Skip to main content

Donderdag 18 juni 2020 ineens geen iTV ontvangst meer.

S’morgens 19 juni gebeld met KPN medewerkers. Eerste medewerker heeft me niet kunnen helpen en ineens is er opgehangen. Weer gebeld en idem ditto met tweede medewerker.

Ik heb nog steeds geen tv ontvangst (foutcode F143) en geen oplossing.

Wat nu KPN? Moet ik naar een ander provider?
 

Groeten,

John Blackburn

 

 

Hallo Alex,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb mijn kpn profiel zo veel mogelijk aangevuld.

Met vriendelijke groeten,

John Blackburn 

 


Gedaan Alex


Bedankt voor de samenwerking tot nu toe!

John


John, ontzettend sorry voor mijn late reacties. Ik heb jouw reactie helemaal over het hoofd gezien. Een kabel van 10 meter is bij deze onderweg.


Geen probleem Alex.

Bedankt voor het opsturen van de kabel.

Groeten,

John


Hallo Alex,
Voor ongeveer een week heb ik weer prima tv ontvangst.

Gisteravond rond middernacht ineens weer geen tv en lampjes van beide dvs adapters branden rood.

Heb ik de tv en ontvanger uitgezet. 20 minuten later dvs lampjes branden wit en heb ik weer tv.

Hoe kan dit?

Met vriendelijke groeten

JB


Zoals eerder gezegd, dit zijn verstoringen in je elektriciteitsnetwerk door de activiteit op dat netwerk. Hoe dit precies kan weet ik dus niet, een apparaat dat op moment inschakelt of weer uit. Moeilijk om te zeggen. Als voorbeeld noem ik altijd de kersttijd als de kerstlampjes weer worden aangesloten die het signaal verstoren, maar het dus van alles zijn. 


Hallo Alex,

Gisteravond was ik alleen thuis en heb ik niets aan of uit gedaan; Ik zat gewoon tv te kijken.

Het is toch wel gek dat dit nu gebeurd; ik ben schat ik 15 jaar klant van kpn en heb altijd prima tv ontvangst.

Nu op dit moment heb ik gewoon normaal tv ontvangst.

Kan iets buiten het huis dit veroorzaken bijvoorbeeld de electriciteitsnet of een electrahuisje?

Groetjes 

JB

 


Het enige in-huis apparaat dat af en toe aanslaat is de koelkast.

De probleem met de dvs adapters gebeurt altijd s’avonds laat.

 


Zou kunnen, maar dat is buiten je groep dus eigenlijk ook weer niet. Het enige wat zeker is, is dat ergens wel een verstoring vandaan komt die die adapters niet leuk vinden. Als ik het wist had ik het hier zeker vermeld.


Oké bedankt voor je hulp Alex.

Ik weet niet wat de oplossing is betreft de dvs adapters.

Misschien is een ethernet kabel de oplossing? Maar:

1. Een ethernet kabel aanleggen naar de experiabox in de meterkast is lastig.

2. De experiabox verhuizen naar de huiskamer lijkt me ook lastig. Kpn kabel komt binnen in de meterkast.

Groeten,

JB


Hallo John,

Als je niet in een oud herenhuis woont maar in een woning die na 1970 gebouwd is, zal het trekken van de kabel wel meevallen. In bijna elke woning van toen zit wel een telefoonaansluiting. Die is aangesloten op 1 of 2 buizen (een voor coax en een voor telefoon). Ik zou de coax laten zitten en dan een UTP kabel (Ethernetkabel was oorspronkelijk ook coax) door de telefoonbuis er bij laten trekken. Een telefoonkabel en een utp kabel storen elkaar niet.)

Als het maar om zo’n korte afstand gaat als jij beschrijft kan een KPN monteur dat wel doen. (Wel om een goede vragen, want ze hebben ook lijkt het wel oude grondwerkers die nu de rol van monteur vervullen). 

Het probleem is niet de kabel trekken, dat zou je zelf nog wel kunnen doen, maar je moet de stekkertjes er later aanzetten, want die gaan niet door de buis. 


Bedankt voor de tip Cor. Een interessante oplossing!


Vraagje: storen een ethernetkabel en een electra kabel elkaar?

Ik heb van de tv een verlengsnoer naar naar de dvs/stopcontact. Naast de electra kabel loopt de kpn ethernet kabel naar het dvs adapter. Dit over een afstand van circa 2 meter.

John


Bedankt voor de tip Cor. Een interessante oplossing!


Vraagje: storen een ethernetkabel en een electra kabel elkaar?

Ik heb van de tv een verlengsnoer naar naar de dvs/stopcontact. Naast de electra kabel loopt de kpn ethernet kabel naar het dvs adapter. Dit over een afstand van circa 2 meter.

John

Je mag ze niet samen door een buis trekken. Maar natuurlijk zit bijna elke desktop computer op UTP(en dat zijn de meeste desktops) en daar zit altijd een stroomkabel in. 

Als je naar de berichten in dit forum afgaat, zijn die powerline adaptors ondingen. Waarschijnlijk functioneert het goed in een villa of zo’n vrijstaand huis als vele Duitsers meestal hebben. Maar wij zitten over het algemeen wat dichter op elkaar.  


Ik haak wel even in op het verhaal dat dit ondingen zijn. Dat valt reuze mee, in verreweg de meeste gevallen werkt dit perfect. Ik zeg dit ook uit ervaring overigens, ik gebruik zelfs de oude 200 adapters. Hier op het forum lees je inderdaad gevallen waarbij het niet goed gaat, heeft er ook mee te maken dat klanten waarbij het perfect werkt niet vrolijk en spontaan hier een topic aanmaken om te laten weten dat alles prima werkt. 

Het merk Devolo levert kwalitatief gezien gewoon goed spul. (Ik heb geen aandelen.) 


Alex,

Bedankt voor je verhaal. Je heeft duidelijk veel ervaring en kennis op dit gebied.

Groeten,

John


Graag gedaan uiteraard, wel jammer dat het in jouw geval net niet goed werkt.


Al meer dan 2 maanden problemen met de dvs adapters. Vanmiddag tijdens tv kijken ineens weer geen tv ontvangst meer. Ik had al een week wel normale tv ontvangst. Adviezen van Moderator AlexP hebben niet geholpen. De adapters zijn blijkbaar gevoelig voor geringe storingen of zo?

Ik was meer dan 20 jaar een tevreden klant van KPN.

 


Na ruim 2 maanden problemen met de DVS 1200 adapters geef ik het op. Blijkbaar is er geen oplossing.
Ik heb nu een kabel over de grond door mijn huiskamer naar de Experiabox in de meterkast. Ik kan nu tenminste probleemloos tv kijken.

Gewone mensen moeten tv kunnen kijken zonder dit soort stress. We betalen veel geld per maand aan de KPN hiervoor.

Wat een afgang!

Â