Skip to main content

In Menu --> Instellingen --> TV Menu, bevinden zich vierĀ opties. Van deze opties worden er drie niet 'onthouden' wanneer de TV ontvanger stroomloos is geweest.
Het gaat hierbij om de volgende opties:
- TV-gids: OK gaat direct naar live tv-programma
- TV-gids: Maak tv-beeld zichtbaar
- TV-gids: Horizontaal of verticaal

De optie 'Info balk: Aantal seconden zichtbaar' in dit menu wordt wel correct 'onthouden'.
Wanneer gaat dit aangepast worden?

*admin: topics samengevoegd

Wanneer de TV-ontvanger stroomloos is geweest wordt in het menu iedere keer de rode stip achter 'Gids & Tergkijken' en 'Mijn berichten' getoond. Dit ondanks dat de TV-gids en Mijn berichten wel bekeken zijn geweest voor het stroomloos zetten van de TV-ontvanger.
Wanneer gaat dit aangepast worden?


Sinds de grote update met het nieuwe menu is de performance van de TV-ontvanger ontzettend achteruit gegaan.
Kan er misschien een update gemaakt worden die helemaal gefocust is op het verbeteren van de prestaties?

Ā 

*admin: topics samengevoegd


Goedemorgen @rgroef, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u mij nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?


@fame29Ā Ik heb dit geprobeerd maar het probleem is niet opgelostā€¦ā€¦..

Dat was eigenlijk ook te verwachten gezien de software versie dezelfde is gebleven:

Voor opnieuw installeren:

Na opnieuw installeren:

Ā 


@rgroefĀ ik heb er voor je naar gekeken. Een soortgelijke vraag is eerder na deze update bij ons binnen gekomen en is doorgezet. Ik heb de betreffende collega gevraagd wat het antwoord daarop was en zal hier de reactie nogmaals plaatsen.Ā :relaxed:


@Bram_Ā Heb je al een reactie gekregen van je collega?


Waar het op lijkt is dat het even duurt voordat de instellingen opgeslagen worden. Zou het kunnen zijn dat de ontvanger binnen 30 minuten na het wijzigen van de instellingen wordt uitgezet of herstart?


@Bram_Ā Ik heb het vanavond ā€˜evenā€™ uitgeprobeerd. 4 uur(!) na het wijzigen van de instellingen heb ik de ontvanger opnieuw herstart. De instellingen bleken niet opgeslagen te zijn!

Hierna heb ik een test gedaan waarbij ik deĀ instelling voor het aantal seconden dat de info-balk zichtbaar blijft gewijzigd en daarna de ontvanger binnen 1 minuut herstart. Deze instelling bleek wel opgeslagen te zijn na de herstart!

Vreemd dat er van de instellingen in, Instellingen ā†’Ā TV Menu, twee niet en Ć©Ć©n wel opgeslagen wordt.

Vind je dit ook niet vreemd?


De nieuwe optie 'Kleurenā€™ in het TV Menu wordt ook niet opgeslagen, ook niet na een dag aanstaanā€¦...

Zou nu toch wel een willen eens weten wanneer hier wat aan gedaan wordt.


@rgroefĀ ik heb de interne communicatie er voor je bij gepakt.Ā Ik kan niet zeggen hoe lang het precies gaat duren of in welk stadium het onderzoek is maar het probleem is bij ons bekend en er wordt hard aan gewerkt.Ā 


@Bram_Ā 

Ruim twee maanden geleden heb je geschreven ā€˜het probleem bekend was en dat er hard aan gewerkt werdā€™ over iets wat ik vier maanden geleden gemeld heb.

Durf het bijna niet te vragen, maar is er al wat vooruitgang?

Ā 


@rgroefĀ ik snap dat twee maanden lang is, vooral als je gedurende die tijd er hinder is in het gebruik van de diensten. Ik heb navraag gedaan naar de voortgang en kan bevestigen dat de update inderdaad nog niet live is. Omdat er altijd haken en ogen zijn aan het doen van zo'n update kan ik ook geen datum geven waarop deze wordt vrijgegeven. Ik kan wel bevestigen dat dus op dit moment de klachten nog even zouden kunnen aanhouden.Ā 


@Bram_Ā 

Fijn dat er weer een optie in het TV-menu (oranje alsĀ kleur)Ā bijgekomen is in de instellingen. Alleen jammer dat dit niet opgeslagen kan worden.

Was het niet slimmer geweest om aan de functionaliteit van het TV-menu, het opslaan van instellingen,Ā te werken in plaats van een keuze toevoegen die toch niet opgeslagen wordt?


Ontvanger onthoud de laatste tijd ook niet meer de gekozen zenderlijst. Nadat hij spanningsloos is geweest staat hij weer op de ā€œalle zenders" lijst.