Skip to main content

Ik probeer interactieve tv te installeren op mijn Smart TV (Toshiba 40T5435Dg) alleen werkt mijn afstandsbedieding niet. De afstandsbediening is gekoppeld aan mijn TV, mute knop, volume knop e.d.  dat werkt allemaal maar de cijfer toetsen lijken niet te werken.

 

Heeft er iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

De afstandsbediening is gekoppeld en de batterijen zijn ook nieuw…..

 

Dank!

Hallo @Tech something 

 

Je hebt het over de TV ontvanger neem ik aan, welke heb je?

Het geluid wordt via de TV geregeld, die ontvangt dus wel de signalen van je afstandsbediening.

Heb je wel beeld via de TV ontvanger, zo niet heb je dan wel de juiste HDMI input gekozen, die zou je via de KPN afstandsbediening met de sourceknop moeten kunnen kiezen, anders de AB van de TV gebruiken.

Als je TV ontvanger geen Bluetooth heeft, staat de TV ontvanger dan wel in het zicht, bijna alle andere knoppen werken alleen via de TV ontvanger, ook de cijferknoppen.

 

Je kan ook proberen om de afstandsbediening te resetten, je moet hem daarna weer opnieuw koppelen aan je TV.

Resetten kan je zo doen: 

  • <rode-knop> + <blauwe-knop> 5 sec indrukken, (LED wordt rood)
  • OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 


Bedankt voor je reactie, helaas heeft het niet geholpen.

Het gaat inderdaad om een tv-ontvanger van het merk Arris VIP2952 en ik probeer om mijn abonnementnummer + pincode in te toetsen om het te activeren maar dat kan dus niet omdat de cijfertoetsen op mijn afstandsbediening niet werkt. Ik heb het over de afstandsbediening van KPN.

De tv-ontvanger staat ook in het zicht. Ik zie dat het scherm op de tv-ontvanger niet goed is gemonteerd  (ondersteboven) maar dat is niet de veroorzaker van het probleem. Ik heb een oude smart tv (2015) daar gaat het denk ik mis.

 


Aan de TV zal het niet liggen, die wordt alleen als een soort monitor met geluid gebruikt. Zelfs veel oudere TV's doen het prima met de TV ontvangers.

 

Het zou best aan dat ondersteboven gemonteerde scherm op de TV ontvanger kunnen liggen, het IR oog zit daar ook achter en op die plek zal het signaal er nu waarschijnlijk niet doorheen komen.

Als de TV ontvanger helemaal niet reageert op de AB dan is dat scherm hoogstwaarschijnlijk het probleem.

Als dat scherm er makkelijk af te halen is, dan zou je dat kunnen doen en kijken of de TV ontvanger dan wel reageert op de afstandsbediening.

Zo ja dan kan je hem daarna weer op de juiste manier erop zetten.

 

Anders zal de TV ontvanger omgeruild moeten worden.


Super, dank! Ik denk wel dat ik hier iets mee kan.

De TV-ontvanger is 4 dagen oud dus ik ga hem omruilen voor een goed werkend exemplaar.

Ik heb even gekeken en ik ben niet in staat om de tv-ontvanger uit elkaar te halen en het scherm er weer op te monteren. Dat is iets te technisch. 

 

Fijn weekend!

 


Hallo @Tech something, heb je al een nieuwe ontvanger met een juist gemonteerd schermpje? Zo niet, help ik je graag verder. Vul dan ook even jouw forumprofiel in.