Skip to main content

Hallo,

 

Inmiddels wordt ik al zo'n driekwart jaar van het kastje naar de muur gestuurd. Het probleem met betrekking tot het wegvallen van de WiFi in huis lijkt vooralsnog te zijn opgelost - wel heb ik een half jaar op versterkers moeten wachten en heel wat contactpogingen moeten ondernemen voordat hier een oplossing voor geboden werd.

Echter loopt het probleem met betrekking tot de interactieve tv nog steeds: alles is super traag, het beeld is met enige regelmaat schokkerig of valt weg. Ik heb hiervoor behoorlijk wat uren aan de telefoon gehangen en omdat ik er via de telefonische klanten"service” niet uit kwam (geboden oplossingen losten het probleem niet op) heb ik ook toenadering gezocht via Facebook PB, waarbij ik van het kastje naar de muur word gestuurd. Ik heb o.a. het kastje gereset naar fabrieksinstellingen, stekker eruit gehad, gewacht op de nieuwe update, een nieuwe afstandsbediening ontvangen voor 1 van de 2 kastjes die ik heb, etc. etc.

Het probleem blijft! Sterker nog, nu met de nieuwste update is alles nog erger geworden! De reactie van KPN webcare is dat ik maar moet wachten tot de feedback van de nieuwste update verwerkt is.

Ik betaal maandelijks een klap geld voor mijn abonnement, maar in tegenstelling tot eerder, blijft de service vanuit KPN uit.

Ik hoop dat er via deze weg een keer een goede oplossing geboden wordt.

Welkom op het forum.

 

Hier helpen klanten van KPN elkaar.

En ook een moderator kijkt mee en helpt u ook, allen deze hebben het heel erg druk en dat kan een paar dagen duren.

 

Mag ik van u het volgende weten:

Wat is uw echte downloadsnelheid?  zie hier.

Welke TV decoder heeft?

Welke experiabox heeft u?

Heeft u koper of glasvezel?

 


Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


@joop2011 bedankt voor je reactie. 

Download snelheid: 122Mbps 

Up: 34.6

2x tv decoder Arris VIP2952

Experia Box V10 H369A

Glasvezel

 

@Joep1965 bedankt voor je reactie. Beiden met kabel aangesloten


Rechtstreeks of zit er een switch tussen?


@ilseebee Welkom op het forum. Wat vervelend dat je al zo lang problemen hebt Ik zie dat @Joep1965 al een aantal rake vragen gesteld heeft. Maar ik begrijp dus dat de tv ontvangers beide direct met een kabel op de Experiabox zijn aangesloten, en dat het probleem zich op beide tv ontvangers voordoet. Wat we nog zouden kunnen proberen voor ik er verder in ga duiken is om het NT kastje even 2 minuten stroomloos te maken en hierna weer van stroom te voorzien, mocht dit nog niet geprobeerd zijn natuurlijk. Zou je voor mij in ieder geval je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. 


Hoi @Rutger_ bedankt voor je reactie!

 

Het klopt wat je zegt. Stroom heb ik er ook al af gehad.

Zojuist heb ik mijn forumprofiel aangevuld zoals je hebt gevraagd. 

Ik hoor graag weer van je. 


@ilseebee Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ik heb je gegevens er bij gepakt, en ik moet helaas constateren dat er bijzonder weinig notities zijn met wat er al geprobeerd is. Maar er is dus al gereset, van de stroom onderbroken, het modem is al gereset en je glasvezelkastje ook. Volgens mij is het enige dat dan nog niet gebeurd is volgens mij het omruilen van je tv ontvanger, klopt het dat dit nog niet geprobeerd is? 


@Rutger_

Dat vermoeden had ik al, aangezien ik meerdere keren te horen kreeg dat er niks over terug te vinden was.

Er is inderdaad nog niet geprobeerd om de kastjes om te ruilen.

In ieder geval bedankt voor het mee denken tot zo ver :)

 


@ilseebee Dan zou ik eerst graag willen proberen 1 van de tv ontvangers om te ruilen. Om te kijken of dit het probleem oplost, mocht dat het geval zijn dan zou ik ook de andere tv ontvanger kunnen omruilen. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie over het omruilen. 


@Rutger_  alle lof voor jou! Ik heb een van de ontvangers omgeruild en geïnstalleerd: wat een verbetering! 


@ilseebee Dat is mooi om te lezen, is het nu op beide tv ontvangers beter of alleen op de nieuwe tv ontvanger?


@ilseebee Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


het werken met de gids  is niet meer zoals het is geweest. Het overschakelen duurt vreselijk lang. Wat is hier aan te doen?  Of is het misschien beter naar een andere provider over te stappen. 


Daar is niets aan te doen. betreft een probleem met veel ontvangers. Half januari wordt er een update uitgerold waardoor het probleem opgelost moet worden.