Skip to main content

Ik krijg binnenkort een TV kast. Ik heb een oude KPN ontvanger en wil daar een infrarood ontvanger op aansluiten. Kan dat?

Hoi @Hugo 2 ,

Ik meen ergens te hebben gelezen dat dat werkt maar voor de volle 100% zekerheid kan je beter de reactie van @Alex_P afwachten.

@Alex_


Hi @Hugo 2, welkom hier. 

Welke ontvanger heb je precies? 

Hoi @Hugo 2 ,

Ik meen ergens te hebben gelezen dat dat werkt maar voor de volle 100% zekerheid kan je beter de reactie van @Alex_P afwachten.

@Alex_

Ik heb het ooit zelf getest, en ook ooit gereageerd in een topic over de IR extender. Ik heb de setup echter niet meer, dus kan het niet garanderen. Ik verwacht dat het nog steeds werkt. 

Proberen en anders alsnog binnen 14 dagen retourneren? Meer kan ik er niet van maken. 


Kastje uit 2013 met usb aansluiting. Ik zou er een ir in kunnen steken zoals aangeboden op sommige webshops en dan via een draadje door de achterkant van de kast bij de tv leggen. Mooier zou de nieuwe kpn ontvanger met Bluetooth zijn maar die leveren ze niet aan vaste trouwe klanten volgens dit forum. 


Kastje uit 2013 met usb aansluiting. Ik zou er een ir in kunnen steken zoals aangeboden op sommige webshops en dan via een draadje door de achterkant van de kast bij de tv leggen. Mooier zou de nieuwe kpn ontvanger met Bluetooth zijn maar die leveren ze niet aan vaste trouwe klanten volgens dit forum. 

Via de USB gaat niet werken. Toen ik deze ontvanger nog had werkt ik met een IR extender waarvan je het zendgedeelte voorop de ontvanger plakt. Ik had toen zoiets .


Via de USB gaat niet werken.

Waarom zou dat niet werken? De USB wordt immers alleen gebruikt om de IR extender te voeden en dat kan prima.


Via de USB gaat niet werken.

Waarom zou dat niet werken? De USB wordt immers alleen gebruikt om de IR extender te voeden en dat kan prima.

Omdat ik dacht dat de USB op de ontvanger geen functie heeft (voor een klant). Maar blijkbaar wel dus?


Via de USB gaat niet werken.

Waarom zou dat niet werken? De USB wordt immers alleen gebruikt om de IR extender te voeden en dat kan prima.

Omdat ik dacht dat de USB op de ontvanger geen functie heeft (voor een klant). Maar blijkbaar wel dus?

De USB poort van de TV ontvanger kan wel als voedingsbron gebruikt worden.


Via de USB gaat niet werken.

Waarom zou dat niet werken? De USB wordt immers alleen gebruikt om de IR extender te voeden en dat kan prima.

Omdat ik dacht dat de USB op de ontvanger geen functie heeft (voor een klant). Maar blijkbaar wel dus?

Ja,dat kan wel.

Net even op mijn eigen HMB2260 V1 getest en er komt gewoon 5v uit.


Dank!