Skip to main content

Ik heb een vervelend probleem. Mijn afstandsbediening is kapot gegaan maar gelukkig kreeg ik  vandaag in de KPN winkel een nieuwe. De procedure van het instellen van je afstandsbediening voor de tv heb ik in het verleden al wel vaker zonder problemen gedaan. Ik kreeg naar ik aanneem het nieuwste model mee. Van alles geprobeerd volgens de handleiding (snelcodes) en andere methodes op de KPN site. Probleem blijft dat ik het volume niet kan regelen, andere functies lijken wel te werken. Wel heb ik een 10 jaar oude Philips TV, mogelijk geeft dat problemen. Ten einde raad klantenservice gebeld. De vrouw aan de telefoon wist er helemaal niets van. Na 20 minuten geklungel gesprek maar beeindigd. Kan iemand van KPN mij op weg helpen?

Probleem opgelost! Zojuist voor de 86e keer geprobeerd en nu lukt het wel.........


Te vroeg gejuigd! Probleem komt gewoon weer terug!


Dag @Dree. Van harte welkom hier. Wat lastig dat het niet lukt om je nieuwe afstandsbediening in te stellen. Je geeft aan dat alle functies lijken te werken, behalve de volumeknop. Het is belangrijk dat je bij het instellen van je afstandsbediening de volgende stappen doorloopt:

  1. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode (4) in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.
  2. Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleer of de tv-knop, mute, volume harder/zachter en source werken.

  4. Druk op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood.

Wil je ook eens controleren of er wellicht een update beschikbaar is voor je TV? Ik heb namelijk eerder voorbij zien komen dat een software-update het probleem oploste.


Hallo Natasja,

 

Allereerst, ik ben geen digibeet en kan redelijk met apparatuur overweg!

De door jou genoemde procedure heb ik al 10 tallen keren uitgevoerd en inderdaad werkt dan de volume en aan/uit knop, echter hooguit 2 minuten en dan is het weer over. Ik werk nu met 2 afstandsbedieningen, de originele van de tv en de kpn afstandsbediening. Ben het helemaal zat. Heb de klantenservice gebeld en die willen alleen een monteur voor €50 sturen en daar pas ik voor. Ik heb een lange geschiedenis van televisie en internetproblemen. Afgelopen 2 jaar ging het redelijk goed nadat we glasvezel hebben gekregen maar nu....


Hoi @Dree 

Punt 4 is belangrijk!
Als je niet direct na het proberen op de OK knop drukt dan zijn  de instellingen weer weg.

Reset anders eerst even de afstandsbediening

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast

De Led wordt nu rood

Druk op OK


Doe je het op deze manier?

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/afstandsbediening-is-kapot-487368#post894532


Ontzettend bedankt voor jullie suggesties. Het lijkt (ik ben voorzichtig) nu opgelost. Na reset afstandsbediening en herhaling instelprocedure werkt de afstandsbediening nu al 10 minuten goed!!


Dag @Dree. Ik kan me levendig voorstellen dat dit voor frustratie zorgt hoor. Ik zou er zelf ook zat van worden om die stappen steeds opnieuw te moeten doorlopen. Ik begrijp dat het nu, met de tips van @huistijger en @Tycha, lijk te zijn gelukt. Even ter check: gaat het nog steeds goed? :slight_smile:


Het gaat nog steeds goed! Bedankt allemaal 


Goed om te lezen, @Dree. Mocht je in de toekomst toch weer ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden. 


Probleem steekt weer de kop op! Ik denk dat het niet aan de afstandsbediening ligt maar aan mijn tv ontvanger. Diverse problemen. B.v. komt het regelmatig voor dat de ontvanger niet uit de standbye komt, remedie is dan opstarten. Ook regelmatig dat de ontvanger niet reageert op de afstandsbediening, dan weer tv ontvanger opstarten. Heel irritant, ik weet het niet meer....


Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Anders wil ik je vragen om dit nog eens te doen. Hoe je dit kunt doen, lees je in dit topic.

 

Of kijk hier https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Welke tv ontvanger heb je eigenlijk?


Dat is zeker heel irritant, @Dree! Zoals je het nu beschrijft is het goed mogelijk dat we de oorzaak bij je tv-ontvanger moeten zoeken. De eerste stap is dan inderdaad om je tv-ontvanger te resetten, zoals @Tycha aangeeft. Vaak los je dergelijke problemen daarmee op. 


Ik ben het zo zat! Als ik al die procedures lees word ik al doodmoe. Deze week nog geen problemen gehad dus laat ik het er nu even bij zitten maar ik weet nu al dat dit weer terugkomt. Eigenlijk vind ik dat KPN dit probleem voor mij moet oplossen!


