Skip to main content

Sinds twee weken geleden een update al niet goed liep, heb ik nadat een van de boxen dan eindelijk bijgewerkt leek, weer haperend beeld. Dat was begin dit jaar ook zo en is in jaren gemeten de zoveelste keer. Ik heb alle herstart procedures doorlopen, adviezen opgevolgd en het werkt gewoon niet. Ik voel mij zo langzamerhand een verlenstuk van de ontbrekende KPN-monteur. Het kost na elke update een zee van tijd en ergernis. Ook omdat na diverse resets van de Experia en STB andere zaken zoals camera’s etc. ook vaak herstart/heraangesloten moeten worden. Waarom loopt dit updaten van de software zo verschrikkelijk moeizaam? Ik heb de TV-box rechtstreeks op de Experiabox aangesloten; herstart en harde reset van beide halen niets uit. Het haperende beeld blijft. Vaak geldt dat haperen/bufferen ook voor de internetradio, nu wederom. Ik overweeg al langer om KPN voor een andere provider in te ruilen … Nu des te meer … Excuus voor het chagrijn ;-)

Update. Na een telefonisch contact met KPN Helpdesk is vanochtend een vriendelijke en behulpzame monteur service komen verlenen. Oorzaak van het probleem bleek de in april/mei j.l. vervangen Nexperia-box. Dit was een refurbished exemplaar, i.i.g. niet nieuw. Na herinstallatie werkt zowel de TV zoals het hoort en ook wifi-verbindingen met camera’s en radio’s zijn stabiel zonder haperen c.q. bufferen. Voor de zekerheid heb ik de TV niet meer via de Netgear GS108E managed switch laten lopen maar direct gekoppeld op de 12Box. Dat werkt nu uitstekend. Leerpunt voor KPN: misschien is het verstandig probleemmeldingen met een zich herhalend karakter sneller van monteur-aandacht te voorzien (nu hebben wij minstens een jaar of langer met twee Experia boxen van inferieure kwaliteit moeten aanrommelen). Okay, opgelost dus en ik kan mijn dreigement om na een levenlang KPN-lidmaatschap op te zeggen, voorlopig in de ijskast leggen. Einde bericht.