Skip to main content

Goedenavond mensen,

 

Ik heb al maanden, zo niet een jaar lang een pihole draaien, deze had ik aan mijn Experiabox V10 hangen.

Deed zn dingetje, tot ik vorige week geen zenders meer had behalve de standaard ned 1 ned 2 ned 3 en de lokale omroepen.

Ik vermoedde dat het aan de pihole kon liggen, deze uit het netwerk gehaald fysiek, en op het modem de primaire DNS weer teruggezet naar 192.168.2.254.

Dit heeft niet geholpen, ik dus de klantenservice gebeld; deze hadden me eerder die week een nieuwe tv ontvanger opgestuurd, dit maakte geen verschil.

Ik had zitten klooien met een pi-hole, en dat mag maar dan hield de ondersteuning op. 

Ik heb dus het modem gereset, alle apparaten behalve de TV op het modem laten zitten en ben nog niets verder. De TV start op en duurt eeuwig tot hij in beperkte modus opstart, dan heb je iets van 16 zenders. 

 

Modem Herstel gedaan, modem 10 minuten uit, TV tegelijkertijd ook UIT (dus iTV kastje niet op standby maar uit) 

 

Wat kan ik nog meer doen?

Heb je de Experiabox al een harde reset gegeven? Verzonken knopje indrukken totdat alle lampjes uitgaan (geloof ik). Duurt volgens mij ca. 30 seconden. Ik verander geen poorten en dergelijke: het werkt zoals geleverd is altijd mijn motto. Zeker met digitale apparatuur. Daarom heb ik ook een Experiabox en geen eigen modem/router (wat kpn wel mogelijk maakt).

Sluit de tv ontvanger direct op de Experiabox aan. Hooguit een DVS of switch die IGMP Snooping ondersteunt ertussen.

N.B. vanavond is er een ITV storing!

(bericht geplaatst 10-12 om 22:14)


Hoi Peter, die harde reset heb ik nog niet gedaan. 

Je noemt dat er een storing is, zou dat het verklaren en is dat puur toeval?


Ook met de storing zou je nog de eerste 16 zenders moeten hebben. En niet alleen NPO zenders.


Hoi Peter, zoals gezegd heb ik inderdaad dat aantal zenders: De TV start op en duurt eeuwig tot hij in beperkte modus opstart, dan heb je iets van 16 zenders. “

Dat is de winst die ik behaald heb. 


Zal je net zien, mijn experiabox had nooit gereset hoeven worden. De storing kwam overeen met mijn troubleshooting. Peter, bedankt!


@Winiaa

Ik had ook pihole draaien 

Tip kijk eens naar nextdns 

Werkt heel mooi 

http://Nextdns.io


STB-ufa-03 beperkte modus 

is de storing van vanavond. Inmiddels verhelpt een herstart (ff 30 sec uit) het probleem van vanavond.