Skip to main content
Heb een soortgelijk probleem mijn UHD ontvanger zegt onder menu/instellingen dat hd het hoogst haalbare is.

Mijn tv is een Samsung ue55ks8000 uit 2016 dus kan uhd verwerken. Enig idee waar het probleem in zit?



*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
Kan het zijn dat niet alle HDMI ingangen geschikt zijn voor 4K / UHD? Check dat eens.
Heb het bekeken maar alle hdmi aansluitingen zijn geschikt voor uhd.
Goedemorgen @Moupie. Het kan voorkomen dat je een 4K tv hebt die technisch gezien de resolutie aankan, maar je toch niet voor de 4K-resolutie kunt kiezen, doordat deze niet HDCP 2.2 beveiliging ondersteunt. HDCP 2.2 is de standaard beveiliging voor 4K-verbindingen. Programmamakers eisen dat een televisietoestel DCP 2.2 ondersteunt. Mocht jouw televisie dit wel ondersteunen, controleer dan of de resolutie van de tv-ontvanger en de televisie op 4K staan. Via “Beeldscherminstellingen” kun je dit wijzigen voor de tv-ontvanger. Kijk voor de specifieke tv-instellingen in de handleiding. Via de info-knop op de tv afstandsbediening kun je vaak de huidige resolutie zien.
Maar de ue55ks8000 is HDCP 2.2 complient dus dat is het probleem niet.

Bron.
Bedankt voor het uitzoeken @wjb, dat kan het dus niet zijn. @Moupie Zou je toch willen controleren of de tv-ontvanger en de televisie op 4K staan? Op deze pagina van Samsung vind je een e-Manual van jouw televisie.
Heb een soortgelijk probleem mijn UHD ontvanger zegt onder menu/instellingen dat hd het hoogst haalbare is.

Bedoel je wellicht de onderste instelling?





Daar moet je niet naar kijken.

Kan jij bijvoorbeeld UHD@50 selecteren bij de "Beeldschermresolutie"?
Ja die bedoel ik. Ik kan UHD@60 instellen. Heb hem nu op automatisch staan. Op de onderste regel staat maximaal HD of zegt dat niets.
Dat klopt. dat zegt niets. Daar kan je voor SD of HD standaard kiezen. Onder HD standaard valt óók UHD.



Als daar dus "HD standaard" staat ingesteld werkt UHD ook. En kun je dus ook UHD@50 instellen. @60 is niet aan te bevelen; de refreshrate in Europa is 50.



Heb je trouwens een glasvezel-aansluiting of nog koper (dsl)?
Ik heb een glasvezel aansluiting.
Dan heb je ook HDglas. Dat zijn de belangrijkste NLD zenders maar dan in betere HD kwaliteit dan nu via 1 t/m 10.

De betere HD(glas) kwaliteit vind je v.a. 661 (NPO 1) t/m 670 (RTL8).


Heb een soortgelijk probleem mijn UHD ontvanger zegt onder menu/instellingen dat hd het hoogst haalbare is.Bedoel je wellicht de onderste instelling?

Daar moet je niet naar kijken.

Kan jij bijvoorbeeld UHD@50 selecteren bij de "Beeldschermresolutie"?




Dat klopt. dat zegt niets. Daar kan je voor SD of HD standaard kiezen. Onder HD standaard valt óók UHD.

Als daar dus "HD standaard" staat ingesteld werkt UHD ook. En kun je dus ook UHD@50 instellen. @60 is niet aan te bevelen; de refreshrate in Europa is 50.




Ik zie dat wjb en PeterG al een antwoord op jouw vraag hebben gegeven. Ben je hiermee geholpen? Mocht je toch nog vragen hebben, dan horen we dat graag van je!
Ja dat is voldoende. Allemaal bedankt.
Graag gedaan @Moupie! 🙂



Mocht je nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer