Skip to main content

Beste KPN,
De laaste maand ervaren wij bijna dagelijks dat de foutcode stb-nmc-400 verschijnt. Dit is onregelmatig maar in de afgelopen jaren nooit dit probleem gehad. Weet u waar dit aan zou kunnen liggen?
Heb uiteraard ook het forum gelezen en zie dat er meer mensen last van hebben. Wat daar wordt voorgesteld heb ik ook al geprobeerd en meestal lost dat wel op, maar is de ervaring vervelend.
Soms helpt dit niet en zetten we de TP / reciever gewoon helemaal uit.

Tweede vraag, wat mij opviel op het mobielverbruik van mijn vrouw - ook KPN op zelfde abonnement - is dat ze veel meer data verbruikt dan normaal. Kan dit iets met elkaar te maken hebben?
Bijvoorbeeld door het totaal wegvallen van de verbinding? Dus niet het signaal naar de TV maar het ingangssignaal van buiten naar de modem?

Met vriendelijke groet,
H. Hoekstra

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem).

Vooral een DVS geeft dit soort problemen en een DVS verbruikt veel energie (volksmond stroom).

 

Hoger dataverbruik.

Je telefoon is dan waarschijnlijk niet met WIFI verbonden.

Kijk of alles goed staat in je telefoon en kijk op de Experiabox of WIFI aanstaat.

Eventueel haal de spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten vanaf en laat hem daarna weer opstarten (gewoon de stekker uit het stopcontact halen en er na 2 minuten weer indoen). 


Beste Joop 2011,
Onze box12 is direct (bedraad) verbonden met een DVS650 welke via het electriciteitsnet (dus bedraad) verbind met de woonkamer waar een zelfde DVS650 met draad verbonden is met de TV-reciever.
Het wegvallen van het TV-signaal & het wegvallen van het Wifi-signaal vallen een aantal maal samen, opvalllend genoeg.
De mobiel schakelt automatisch over op 5g. En gaat niet altijd automatisch terug naar wifi.
Het is niet erg om een keer te resetten, maar niet meerdere keren op één dag, laat staan op één avond. En het was jaren heel goed, tot een paar weken geleden - zeg zo rond de jaarwisseling.

MVG H. Hoekstra


Beste Joop 2011,
Onze box12 is direct (bedraad) verbonden met een DVS650 

 

En dat is nou juist het probleem, die DVS.

Op het elektriciteitsnetwerk zit heel veel verstoring.

Vooral IPTV heeft daar problemen mee.

Verder gebruiken die DVS’en ook veel energie (volksmond stroom).

Vast UTP kabel vanaf de Box naar de KPN tv decoder is het beste.

 

Of misschien is dit iets voor u?

Deze nieuwe KPN tv decoder werkt ook via WIFI.

 

Probleem van de mobiel, ligt waarschijnlijk aan de telefoon.

Welke heeft u? 

 

P.S.

U begon met “beste KPN”

Zoals u al gemerkt hebt, helpen vooral klanten van KPN elkaar op het forum.

Dat is bij ieder forum zo.😉😊


Hoi @H Hoekstra, welkom op ons forum! Ik zie dat Joop je al een goed eind op weg geholpen heeft. Kom je eruit zo?
We hebben hier ook nog een paar handige topics over!

 

 


Bedankt voor de snelle reactie. Uiteindelijk komt er een monteur aan te pas vandaag. Hopelijk kan deze het probleem oplossen.


Bedankt voor de snelle reactie. Uiteindelijk komt er een monteur aan te pas vandaag. Hopelijk kan deze het probleem oplossen.

 

Als het probleem niet aan de KPN kant ligt, ben ik bang dat je de monteur moet betalen.

Want die DVS is namelijk het probleem.

Beter kan je overstappen op KPN tv+, dan krijg je de DIW7022 en die werkt perfect op WIFI via de Box12.

En nog een nadeel van de DVS, ze verbruiken veel energie (volksmond stroom).