Skip to main content
Beantwoord

Instellingen Startscherm aanpassen heeft geen effect

• 10 februari 2025
  • 11 reacties
  • 133 keer bekeken

• Topper
  • 22 reacties

Wanneer ik voor het startscherm ‘verder kijken’, ‘Netflix’ en nog div. anderen aanvink, zijn deze in het startscherm niet zichtbaar.
Het bertreft de TV+ box.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

@BasT Ik heb nog even gedubbelcheckt: het klopt dat Verder kijken nu (nog) niet werkt voor Netflix. Verder is er net een nieuwe Product Update waar Verder kijken ook in verbeterd wordt. Die wordt tussen 11 en 13 maart uitgerold:

@Liane Hendriks Als we je specifiek ergens mee kunnen hebben of als je vragen hebt, maak dan een eigen topic aan. Zo kunnen we iedereen het beste op weg helpen.

Bekijk origineel

11 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@BasT, we denken hier graag met je mee.

Even voor de zekerheid, zodat je vraag duidelijk is: Kan je preciezer uitleggen wat je probeert in te stellen op de TV+ Box? En welke stappen neem je om dit in te stellen? Als je er een voorbeeld/foto bij kan voegen, graag. Alle details zijn welkom.

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 20 februari 2025
Als ik ‘verder kijken’ selecteer in de TV+ box, komt dit in het startscherm niet voor.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36388 reacties
  • 20 februari 2025

Hallo ​@BasT ,

Heb je wel op opslaan geklikt? (zie plaatje hieronder) 

bron: 

Startscherm aanpassen

Klik op Startscherm aanpassen om zelf te bepalen wat jij op het startscherm van jouw TV+ Box ziet.

Je kunt aan- en uitvinken welke tegelrijen jij wilt zien. Ook kun je de volgorde aanpassen.  Vergeet niet om op Opslaan te klikken.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 60 reacties
  • 20 februari 2025

@BasT 

De 2e foto begrijp ik niet helemaal: want ALS het er wel zou staan, zou het ONDER “mijn favoriete apps” staan. Maar dat deel is op de foto niet zichtbaar. (“Nu op TV” en “Apps” is vast en staan altijd bovenin).

Maar dat hele “Verder kijken” is sowieso maar beperkt, zo blijkt uit de uitleg hier

En ja, ik kan het nog wel begrijpen dat als er niks “verder te kijken is”, dat het dan niet zichtbaar is. Dat zou je nog kunnen testen door een stukje van een Netflix programma te kijken en dan te kijken of het hier dan wel bij staat.

Ik zou het wel fijn vinden als dit ook voor opgenomen programma's zou (gaan) werken.

Dat jouw aangevinkte Netflix er ook niet op komt, kan ik niet verklaren (en ook niet reproduceren, want ik heb geen Netflix of andere streamingdienst).

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 21 februari 2025

@Dofir Alles al geprobeerd.

De hele rubriek ‘Verderkijken’ Komt gewoon in het startscherm niet voor.
En ja, natuurlijke heb ik de de instellingen opgeslagen.

Maar zo als je al laat zien, ben ik niet de enige en zou er aan gewerkt worden.

Die vrraag is wel inmiddels 4 maanden geleden al gesteld.

In de TV+ app voor de mobiele telefoon werkt dit alles wel.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@BasT, dankje voor de extra informatie. 

Wat ​@Dofir aangeeft klopt, de functie is nu nog niet heel uitgebreid: We gaan in de nabije toekomst Verder Kijken uit breiden met onze eigen programma's (Terugkijken, Opnames etc). Op dit moment werkt deze optie enkel nog voor streamingsdiensten zoals HBO Max en Netflix. Updates hierover kan je volgen via onze Product Updates

Nog even een dubbele check. Als je de optie ‘verder kijken’ aanzet. En dan eventueel een programma een stukje start via Netflix, of een andere streamingsdienst. Verschijnt het dan alsnog? Of heb je andere programma's recent deels gekeken, sinds je ‘verder kijken’ aangezet hebt? Het geldt op dit moment dus (nog) niet voor de programma's die op tv zijn. 

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 28 februari 2025

@Alexandra van KPNVerderkijken verschijnt ook niet voor onderbroken Netflixfilms.

Liane Hendriks
Helper
Forum|alt.badge.img

Sinds gisteren de nieuwe kpn + box aangesloten maar vind het maar raar dat als je op het huisje klikt alle tv zenders in beeld krijg.

Heb gelukkig al gevonden on het opstartscherm op live tv kijken gezet want anders krijg je eerst kpn logo dan tv en dan moet je op het witte blokje waar die op staat ok klikken dat is voor oudere mensen niet handig.

Kan er niet gewoon zoals bij het oude kastje een normaal menu pffff ik hoef niet al die zenders te zien. En ook niet all die apps

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@BasT Ik heb nog even gedubbelcheckt: het klopt dat Verder kijken nu (nog) niet werkt voor Netflix. Verder is er net een nieuwe Product Update waar Verder kijken ook in verbeterd wordt. Die wordt tussen 11 en 13 maart uitgerold:

@Liane Hendriks Als we je specifiek ergens mee kunnen hebben of als je vragen hebt, maak dan een eigen topic aan. Zo kunnen we iedereen het beste op weg helpen.

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 3 maart 2025

Bedankt voor deze info.
Er wordt iig aan gewerkt.

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 11 maart 2025

Bij versie 1.180.3 is het startscherm niet meer aan te passen.
De terugkijkmogelijkheid ziet er prima uit.