Skip to main content

Tv ontvanger verhuist van eerste etage naar zolder.

tv en ontvanger waren hetzelfde en opnieuw aangesloten, echter tv gids werkte niet meer  en zenders blijven hangen.

ontvanger gewisseld met die in de woonkamer staat beneden want die deed het wel goed.

probleem blijft en software opnieuw geladen maar geen verbetering.

raar is dat YouTube en Netflix probleemloos speelt via de ontvanger maar de tv zenders wegvallen, wat volgens mijn gedachte betekend dat de verbinding goed is.

 Herkend iemand dit probleem?

Hoi Jorgen, welkom op het forum. 

Als ik het goed begrijp werken beide ontvangers niet op zolder, klopt dit? Mag ik vragen hoe je de ontvanger aansluit op zolder? Rechtstreeks met een kabel? Of met de witte draadloze adapters? Indien je dit met de adapters aansluit, welke zijn dit? En hoe branden de lampjes? 

Ik hoor graag van je. 


Hallo alex

vanuit de glasvezel gaat het naar de modem v10a en doorgelicht naar een tp link router die de kpn monteur bij installeren als switch heeft ingesteld. Alle poorten op de modem v10 en te link zijn bezet met utp kabels die switches aansturen  en twee unify acces points voor een WiFi netwerk en twee tv ontvangers. 1 in de woonkamer en nu 1 op de zolder. Eerst zat deze op de eerste etage en werkte ze beide probleemloos. Nu hapert die op zolder dus de hele tijd en geeft geen zenders aan.

verbinding is er dus, ook al ander tv en HDMI en andere utp kabel geprobeerd maar geen verbetering.

ben oud of options  nu.

groet jorgen

 


En je weet zeker dat die switches igmp snooping ondersteunen?


Heb je inmiddels een oplossing kunnen vinden? Ander ben ik hier ook naar benieuwd:

En je weet zeker dat die switches igmp snooping ondersteunen?

 


Nee nog niet,  een tijd lang druk geweest met andere dingen. Denk dat ik eens een kon monteur moet komen laten kijken. Ik kom er niet aan uit zo.


Dan praten we hier over een servicemonteur tegen betaling. Volg die link om er eentje in plannen mocht je dat willen. Uiteraard blijven we hier voor je beschikbaar mocht je de tijd hebben en de moeite nemen om onze vragen te beantwoorden. :)