Skip to main content

Hallo.

Ik heb een vraag. 

Ik heb een 3e bakje op zolder aangesloten via de bridge modus op mijn wifi extender. Maar hij laad geen zenders. Configutstie alles loopt hij snel en goed door behalve dan het laden van de zenders. Herft iemand eenig idee hoe ik dit kan oplossen. 

Is die Wi-Fi extender met een kabel aangesloten op de experiabox?


nee die optie heb ik helaas niet. Extender staat op zolder en modem beneden


Is het iets wat het signaal verstuurd via het elektriciteitsnetwerk? dat gaat sowieso niet lukken.


Nee hij maakt van de wifi verbinding via de bridge een mogelijkheid tot bekabelde verbinding


Eigenlijk moeten de ontvangers bekabeld worden. Via wifi wordt sowieso niet ondersteunt. Met de super wifi's van kpn wil het wel eens lukken. Ik denk dat in jouw geval igmp snooping het struikelblok is.


Gaat nooit goed komen, misschien soms wel via superwifipunten, maar zonder garantie. Monteurs willen dit nog wel eens zo aansluiten.  Je zou voor DVS stekkers kunnen kiezen, kijk ook even op marktplaats dan, daar zijn ze betaalbaar, kies wel voor de dvs1200! Het beste is bekabeld. Via Chromecast is ook een optie  mits je wifi voor elkaar is.


Via de superwifi's schijnt het te werken (via de utp aansluiting op de 'losse’ superwifi). Anders een verbindingsset of een kabel (UTP) tussen modem en 3de '’bakje'’. Dit laatste kan ook v.a. modem naar een switch (met IGMP Snooping) en van daar naar het 'bakje'.

Dit zijn de enige mogelijkheden waarop de ontvangers van KPN werken. Iets anders gaat niet lukken.

Ikzelf wilde het in m'n slaapkamer ook draadloos. Doe het nu via m'n smartphone en een Chromecastje aan m'n tv. Ook dat werkt prima.


Hi @Barryberkhout, ik zie dat je al flink wat tips en suggesties gekregen hebt voor het aansluiten van de derde tv-ontvanger, fijn! Ik hoop dat je er daarmee uit gekomen bent. Zo niet, dan horen we graag van je.