Skip to main content

Ik heb het idee dat er wederom problemen zijn met interactieve tv van KPN. Wat kan ik doen om het te verhelpen?

Hoi @Arthur015, welkom hier. 

Je geeft aan dat de tv-ontvanger erg traag is en terugkijken niet werkt. Wat heb je al gedaan om tot een oplossing te komen? Heb je bijvoorbeeld de ontvanger al een reset gegeven? Helpt dat? 

Zo niet, kun je vast vertellen hoe de ontvanger is aangesloten op het modem? Is dat met draadloze adapters in het stopcontact of rechtstreeks met een kabel? En heb je ook het modem als eens opnieuw opgestart?


Alles geprobeerd en gedaan. De ontvanger is gewoon van slechte kwaliteit. Updates werken slechts tijdelijk. Ik denk dat KPN zo veel klanten gaat kwijtraken...


Welke KPN TV decoder heb je? 

Hoe is deze aangesloten op de Experiabox? (via UTP kabel of Netwerk adapter).


Ik ben ook nog wel even benieuwd hoe deze aangesloten is. Laat het even weten, dan ik er verder mee.


Volgens mij is het de Arris VIP2952… En hij is draadloos aangesloten


Hier ook een 2952, en die doet het uitstekend. Ook opnames en terug kijken. Misschien moet u de ontvanger eens bekabeld aansluiten...


Correctie: Het is een Motorola VIP1853

Mvg

Arthur Hilgersom


Ik heb inmiddels ontdekt dat ik het apparaat gewoon kan omruilen: Afspraak is gemaakt: Nu zie ik dat de afstandsbediening niet wordt omgeruild. Daar zijn inmiddels de letters van vervaagd. Kan die niet worden omgeruild?

Mvg

Arthur


Dit topic voor de afstandsbediening:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-afstandsbediening-kapot-64394


Een nieuwe ontvanger komt dus jouw kant op. Fijn. Mocht ook jouw afstandsbediening kapot zijn, dan kun je deze ook gemakkelijk zelf aanvragen. 


Opgelost; ik heb de Arris gekregen binnen 24 uur na de aanvraag!

Het zou mooi zijn als KPN haar klanten ook uit eigen beweging zou ondersteunen als ze weten dat er ondeugdelijke ontvangers in omloop zijn. Het is dat ik een bloedhekel aan Ziggo heb anders was ik al 8 maanden geleden, toen de problemen begonnen, overgestapt.


Fijn dat het nu opgelost is. Mocht er weer iets zijn, trek weer aan de bel, dan gaan we kijken hoe we het op kunnen lossen.Â