Skip to main content

Hoi

Als wij een opname willen inplannen dan krijgen wij de melding " kan de opname niet maken te weinig ruimte" terwijl we nog genoeg ruimte beschikbaar hebben.

Ik heb dit al een tijdje geleden aangekaart bij de helpdesk die gingen het doorgeven aan een andere partij, ik heb hier nooit meer iets van vernomen en de melding is er nog steeds.

Ik wil nu eindelijk weleens af van deze melding. 

Beste @RVZW 

Zou je eens een harde reset willen doen, daarna eens kijken of dit het probleem oplost. 
 

Laat het ons weten of dit het probleem heeft opgelost. 


Dit heb ik met de helpdesk al geprobeerd, geen resultaat.

Dit speelt al veel langer.

 


De helpdesk kwam er ook niet uit en zoals ik al zei gingen ze dit doorgeven aan een andere afdeling.

Dus daar hoor je nooit meer wat van !


Hoi @RVZW, welkom op het forum! Sorry voor de late reactie, het is hier druk op het moment. Vervelend probleem, en jammer dat je er al zo lang last van hebt. Wil je eens via iTV Online, de app of de website, kijken of je daar meer opnames ziet dan op je ontvanger? Zo ja, kijk ook of je ze daar dan kunt verwijderen om zo meer vrije ruimte te krijgen.

 

Daarnaast heb ik heb een aanvullende vraag voor je: heb je eerder een extra zenderpakket gehad wat je nu niet meer hebt? Zo ja, had je ook opnames binnen dat zenderpakket?

Als dat zo is, en je hebt die opnames niet verwijderd voor je het zenderpakket uitzette, dan zijn deze op de achtergrond nog aanwezig. Dit zodat, als je het zenderpakket weer zou activeren, je opnames er ook nog zijn. Deze opnames zouden geen invloed moeten hebben op je vrije ruimte, maar wellicht dat dit bij jou toch zo is. In dat geval raad ik je aan dat zenderpakket een keer opnieuw te activeren. Dan komen de opnames terug en kun je die verwijderen. Wij kunnen dit helaas niet voor je doen.


Hoi Eric,

‘’Het probleem doet zich voor als je onder de 10% komt, dus bij 9 % begint het, maar dit moet ook nog genoeg zijn om films o.i.d. op te nemen.

Dit gebeurt bij iedere ontvanger, en het maakt niet uit wat voor een type ontvanger het is.

Je krijgt dan onderstaande melding

 

“De opname kan niet worden gemaakt. er is niet voldoende opname geheugen beschikbaar.

verwijder opnames om nieuwe opnames te kunnen maken’’

 

Deze melding komt ook als je een programma terug wilt kijken, dus geen opname.

Het aantal opnames is bij de itv app en itv op de pc hetzelfde als bij de ontvanger, en er staan geen opnames tussen van andere pakketten.

 

 

 

 


Deze melding komt ook als je een programma terug wilt kijken, dus geen opname.

Het aantal opnames is bij de itv app en itv op de pc hetzelfde als bij de ontvanger, en er staan geen opnames tussen van andere pakketten.

Technisch gezien is het terugkijken van een programma ook een opname. Alleen is dat dan een opname die wij ingepland hebben. Daar zou ik niet verwachten dat je dergelijke melding krijgt. Dat is wel vreemd.  Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik navragen over de melding in combinatie met terugkijken. 

 

In ieder geval goed dat het aantal opnames hetzelfde is op ontvanger versus online. Nog wel even over opnames van andere pakketten, als je in het verleden een ander zenderpakket hebt gehad waar je opnames mee hebt gemaakt, dan zijn deze niet zichtbaar als je dat pakket nu niet actief hebt. Dat was wellicht niet duidelijk in mijn eerdere reactie. Dus, als je een zenderpakket actief hebt gehad in het afgelopen jaar die nu niet meer actief is, en je weet (of denkt) dat je daar opnames van hebt gemaakt, dan kan het zijn dat die onder water van invloed zijn. Mocht er nou niets naar voren komen uit de navraag, en je hebt inderdaad een zenderpakket gehad dat nu niet meer actief is, dan raad ik aan om, het zenderpakket nog een keer een maandje te activeren zodat je dit kunt controleren en de opnames kunt weggooien.


Wij hebben vroeger geen extra pakket gehad, dus ook geen opnames van.

Wij hebben al een tijdje het pluspakket.

Als we ongeveer boven de 10% vrije ruimte komen is de melding weg.

Daaronder komt het weer.

Ergens in de itv software moet deze melding geprogrammeerd zitten en deze wordt actief als we onder een x percentage komen van het in te plannen opnamens, dan lijkt dus dat een x percentage gereserveerd is voor terugkijken.

Het zou wel vreemd zijn als terugkijken af gaat van het aantal opnames die wij kunnen inplannen, dan zou terugkijken niet gratis zijn maar inbegrepen zijn bij het opname pakket.

Ze noemen dit ook wel een sigaar uit eigen doos 😀

 

Mvg,

Rijk


Dank voor je reactie, Rijk. Dan zal verborgen opnames niet direct het probleem zijn. Het blijft wel vreemd, dus ik heb hiervoor navraag gedaan bij de tv mensen. Zodra ik daar reactie op heb kom ik er bij je op terug.


Beste Eric,

Hoe staat het met pop-up probleem, het lijkt mij toch niet zo moeilijk om hier antwoord op te krijgen van de tv mensen.

Iemand heeft deze pop-up erin geprogrammeerd en met een reden.

 

Met vriendelijke groet,

 

RVZW

 


Helaas heb ik nog geen duidelijkheid, RVZW. Ik heb er opnieuw achteraan gemaild, en ik kom er bij je op terug! 


Ik heb een initiële reactie, maar nog geen oplossing. Dit is namelijk niet een probleem dat we direct herkennen. Wat we zien is dat jij ingesteld hebt staan dat jouw opnames niet verwijderd mogen worden als er te weinig ruimte is. Dit kan een rol spelen.

 

Edit: Zou je dat eens uit willen zetten voor nieuwe opnames die je inplant en dan kijken of de foutmelding blijft voorkomen?