Skip to main content

Wij hebben een 4K TV ontvanger. De afstandsbediening hiervan is van het bluetooth type. De afstandbediening is onlangs vervangen, ik heb een nieuwe gekregen.

Ik krijg de afstandsbediening met geen mogelijkheid ingesteld op de televisie (Samsung). Ik heb het geprobeerd via het menu van de TV ontvanger en het typenummer van de tv ingevoerd. Niet gelukt.

Daarna geprobeerd door alleen het merk Samsung op te geven in het menu van de TV ontvanger. De ontvanger gaf aan dat er 28 mogelijke codes zijn ontvangen. Alle 28 afgegaan via het menu, niet gelukt.

 

Hoe kan dit? Met de oude KPN afstandsbediening kon ik prima de TV bedienen, met de nieuwe afstandsbediening niet meer. Wie kan helpen?

Hier kun je vinden hoe je je afstandsbediening instelt. Gaat niet via tv menu, maar via instellingen op je afstandsbediening. Niet vergeten op laatst de ok knop in te drukken.


Hoi Raoul,

dank voor je reactie. Voor mijn type afstandsbediening (linksonder in de gelinkte pagina) wordt alleen uitleg via het tv menu aangeboden. Dit gaat helaas niet werken.

 

groet,

Martijn


Beste @iTinus, welkom! Jammer om te lezen dat het niet lukt! Je volgt inderdaad wel de juiste instructies. Welke tv-ontvanger heb jij? Dit staat op de ontvanger. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) als je het nog niet werkend hebt gekregen? 


Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Is het toch nog gelukt? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 


Hoi Marcia,

Het probleem is helaas nog niet opgelost. De TV ontvanger die ik van KPN heb ontvangen is een ZTE type ZXV8001.

 

Graag nog je hulp!

Groet,

Martijn


Wat gek! Ik ga dan toch nog eens een nieuwe afstandsbediening voor je aanvragen. Wil je het weten of het met de nieuwe, die je binnen een paar dagen per post ontvangt, wel werkt?


Hoi Marcia,

dank voor de nieuwe afstandsbediening. Deze werkt wel goed, probleem is opgelost!

 

Dank voor je hulp!

groet,

Martijn