Skip to main content

Ik wil een serie opname inplannen op Net5. De ene serie neemt hij wel op maar de andere niet. Zelfs zo dat ik bij 1 serie, zondags om 21.25 uur pas kan opnemen wanneer het programma al is gestart. 

Op advies van de Technische Ondersteuning van KPN heb ik de experiabox meerdere keren herstart, nieuwe ontvangers geplaatst, én zij hebben meegekeken waar het probleem zou kunnen zitten maar blijven het antwoord schuldig. Ik moet hierbij wel aangeven dat hetzelfde probleem zich bij de technische ondersteuning ook voordoet.

Dus “zoek het maar uit”, wat mijn inziens KPN onwaardig is.

Heeft iemand hier ook mee te maken gehad en hiervoor een oplossing gevonden? 

Hoi @rmh.strobbe, welkom hier.

Het lukt dus niet om een bepaalde serie als serie opname op te nemen. Dit is al door de Technische Dienst onderzocht en ook zij konden het niet begrijp ik. Zij hadden hetzelfde. Dan ben ik bang dat ik het ook niet kan oplossen. Wel heb ik nog een paar vragen om te kijken of het getest is. Serieopname is wel mogelijk? Ik bedoel Het programma heeft een S? En heb je deze opname al eens verwijderd uit de lijst met geplande opnames? Daarna de ontvanger een reset geven en vervolgens weer inplannen? Lukt dat? 


Hallo Bart, dank je voor het meedenken. Ook die stap heb ik geprobeerd maar zonder resultaat. Het is me nu gelukt 1 opname van de serie in te plannen dus deels opgelost. Heb wel een nieuwe ontvanger gekregen dus misschien gaat het bij de volgende serie beter 🙏


Ook bij mij zelfde probleem. Losse opname werkt maar serieopname op bepaalde zenders werkt niet. Zo kan ik NCIS niet meer als serieopname inplannen. Harde reset Experiabox of ontvanger heeft  geen enkel effect.


Dat is fijn. Dan maar eerst 1 opname per keer. Dat lukt altijd inderdaad. 

Voor serieopname moet het wel mogelijk zijn. Het programma heeft dan ook een S staan bij HD enz.