Skip to main content

Inloggen op Smart TV+ app op TCL TV lukt niet

• May 15, 2025
  • 19 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb sinds kort een tcl tv met android. Het duurt even voordat de app werkt maar uiteindelijk start hij app. Het wisselen van optie duurt lang(echt secondes) . Daarna invoeren van abonnementnummer gaat traag echt cijfer voor cijfer zelfde voor het verder gaan en uiteindelijk inloggen. Na inloggen duurt het een second of 10 voordat hij een.melding toont zie bijlage. Daarna duurt het wegklikken en teruggaan ook weer lang. De app lijkt in zijn geheel enorm traag en de capaciteit van de tv volledig te benutten

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

19 reacties

• May 15, 2025

Werken andere apps wel vlot?

• Auteur
  • Topper
  • May 16, 2025

Netflix werkt bijvoorbeeld prima 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

@BobBerk Er zijn meer meldingen over problemen van KPN TV+ App op TCV-TV. Er is een nieuwe versie  (08.69.01) gekomen, probeer of deze versie jouw probleem oplost.

• Auteur
  • Topper
  • May 16, 2025

@BobBerk Er zijn meer meldingen over problemen van KPN TV+ App op TCV-TV. Er is een nieuwe versie  (08.69.01) gekomen, probeer of deze versie jouw probleem oplost.

Ik kan niet achterhalen welke versie geinstalleerd is, maar deze versie is gisteren nog opnieuw gedownload en aangezien ik de app niet in kom, kan ik ook niet achterhalen welke versie het is helaas.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

Ik kan niet achterhalen welke versie geinstalleerd is, maar deze versie is gisteren nog opnieuw gedownload en aangezien ik de app niet in kom, kan ik ook niet achterhalen welke versie het is helaas.

Ga naar Instelling → Apps → KPN TV+ en aan de rechte kant kan je onder andere versienummer zien. Als het kleiner dan 08.69.01 is, is nog de oude versie. Vandaag is de 08.69.01 op Playstore beschikbaar.

• Auteur
  • Topper
  • May 16, 2025

Oké dus dan moet ik afwachten, er staat nu 08.67.04

• Auteur
  • Topper
  • May 16, 2025

Puur toevallig, de app kon ge-update worden en dat heb ik gedaan. Als ik.ju klik op inloggen dan draait hij even en doet niets en.ik kan weer op inloggen klikken. Ofwel van het een naar het ander.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 16, 2025

Puur toevallig, de app kon ge-update worden en dat heb ik gedaan. Als ik.ju klik op inloggen dan draait hij even en doet niets en.ik kan weer op inloggen klikken. Ofwel van het een naar het ander.

Volgens mij heeft het met de instelling "Media Tunneling” te maken, probeer eerst naar de App instelling te gaan en op "Data wissen” te klikken. Dan op verwijderen klikken en opnieuw van Playstore downloaden en installeren.

• Auteur
  • Topper
  • May 16, 2025

Volgens mij heeft het met de instelling "Media Tunneling” te maken, probeer eerst naar de App instelling te gaan en op "Data wissen” te klikken. Dan op verwijderen klikken en opnieuw van Playstore downloaden en installeren.

Dat heb ik reeds gedaan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Media tunneling heeft alleen betrekking op de streams. Die kan Bob al niet eens starten omdat inloggen al niet eens werkt. Laat staan dat je dan ook niet bij de tunneling instelling kan komen.

En je bent niet de enige die dit probleem heeft met TCL.

Op je losse chromecast Google-TV werkt het wel begrijp ik. Hier ook. Alle 3 de losse streamingapparaatjes geen problemen. 1 x chromecast Google-TV, 2 x (verschillende) Android-TV boxjes.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@BobBerk, als een update beschikbaar is kan je die vaak handmatig installeren inderdaad. Als er nieuwe updates zijn delen we dat in Product Updates. Die wordt dan binnen enkele dagen automatisch geïnstalleerd of je kunt 'm dan handmatig doen.