Ik kan me goed voorstellen dat je het steeds moeten doorlopen van bepaalde stappen wel zat bent, maar het is in dit geval toch belangrijk dat je tv-ontvanger een reset krijgt. Dit doen we onder andere om bepaalde zaken uit te sluiten. Vaak kun je problemen met je tv-ontvanger eenvoudig oplossen door middel van een reset, omdat daarmee bijvoorbeeld softwarefouten worden hersteld. Als je toch weer tegen problemen aan loopt, kan ik je tv-ontvanger eventueel ook op afstand resetten, mocht je dat prettiger vinden.


Ik heb een vervelend probleem. Mijn afstandsbediening is kapot gegaan maar gelukkig kreeg ik  vandaag in de KPN winkel een nieuwe. De procedure van het instellen van je afstandsbediening voor de tv heb ik in het verleden al wel vaker zonder problemen gedaan. Ik kreeg naar ik aanneem het nieuwste model mee. Van alles geprobeerd volgens de handleiding (snelcodes) en andere methodes op de KPN site. Probleem blijft dat ik het volume niet kan regelen, andere functies lijken wel te werken. Wel heb ik een 10 jaar oude Philips TV, mogelijk geeft dat problemen. Ten einde raad klantenservice gebeld. De vrouw aan de telefoon wist er helemaal niets van. Na 20 minuten geklungel gesprek maar beeindigd. Kan iemand van KPN mij op weg helpen?


hoi ik had hetzelfde probleem. Net nieuwe 4K kastjes gekregen en de ab afstemmen op mijn Samsung tv in de huiskamer ging zonder problemen. Toen de tv op de slaapkamer. Dit is ook een Philips tv van ca 10 jaar oud. Deze tv start nogal traag op. Dus kwam er na tig keer proberen achter dat de stap tv uit en aanzetten te lang duurt en dan de oké knop indrukken te laat Is want het rode lampje is dan al uitgegaan. Dus heb het nu gedaan met alleen de volume knop proberen en dan op oké te drukken. En nu ging het wel goed.  Misschien help deze info.

Willem


Bedankt voor het delen van je ervaring, @Willlem. Er zijn vast en zeker meelezers die iets aan deze tip hebben! :thumbsup_tone2:


Heb er ook een probleem mee ,alles lijkt te werken,behalve tv aan en uitzetten,rare is dat de oude afstandsbediening d3 wel perfect werkt,en ja alle op de genoemde manieren gereset hoor .maar helaas


Volume werkt wel op de tv @hansknap? Of zet je alleen het volume van de ontvanger harder of zachter? Zo ja, dan is de afstandsbediening niet goed gekoppeld. Probeer het dan nog een keer met de juiste code


Zoals ik al aan gaf heb het al op meerdere keren geprobeerd ,moet er wel bij vermelden dat ik van tv ben verwisseld had eerst een sony 4k uit 220 en nu een Samsung uit 2020 en ja op Samsung is code nummer 1,en weet wel hoe ik zoiets moet instellen en resetten .Wat ik denk wat het geval is dat de samsung bediening ook te bedienen is met kpn box ,daar bedoel ik mee dan zenden zappen en bijvoorbeeld teletekst,maar ja uitzetten kan ik er niet mee,en via knop netflix en youtube dan krijg ik deze natuurlijk via de tv en niet de box,dus zit nu steeds weer met 2 remote te plaren

 


Je wilt dus de Samsung afstandsbediening gebruiken om onze ontvanger uit te zetten. Hoe dat zit, dat weet ik niet. Onze afstandsbediening moet gewoon in te stellen zijn op jouw Samsung, dan kan je die uit en aanzetten en het volume beheren. 


Nee bedoel ik niet ,maar simpel gzegd  kan met de kpn afstandbediening,als hij is gekoppeld niet mijn tv aan en uitzetten,verder knoppen teletekt kanalen zappen werkt allemaal wel,alleen tv aan en uitzetten niet,en dat zou wel het geval moeten zijn.


Dan is die dus niet gekoppeld, de rest gaat namelijk allemaal via onze ontvanger. Welke afstandsbediening heb je exact


De laatste afstandsbediening met de zwarte achterkant,voor 4k ontvanger.en heb alle manieren geprobeerd en paar keer de a.b reset ,euvel blijft,


Dus gewoon via het menu van de tv-ontvanger en dan naar afstandsbediening. Dan moet het werken als je die instructies volgt.