Skip to main content

Ik heb precies dit probleem sinds gisterochtend, geen geluid meer op TV vanaf de ontvanger, terwijl ik al 2 jaar zonder problemen TV kan kijken en niets veranderd heb.
TV zit aan de ontvanger dmv HDMI, ik kan nog wel zenders/gids/netflix zien via de ontvanger, maar heb 0 geluid.
Als ik op de (smart) TV apps start als netflix of disney+ heb ik wel gewoon geluid, dus de TV doet het nog prima. Via de playstation en chromecast ook gewoon geluid, alleen niet meer via de TV ontvanger…

Wat heb ik al geprobeert gisteren?
* Ontvanger een restart gegeven
* Ontvanger systeem herstel laten doen
* Xperia box een restart gegeven
* Ontvanger van nieuwe software voorzien na eigen aangeven…

 

Admin: eigen topic voor je vraag gemaakt, afgesplitst van deze

Nieuwe ontvanger halen bij kpn winkel en probleem is opgelost. Waarschijnlijk is HDMI poort in ontvanger stuk.

succes


Hoi Themorion, welkom op het forum! Het klinkt inderdaad alsof het defect is. Dank dat je alvast je forumprofiel hebt ingevuld. Daarmee zie ik dat er een melding is aangemaakt voor de technische dienst. Die hebben gisteren geprobeerd om je te bellen om nog wat verder uit te vragen. Ze zullen opnieuw bellen. Ik heb de informatie die je hier in het topic gaf alvast toegevoegd aan de melding. Ik verwacht dat het uitdraait op het vervangen van de ontvanger.

 

Pirexx, dank voor je reactie. Nuttig om te weten: het is niet mogelijk om in een KPN winkel je vaste apparatuur te vervangen. De winkels hebben dergelijke apparaten niet op voorraad. Een servicewissel kan wel in de winkel ingepland worden, maar ook dan krijg je het nieuwe apparaat op een servicepunt geleverd (of, tegen betaling, thuis).


Interessant! Ik ben kpn winkel ingelopen en 5 min later met nieuwe ontvanger! En belangrijker mijn probleem was opgelost! 
Â