Skip to main content

Hallo,

wij zijn liefhebbers van Scandinavische detectives. Nu is het zo dat wanneer we vooruit of achteruit spoelen de informatie balk de ondertiteling verbergt. Is het mogelijk om die balk naar boven te verplaatsen?

Nee, dat is niet mogelijk. 
 

Maar waarom heb je ondertiteling nodig bij vooruit spoelen? 


@tissr01 Welkom op het forum. 

Ik ben ook benieuwd waarom het handig kan zijn om de ondertiteling te zien tijdens het doorspoelen. 

Of bedoel je wellicht dat de informatiebalk als je stopt met spoelen nog heel even blijft staan? 

Wat @Noordzee zegt klopt, het is helaas niet mogelijk om de balk naar boven te verplaatsen. 


Ik bedoel, natuurlijk, als je hebt doorgespoeld en dan begint af te spelen. Dan blijft de balk nog een tijdje in beeld.


Met de Arris 2952 en de 5202 en de Arcadyan ontvanger wordt de ondertiteling inderdaad geheel bedekt. Als je tijdens het spoelen op de gele knop drukt verdwijnt de balk en gaat het spoelen wel door. 


@Rudi T. Het klopt inderdaad dat deze balk nog even blijft staan. 

Als je dan iets eerder op play drukt, kom je dan wel uit op het goede moment? 


Hallo Rutger,

ik zal eens kijken of dit werkt.


Bij bij kpn tv+ box lukt het met de gele knop niet om de informatiebalk bij doorspoelen van opnames te verbergen. Kan deze functionaliteit hier ook ingesteld worden?

Idem voor het minder lang instellen van de informatiebalk. Deze blijft mijn inziens te lang in beeld waardoor je bij het beginnen van de opname stukken tekst mist na het doorspoelen of na een pauze. (Het antwoord van Rutger ‘Als je dan iets eerder op play drukt, kom je dan wel uit op het goede moment? '  snap ik niet. Als ik dit doe staat het beeld stil en gebeurd er niets met de informatiebalk.

Iedere keer weer een stukje terugspoelen is m.i. een achteruitgang t.o.v. de functionaliteiten met de oude box..


Ik ben erachter gekomen dat je met de terugkeer knop de informatiebalk kunt verbergen tijdens het doorspoelen. Mijn vraag is bij deze opgelost. 


Ik ben erachter gekomen dat je met de terugkeer knop de informatiebalk kunt verbergen tijdens het doorspoelen. Mijn vraag is bij deze opgelost. 

Verrék, verhip! Dát is goed gevonden! @Jacqk . 😃👌


Ik ben erachter gekomen dat je met de terugkeer knop de informatiebalk kunt verbergen tijdens het doorspoelen. Mijn vraag is bij deze opgelost. 

Dit is een hele goede tip want ik was al een tijdje op zoek naar het verbergen van die informatiebalk tijdens dubbel snelheid. Ik spoel meestal door als ze zitten te praten en niets spannend gebeurt bij een documentaire want ik kan het wel zo snel lezen. Bedankt voor de tip