Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar een infrarood verlenger / ir-repeater welke met de Arris VIP5202 werkt.

Ik gebruik een universele afstandsbediening welke alleen infrarood ondersteund en de tvbox staat bij mij in een kast.

Heeft iemand ervaring met een bepaalde IR verlenger welke hij/zij aanraad in deze situatie?

 

ik gebruik de SwitchBot universele afstandsbediening zodat ik mijn tv, appletv, kpnbox en smart home apparaten met 1 afstandsbediening kan bedienen.

Ik heb een Harmony afstandbediening en in mijn kastjes gebruik iets van Marmitek Infrarood verlenger met meerdere snoertjes en verlengers die ik aan de binnenkant aan de deurtjes heb geplakt. Werkt prima. Geen problemen mee!


De Arris VIP 5202 werkt de ab toch met bleutooth?

Dan heb je geen ir verlenger nodig en kan je hem gewoon in de kast zetten.

 

Zie ook hier.

O.a. Marmitek kan je gebruiken, maar volgens mij met de Arris VIP 5202 niet nodig. 

 

Logitech was echt perfect, maar helaas maken ze al jaren geen afstandsbedieningen meer.

Wel heel erg jammer. 


Ik heb nu infrarood verlenger ontvangen maar nu krijg ik de KPN afstandsbediening met meer van de Bluetooth af en weer terug op IR.

 

weet iemand hoe ik dat moet doen?

t4hu1826 afstandsbediening 


Ik heb nu infrarood verlenger ontvangen maar nu krijg ik de KPN afstandsbediening met meer van de Bluetooth af en weer terug op IR.

 

weet iemand hoe ik dat moet doen?

t4hu1826 afstandsbediening 

 

Ik begrijp het niet.

Waarom zou je dat willen?

Je kan de KPN ab (afstandsbediening) gebruiken en de Arris VIP 5202 in de kast zetten.

Je hebt dus helemaal geen IR verlenger nodig. (zonder van je geld)

 

De AB voor de Arris VIP 5202 werkt alleen via BleuThooth (volgens mij, net zoals bij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box))

IR zit erop, om via de KPN ab de tv (geluid, aan/uit en source) te kunnen bedienen.

 

En helaas werkt niet elke ab via de IR verlenger.


Staat letterlijk in mijn eerste bericht.

Omdat ik een universele afstandsbediening heb en ik ook graag de ontvanger daarmee wil aansturen zodat ik 1 afstandsbediening heb voor al mijn apparaten.

(Met de SwitchBot afstandsbediening kan ik ook mijn lampen en gordijnen enz bedienen).

 

De afstandsbediening stond overigens van origine in IR stand. Ik heb hem zelf laten schakelen naar BT dus ik neem aan dat je dit ook weer ongedaan zou kunnen maken.


Je zou kunnen proberen om de afstandsbediening te resetten @S_nderr90

Na een reset is de Bluetooth verbinding met de Arris verbroken en kan je de Arris VIP5202 weer met infrarood bedienen. 


Je zou kunnen proberen om de afstandsbediening te resetten @S_nderr90

Na een reset is de Bluetooth verbinding met de Arris verbroken en kan je de Arris VIP5202 weer met infrarood bedienen. 

Ik heb de afstandsbediening al eens gereset door de roze en de blauwe knop ingedrukt te houden en als het lampje rood word op OK te klikken maar helaas gaat de afstandsbediening weer automatisch over op BT


@S_nderr90 

 

Welke universele ab heb je?

Als deze de Arris 2952 (zelfde ir codes als 5202) ondersteund, kan je die erop zetten.

Dan zou het moeten werken.

De opvolger van de Arris 5202 werkt alleen nog met bleutooth.

 

Als je Logitech (Harmony) hebt, deze worden niet meer gemaakt.

Dus als die niet meer werkt, kan je hem niet meer vervangen. (misschien nog een paar via Marktplaats, maar dan houd het op).

 

Zoals ik al vermelde, is de Logitech Harmony wel heel erg mooi.

Heel erg jammer dat die niet meer werkt.


Je zou kunnen proberen om de afstandsbediening te resetten @S_nderr90

Na een reset is de Bluetooth verbinding met de Arris verbroken en kan je de Arris VIP5202 weer met infrarood bedienen. 

Ik heb de afstandsbediening al eens gereset door de roze en de blauwe knop ingedrukt te houden en als het lampje rood word op OK te klikken maar helaas gaat de afstandsbediening weer automatisch over op BT

 

IR deel is ook alleen voor de tv, zie mijn eerdere bericht. 

Maar als ik het goed heb, kan je de Arris 5202 wel met IR bedienen, dus dat moet dan op de universele ab zitten die je hebt.

Maar welke heb je? 

 

Zie ook hier.


@S_nderr90

 

Welke universele ab heb je?

Als deze de Arris 2952 (zelfde ir codes als 5202) ondersteund, kan je die erop zetten.

Dan zou het moeten werken.

De opvolger van de Arris 5202 werkt alleen nog met bleutooth.

 

Als je Logitech (Harmony) hebt, deze worden niet meer gemaakt.

Dus als die niet meer werkt, kan je hem niet meer vervangen. (misschien nog een paar via Marktplaats, maar dan houd het op).

 

Zoals ik al vermelde, is de Logitech Harmony wel heel erg mooi.

Heel erg jammer dat die niet meer werkt.


SwitchBot universele afstandsbediening.
 

 


@S_nderr90 

 

Ik zie deze topic, misschien kan je hier de benodigde informatie vinden.

 

Via Google kan ik het niet vinden of je met de SwitchBot ab de Arris kan bedienen.


Je zou kunnen proberen om de afstandsbediening te resetten @S_nderr90

Na een reset is de Bluetooth verbinding met de Arris verbroken en kan je de Arris VIP5202 weer met infrarood bedienen. 

Ik heb de afstandsbediening al eens gereset door de roze en de blauwe knop ingedrukt te houden en als het lampje rood word op OK te klikken maar helaas gaat de afstandsbediening weer automatisch over op BT

Waarschijnlijk gaat er met het resetten dan toch iets mis, want als de afstandsbediening goed is gereset, dan werkt deze alleen met infrarood. Om de Arris VIP5202 weer met Bluetooth te bedienen moet deze voor de bediening met Bluetooth fysiek weer gekoppeld worden door de OK en P- knop tegelijkertijd in te drukken. 

De Arris VIP5202 werkt ook met infrarood. Aan de voorzijde lijkt een klein display te zitten maar daarachter zit dus de IR ontvanger. 

De SwitchBot afstandsbediening beschikt toch over een learning functie? Dan zou je met de afstandsbediening van de Arris VIP5202 de SwitchBot kunnen leren, de VIP5202 te bedienen. 


Het is mij gelukt!

 

de afstandsbediening schakelt automatisch over naar BT na het resetten. Om de afstandsbediening in IR modus te houden zodat je de knoppen op de universele afstandsbediening kan inleren moet je de kpnbox van het stroom halen en de afstandsbediening resetten door ‘t volgende te doen:

rode en blauwe knop tegelijkertijd indrukken tot er een rood lampje gaat branden, daarna op OK drukken.

 

Nu kan je de knoppen op de universele afstandsbediening door de IR learning.

 

Zodra je klaar bent kan je de kpn box weer aan het stroom doen. De originele afstandsbediening koppelt weer via BT en de universele kan je middel IR bedienen.

 

Iedereen bedankt voor de tips en hulp!

 


Reageer