, waar jij inderdaad niet op geabonneerd bent.

Ik heb het STB team gevraagd of mijn gedachtes kloppen, maar ik kreeg een heleboel “out of office” meldingen, dus ik denk niet dat ik snel antwoord krijg. Maar als ik het wel heb, dan laat ik het nog wel even weten 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • August 18, 2025

Helder ​@Jeroen-bart Engelen .

Zeer verklaarbaar op deze manier. Ik heb geen reclame dus ging er eigenlijk vanuit dat mijn abonnement van het eerste uur (jawel) nu dus het premium abonnement zou zijn. De prijs is hetzelfde. 

Maar ik kijk nu eens wat scherper op m'n factuur en mijne heet Videoland Plus. Dat staat niet op de site of in de de ontvanger inderdaad. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

@PeterG Heb je niet dat je 1 euro goedkoper bent t.o.v abonnementen op de site? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • August 18, 2025

Videoland Plus staat voor € 10,99 op de site én op mijn factuur. Niet 1 euro korting dus.

Maar Videoland Plus staat op de site. Met bestelknop. Je zou dus zeggen dat het WEL te bestellen is. 

En dus zichtbaar zou moeten zijn als geabonneerd.

In mijn ontvanger staat ie echter niet als geabonneerd. En zie ik de keuze voor alleen Videoland Basis en Premium. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 18, 2025

Aah, ja ik heb Videoland Premium voor 11,99 euro nog. Die is inmiddels 12,99 euro. Heb het abonnement ook al sinds 2015 en toen is er ooit een prijsverhoging niet doorgevoerd naar bestaande klanten en die is tot op heden zo gebleven. Dacht even dat dat wellicht bedoeld werd, maar denk dan wellicht toch iets anders omdat dit via KPN loopt. 

Dat van mij ging/gaat rechtstreeks via Vodeoland, al is het wel toen gestart via een actie bij Ziggo.