Skip to main content

Elke keer als ik langs Insight TV zal begint het beeld te haperen met een vaststaand beeld en modem als gevolg. Dit heb ik op beide modems.

Je bent niet de eerste die dit fenomeen vermeldt.

Ik hoop dat KPN snel de oorzaak hiervan kan achterhalen.


Ha @Louis66, welkom terug! Het klopt wat wjb zegt: ik heb nog een andere melding hierover in beheer. Ik ga het bij de collega's van itv neerleggen en kom erop terug zodra ik meer informatie heb!


De 8001 decoder slaat vast als Insight 4k (492) wordt opgezet. Verspreid over het forum al vaker gemeld, maar begrijpelijk dat je het nog niet gevonden hebt.


Eervolle vermelding voor het prachtig verwoorden door @Erik_:

 

We hebben dit uitgezet bij de mensen die over interactieve tv gaan, en daar hebben we nu terugkoppeling op. 

Het blijkt dat er een aanpassing is gedaan in de 4K videostreams die bij ons aangeleverd worden. Hier konden onze ontvangers niet goed mee overweg. Dat hebben jullie ook gemerkt, zowel met het ontbreken van HDR als de vastlopers..  

We hebben nu aan onze kant aanpassingen gedaan in het tv platform zodat wij zelf de streams weer omzetten naar een vorm waar de ontvanger wel mee overweg kan. HDR stond daarin per ongeluk eerst uit. Dat is eind vorige week weer hersteld,

Al met al zouden jullie op dit moment een correct 4K signaal moeten ontvangen, mét HDR en zonder vastlopers. Als dat toch onverhoopt niet zo is, laat het even weten.

 

Ondertussen zijn we bezig met onderzoek om uit te vogelen wat er nou precies veranderd is in het aanvoersignaal zodat we uiteindelijk die extra stap met omzetten van de stream er ook weer tussenuit kunnen halen.


insight tv op kanaal 38 daar wordt je ook kierewiet van de blokvorming


We hebben een verdere terugkoppeling hierop. Jullie hebben gelijk dat er op dit moment (weer) geen HDR op 692 is. Bleek dat HDR aan, gecombineerd met de bovenstaande workaround, toch zorgde voor een mindere ervaring op de 5202. Dus staat de HDR op dit moment weer uit. Dit zorgt dat er én geen vastlopers zijn op de 8001 én geen ‘vreemd gedrag’ op de 5202. 

Uiteraard is dit niet de definitieve oplossing. We zijn in overleg met de partij die de stream bij ons aanlevert om dat weer terug te krijgen op de oude manier. Zodra we daar meer informatie over hebben komen we er hier op terug. 


@Marcia_, ook de gewone Insight (HD, 38) sterft van de blokvorming.


@PeterG en anderen: we hebben vorige week bevestiging gekregen dat Insight er nog steeds mee bezig is!