Zoals Peter al noemt zijn er meer mensen met een TCL die hier tegenaan lopen, de ontwikkelaars zijn op de hoogte en hebben het in onderzoek. Zodra daar een update voor is delen we dat via een product update. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@BobBerk, hiervoor zijn we ook nog benieuwd naar wat meer informatie. Zou je onderstaande ook kunnen proberen en de resultaten laten weten?

• Welk model TCL tv heb je precies?
  • Kan je een aantal data en tijdstippen bijhouden en noemen waarop het inloggen niet goed ging? Dan kunnen zij daarmee gericht kijken of er iets te zien is in de logging.
  • Kan je jouw TCL bijvoorbeeld met je mobiele hotspot verbinden en kijken hoe het inloggen dan gaat? Als het goed is kan je dan geen tv kijken, maar het gaat voor de test puur om het inloggen.

Kan je daarnaast jouw profiel ook volledig invullen?

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2025

Hoi ​@BobBerk, hiervoor zijn we ook nog benieuwd naar wat meer informatie. Zou je onderstaande ook kunnen proberen en de resultaten laten weten?

• Welk model TCL tv heb je precies?  -->TCL QLED 32S49K (2025)
  • Kan je een aantal data en tijdstippen bijhouden en noemen waarop het inloggen niet goed ging? Dan kunnen zij daarmee gericht kijken of er iets te zien is in de logging.→ dit is een nieuwe tv en het is tot op heden oin de middag en in de avond nog niet gelukt, maar de laatste dagen heb ik het uiteraard niet meer getest.
  • Kan je jouw TCL bijvoorbeeld met je mobiele hotspot verbinden en kijken hoe het inloggen dan gaat? Als het goed is kan je dan geen tv kijken, maar het gaat voor de test puur om het inloggen.→ dat zal ik vanavond proberen, lijkt me sterk dat dit gaat werken maar ik zal het testen

Kan je daarnaast jouw profiel ook volledig invullen?→ gedaan

Jasper van KPN
Moderator

Dank je! Als je voor het tweede punt een precieze data en tijden kunt noemen kan ik die doorgeven zodat die bekeken kunnen worden. Je zou het vanavond bij het proberen bijvoorbeeld ook kunnen testen.

En wat betreft het derde punt, dat gevoel had ik ook. Tot 1 persoon zei dat dat bij hem juist wel werkte op die manier om in te loggen. Daarom zijn we daar ook benieuwd naar.

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2025

Getest met mobile Hotspot,  geen succes. Wederom draaiend rondje wat verdwijnt na een 10 seconde en that's it. Wederom kan ik dan weer klikken op inloggen.. dit was rond 16 30.

Ik.ga het zo nogmaals doen en zal de exacte tijden dan noteren als logboekje

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2025

Hoi ​@arohun, ​@RyanvH en ​@Wilfred Stok. Ik heb voor jullie ook nog een aantal vragen over het inloggen op de app vanuit de ontwikkelaars. Zouden jullie dit voor ons kunnen bekijken?

• Kan je een aantal data en tijdstippen bijhouden en noemen waarop het inloggen niet goed ging? Dan kunnen zij daarmee gericht kijken of er iets te zien is in de logging.
  • Kan je jouw TCL bijvoorbeeld met je mobiele hotspot verbinden en kijken hoe het inloggen dan gaat? Als het goed is kan je dan geen tv kijken, maar het gaat voor de test puur om het inloggen.

Kan je daarnaast jouw profiel ook volledig invullen?

18.49 login met juiste gegevens.

18.51 met foutieve gegevens

18.52 juiste gegevens

Allen geen melding alleen ronddraaiende circel welke verdwijnt en geen enkele melding

Admin: reactie onder bestaand topic toegevoegd

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor het testen ​@BobBerk! Ik geef die door zodat dat bekeken kan worden. Had je het ook kunnen testen via een hotspot? Lukt het dan wel om in te loggen?

• Auteur
  • Topper
  • May 24, 2025

Dank je voor het testen ​@BobBerk! Ik geef die door zodat dat bekeken kan worden. Had je het ook kunnen testen via een hotspot? Lukt het dan wel om in te loggen?

Getest, maar zonder succes

Jasper van KPN
Moderator

Helaas, maar goed om te weten. We geven het door aan de ontwikkelaars zodat ze het mee kunnen nemen.