Skip to main content

Vraag over updates. Ik zet mijn TV ontvanger altijd uit op ECO. Vandaag zet ik 'm aan en krijg een updatescherm naar HTML 5.163.201. Dat is een update van maanden terug! Het lijkt er dus op dat in ECO-mode er niets in de nacht wordt bijgewerkt. Maar wat dan de trigger is om vandaag wel een update door te zetten, ik weet het (nog) niet. 

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan updaten als ik toch ECO blijf gebruiken? Alvast dank voor het meedenken.

Vraag over updates. Ik zet mijn TV ontvanger altijd uit op ECO. Vandaag zet ik 'm aan en krijg een updatescherm naar HTML 5.163.201. Dat is een update van maanden terug! Het lijkt er dus op dat in ECO-mode er niets in de nacht wordt bijgewerkt. Maar wat dan de trigger is om vandaag wel een update door te zetten, ik weet het (nog) niet. 

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan updaten als ik toch ECO blijf gebruiken? Alvast dank voor het meedenken.

Ja hoor, ik zou zeggen kijk wekelijks om de 2 weken of er nieuwe updates beschikbaar zijn.

Zoja installeer je deze, tenslotte is daar de functie zoeken naar update’s voor.

suc6


Vervallen, zie dat het hier niet om de DIW7022 gaat. Sorry.


De Arris VIP5202, VIP2952 en Arcadyan HMB2260, een van deze betreft het in dit topic, installeren GEEN updates terwijl ze uit staan in eco.

Hij zal na het opstarten van ca 1 minuut en 40 seconden dan nog een update binnen gaan halen. Wat vaak ook weer zo'n 10 minuten in beslag neemt.

Zelfde haal(de) ik eco er even af als er een HTML danwel NMC update aangekondigt is.

https://forum.kpn.com/product-updates

 

De Sagemcom DIW7022 doet wel updates terwijl ie uit is op eco. Die heeft 'wake on LAN'.


Dank voor de antwoorden @Thijs1963 @PeterG 

Ik heb idd een VIP5202 maar @Thijs1963 deze ontvanger heeft geen zoek update functionaliteit. Oplossing is dus forum checken voor updates, en dan de 5202 aan laten staan op de dagen dat de update uitgerold gaat worden.


Dank voor de antwoorden @Thijs1963 @PeterG 

Ik heb idd een VIP5202 maar @Thijs1963 deze ontvanger heeft geen zoek update functionaliteit. Oplossing is dus forum checken voor updates, en dan de 5202 aan laten staan op de dagen dat de update uitgerold gaat worden.

Ik wist niet dat de 5202 die optie niet had want was van de 7022 uitgegaan.

Dan lijkt is de optie inderdaad regelmatig zelf te checken op je eco stand anders configureren.

suc6


of je eco stand anders configureren

Dat kan dus niet. Bij eco is alleen de ir-ontvanger actief (5202, 2952, 2260) om hem met de afstandsbediening aan te zetten. Zelfs de knop bovenop werkt dan niet. LAN ook niet.

Stroomverbruik 5202 sowieso laag.

Aan, 4,3 watt

Stand-by, 3,3 watt

Eco, 0,35 watt. Dat betekent dat ie bij zo'n 13 dagen 24 uur eco stand-by pas 1 kWh heeft bespaart.


of je eco stand anders configureren

Dat kan dus niet. Bij eco is alleen de ir-ontvanger actief (5202, 2952, 2260) om hem met de afstandsbediening aan te zetten. Zelfs de knop bovenop werkt dan niet. LAN ook niet.

Stroomverbruik 5202 sowieso laag.

Aan, 4,3 watt

Stand-by, 3,3 watt

Eco, 0,35 watt. Dat betekent dat ie bij zo'n 13 dagen 24 uur eco stand-by pas 1 kWh heeft bespaart.

Als dat de besparing is dan zet dat niet echt veel zoden aan de dijk -;)

Dan kan je beter de eco stand uitzetten ja.


@Thijs1963 

Mee eens.

En als je zonnepanelen hebt, bespaar je eigenlijk zo goed als niets.

Daarom staat hij bij mij op snel opstarten. 😉😊