Skip to main content

De tv in de slaapkamer blijft al enkele maanden hangen op 'welkom bij interactieve tv! Je tv ontvanger wordt opgestart...' 

Ik krijg hierbij ook elke keer foutcode 307. Wanneer ik al deze stappen netjes heb uitgevoerd is er geen verschil.  De tv in de woonkamer blijft het wel gewoon doen. De tv in de slaapkamer heeft het een jaar goed gedaan maar plots niet meer.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen hellen.

 

Met vriendelijke groet,

Sanne Smits

@Aaron Moris Heeft u een verbinding via glasvezel ? En heeft u daar eerder een storing op gehad ?

Misschien is deze oplossing dan ook bij u van toepassing :

OPLOSSING! Vanmorgen vroeg contact gehad met KPN. De dame luisterde goed naar wat wij al gedaan had en had eigenlijk een mogelijke oplossing. Een complete reset van het modem. Voorzichtig met een tandenstoker naast/boven het witte knopje aan de achterkant lang genoeg ingedrukt totdat alle lampjes uitgingen. Het modem resette zich terug naar de fabrieksinstellingen. Tegelijkertijd de setop box van de spanning af. Na 4 minuten was het modem klaar en de set-up box weer aangezet, en daarna de tv aan. Alle software werd opnieuw geladen en geïnstalleerd, dat duurde wel 10 minuten! Maar daarna werkte alles naar behoren.


Ik heb helaas niet zo'n reset knopje zitten..

 


@Aaron Moris  Welk modem heeft u ?

Heeft u de ontvanger al eens gereset , zoals in dit topic staat ?

KPN Interactieve TV Ontvanger resetten | KPN Community

Heeft u ook 2 TV ontvangers , 1 voor de woonkamer en 1 voor de slaapkamer of zijn deze gekoppeld?


Arris


Ja ik heb 2 tv ontvangers

Ik heb hem gereset zoals staat bij de arris 5202 maar hij gaat niet naar menu wat wel zou moeten volgens de beschrijving


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsets?


@Aaron Moris  Als je niet in het menu komt kun je het volgende doen : 

Voor de Arris 5202:

  1. Haal de plug van de stroomadapter uit de tv-ontvanger.
  2. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt terwijl je tegelijkertijd de plug weer terug steekt in de tv-ontvanger.
  3. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat dan de stand-by knop los.
  4. Druk direct op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je televisie.
  5. Selecteer ‘terug naar fabrieksinstellingen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.
  6. Selecteer ‘software-verwijderen’ en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja,
  7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Ik ben er achter gekomen dat mijn afstandsbediening het niet deed waardoor ik dus tijdens het resetten van het modum niet naar menu kon! Nu doormiddel van de afstandsbediening is het gelukt. Bedankt voor de hulp


Graag gedaan. Enne…….De Arris VIP 5202 is de TV ontvanger en de Experiabox is je router . :wink:


Ik ben er achter gekomen dat mijn afstandsbediening het niet deed waardoor ik dus tijdens het resetten van het modum niet naar menu kon! Nu doormiddel van de afstandsbediening is het gelukt. Bedankt voor de hulp

Ah, alles is nu in orde met deze ontvanger? Top! Bedankt voor de hulp @Joep1965 en @HansaanZet :blush: