Skip to main content

Thans in gebruik: de TV-decoder Arcadyan HMB2260 en een kleine Panasonic tv met een 32 inch Full HD scherm. Alleen de KPN-afstandsbediening wordt gehanteerd.

 

Met de geplande aanschaf van een nieuwe tv (hoogst waarschijnlijk de LG OLED65G1RLA) heb ik het voornemen om -zo mogelijk- uitsluitend gebruik te maken van de bij deze tv behorende afstandsbediening (en de KPN-afstandsbediening in een lade op te bergen). Dit met het oogmerk om ten volle gebruik te kunnen maken van de door LG geboden opties.

 

Ik neem aan, dat het installeren van een nieuwe tv een kwestie is van afkoppelen van het oude toestel en vervolgens het aansluiten van het nieuwe toestel aan de Arcadyan HMB2260. Deze TV-decoder zal dan na het inschakelen van de stroom de software opnieuw installeren.

 

Dan rijst de vraag: Welke handelingen dien ik te verrichten om bovenstaande wens te realiseren?

 

Ter voorkoming van (te) uitgebreide adviezen, de volgende informatie: Ik heb geen behoefte aan een nieuw abonnement (momenteel gratis Spotify premium) met een 4k-decoder. Betaaldiensten zoals Netflix en Amazon zijn voor mij van geen enkele waarde, en geluid komt bij mij op de tweede plaats.

Als je de KPN tv ontvanger wilt gebruiken, dan moet je de witte afstandsbediening gebruiken. Anders is dat ding niet te besturen. 

Je kunt de app op de tv installeren. Dan kun je de tv ontvanger en witte KPN afstandsbediening in de lade opbergen. Maar de beeldkwaliteit is aanzienlijk slechter. 

Aan u de keuze.


Nee u gaat met zo'n mooie tv niet de app gebruiken. Dat is zo zonde:wink:


Nee u gaat met zo'n mooie tv niet de app gebruiken. Dat is zo zonde:wink:

En druist volledig in tegen dit:

Dit met het oogmerk om ten volle gebruik te kunnen maken van de door LG geboden opties.

 


Dat mag dan zo zijn maar met zo'n tv ga je voor de beste beeldkwaliteit. Anders had TS net zo goed een tv van € 350,00 kunnen kopen. Jij zou het ook niet doen dat weet ik zeker. 


Hartelijk dank voor de adviezen! Inmiddels gelezen, dat bij het tv-toestel een zogenaamde IR-blaster wordt meegeleverd, die de (infrarood?)zendfunctie van andere apparatuur kan overnemen. De praktijk zal leren, of ook de KPN-afstandsbediening haar geheim te dien aanzien prijs geeft. :)

 

Wellicht ook te leren in de praktijk: gebruik van de netwerkaansluiting. Thans via de Apple tv, maar in de toekomst ook mogelijk via het aan te schaffen tv-toestel. In ieder geval zal de Apple tv gehandhaafd moeten blijven als woninghub voor de HomeKIt.