Skip to main content

Sinds kort blijven beëindigde serieopnames op de TV in het menu onder ‘gepland’ staan, met de vermelding ‘Geen afleveringen beschikbaar’. Dit was voorheen niet zo. Overigens is dit niet zo op de IPad. Daar zie je enkel de ingeplande opnames. Nu moet ik ze dus op de TV handmatig verwijderen. Geen ramp, wel onhandig.

Is dit de bedoeling?

Nog een aanvulling ter verduidelijking:

ook de in het recente verleden opgenomen en inmiddels al weken/maanden beëindigde series staan nu ineens weer onder gepland, terwijl dat eerder niet zo was. Dat is toch raar …


Hi @Koekwaus en welkom op het forum! 

Ik zie dat je inmiddels in een ander topic hebt gevonden dat dit sinds een update zo is, omdat je anders een serie niet zou kunnen stoppen als er op dat moment geen afleveringen in de gids staan.
Je kunt de opnames dus inderdaad handmatig verwijderen. Dan is de lijst snel weer leeg! 🙂


Dag Sanne,

zag inderdaad andere topic. Je begrijpt wel dat met name het plotse verschijnen van een stuk of 25 reeds eerder beëindigde series in de lijst mij deed vermoeden dat er iets mis was. Eens te meer nu dit op de tablet niet zo was. Hoe zit dat dan trouwens, dat verschil?

Nu ik het weet, is het natuurlijk geen grote moeite om ze voortaan te verwijderen, al vraag ik me nog steeds af of het nodig is. Zie mijn vragen daaromtrent in het andere topic. Een opgenomen film hoef ik toch ook niet bij gepland te verwijderen?

Wellicht is het handig om dit soort aanpassingen aan te kondigen, dat voorkomt dit soort discussies. Mvg.


We kondigen dit soort aanpassingen aan in onze Product Updates. Als je je daarop abonneert krijg je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe update aangekondigd wordt. 🙂 
Ik denk niet dat iedereen blij wordt van een uitgebreide update uitleg op hun tv-ontvanger, op deze manier kan iedereen die daar behoefte aan heeft de update informatie lezen. 
In deze update hebben we dit genoemd: 

Verder

Geplande serieopnames zonder afleveringen zijn per deze update weer zichtbaar! Maakt het makkelijker ze te annuleren :)


De iTV app en tv.kpn.com werken via een ander platform, dus daar komt het verschil vandaan. Een opgenomen film is geen serie, dit is specifiek toegepast op seriematig opnemen.
Hopelijk ben je zo gerustgesteld! Abonneer je vooral op de Product Updates als je het interessant of fijn vindt om mee te lezen over de TV+ updates.


Dankjewel. Helder.

Mag ik je nog een andere vraag stellen?

Sinds kort start de TV op met het startscherm van Google en moet ik doorklikken voor het menu van de KPN ontvanger. Dit was eerst ook niet zo. Kwam ik meteen in het startscherm van de ontvanger. Is dit ook een wijziging in een update?

Hoor graag van je. Mvg.


Hmm, dat zou niet moeten. Een collega heeft dit getest en die krijgt het KPN logo en daarna direct TV. 

Zou je de TV+ Box reset eens uit willen voeren? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.


Helaas, Sanne, dat maakt niks uit.

voor de goede orde: ik heb geen Google account, dus sla de betreffende stappen over bij de installatie. Dat zal er toch niks mee te maken (mogen) hebben?

Heel fijn dat je meedenkt, overigens 👍🏻


Geen probleem! 

Kun je een foto maken van het Google startscherm dat je ziet? Als het goed is moet er een optie voor overslaan zijn dus ik ben benieuwd wat dat scherm laat zien qua opties.


 


Dag Sanne,

Nog een aanvulling ter illustratie van het ‘ongemak’ dat ik nu ervaar:

Ik heb de afstandsbediening van de TV nodig om met 1 druk de TV app te starten op het Google startscherm. Dat kan niet met KPN afstandsbediening. Wel kan ik met deze via ‘ingangen’ en een paar keer doorklikken de TV app starten. Dan pas verschijnt het KPN menu. Dit was voorheen niet zo en kan toch niet de bedoeling zijn of wel?

Bij mijn weten heb ik zelf niks gewijzigd en ik zou het erg op prijs stellen als dit kan worden hersteld.

Ook vrij ergerlijk is de voortdurende terugkeer van het envelopje rechtsboven met de suggestie om een Google account in te stellen. Dat wil ik niet en ik hoef daar niet elke dag op te worden gewezen.

Hoor graag wat ik aan fit alles kan doen. Dank alvast voor je moeite. Mvg.


Hmmm, ik heb zelf zo geen inzage in hoe dit zit als je het niet aan een Google account gekoppeld hebt, maar het lijkt mij inderdaad ook niet prettig om er steeds aan herinnerd te worden als je dit niet wilt. 

Ik ga het even navragen, ik ben nu ook benieuwd hoe dit zit. Zodra ik meer weet laat ik het je hier weten! Bedankt voor de uitleg en de foto. 😄


Ben ik alweer @Koekwaus! Ik heb het nagevraagd en het zit zo: 

De terugkeer van het envelopje blijft wanneer er geen Google account gekoppeld is. We hebben feedback doorgegeven of dit uit kan, maar geen idee of/wanneer dit mogelijk is. 
Je kunt dit oplossen door een Gmail aan te maken, daarmee in te loggen en verder hoef je er dan niks mee te doen. De meldingen krijg je dan in elk geval niet meer. 

Dat met de afstandsbediening van je TV kwam ons niet bekend voor. Kun je kijken of je TV een update heeft? Zo niet, zou je de TV dan even stroomloos willen maken en, mocht dat niet helpen, resetten of de instellingen van de TV checken? 
We hebben hier namelijk geen andere berichten over gezien dus het lijkt er echt op dat dit iets in je TV zelf is. 


Heb al zo’n beetje alles geprobeerd met de TV. Niks werkt. Wellicht maar eens navraag doen bij verkoper. Dank voor al je moeite!


Nou, de jongens in de electronicazaak hebben even moeten zoeken, maar het zat onder instellingen, systeem, energie en voeding. Daar hadden zij het ook niet verwacht. Waarschijnlijk bij recente update van de TV is het teruggezet op de instelling starten met Google startscherm.

nogmaals dank! Mvg.


Wat fijn dat ze het gevonden hebben! 🙂 Die zat inderdaad goed verstopt. 

Graag gedaan en bedankt voor het terugkoppelen!