Skip to main content

Op de camping kijken we nu tv via digitenne. Dit bevalt niet goed omdat het aantal zenders zeer beperkt is tov het normale KPN zender pakket.

Wij zijn niet voorzien van een vaste internetverbinding, camping heeft wel wifi.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar om bv via KPN interactieve TV deze zenders zichtbaar te krijgen op mijn smart tv? Dit geldt voor 2 smart tv's

Hallo en welkom @kloeriet, KPN heeft voor de smart tv een speciale app. Mochten de televisies niet geschikt zijn voor de app dan kun je gebruik maken van de itv app voor apparaten zoals telefoons. Vervolgens kun je dan met behulp van een chromecast signaal doorzetten naar een tv-toestel. 


Moet je thuis wel een KPN abonnement hebben met interactieve tv. 


De Smart TV app die @Jeroen_dB noemt werkt alleen als je THUIS bent. Via je eigen IP aansluiting. Zelfs als ik de TV bij de buurvrouw zet (op haar modem/wifi), ook KPN, werkt ie al niet meer. Dus op de camping heb je er NIETS aan. (zie onder)

camping heeft wel wifi

Via deze route kun je het alleen op een televisietoestel tonen door met een laptop te ontvangen (via wifi, website tv.kpn.com) en deze dan met een HDMI-KABEL met de TV te verbinden. Of op de laptop kijken, maar koop dan wel een laptop-speakersetje. Want het geluid van de laptop zelf is niks.

Chromecast gaat op een campingwifi ook niet werken. Apparaten kunnen elkaar via zo'n netwerk niet zien. En je hebt dan minimaal 2 apparaten: smartphone (met de kpn itv app) en de chromecast. Kansloos op campingwifi.

 

Wat wel kan.

Gebruik je telefoon als Hotspot voor wifi (je gebruikt dan je eigen bundel dus let wel op verbruik). Hier kun je ook de Chromecast mee verbinden. Ook dan kun je de app voor kpn itv in diezelfde smartphone gebruiken om te casten naar de chromecast.

Verder nog een mifi-router. Dat is een 4G-routertje waar een eigen simkaartje in past. Maar ja, daar moet je dan weer een abo'tje of prepaid voor hebben…..

 

Aanvulling op alinea 1.

bron: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm .

Kan ik de KPN Smart TV app gebruiken als ik niet verbonden ben met mijn thuisnetwerk van KPN?

Je kunt de KPN Smart TV app alleen gebruiken als je verbonden bent met je KPN thuisnetwerk. Dit kan zowel bedraad als via WiFi. Ben je niet verbonden met je thuisnetwerk? Dan werkt de app helaas niet.


Heel raar dat de app dan wel op je mobiel werkt maar niet op je android tv

Mobiele telefoon zit niet op je vaste thuis netwerk

Slechte service van kpn


zal na ruim een jaar toch wel opgelost zijn?!


zal na ruim een jaar toch wel opgelost zijn?!

Opgelost? Wat bedoelt u daarmee?


dit is een gesprek van minimaal een jaar geleden. Je mag er toch van uit gaan dat het probleem dan wel opgelost is of niet meer van belang is.


Ik zie geen probleem @emielstroeve. De app op de smarttv werkt alleen thuis. Dat is geen probleem. Dat is juist zo de bedoeling. KPN heeft dat expres zo gemaakt. Dat word dus ook nooit "opgelost". Dat zal zo blijven.