Skip to main content

Sinds gister deden de zenders het niet meer, ook na een herstart niet.

Vervolgens aantal dingen geprobeerd om te kijken of het weer werkt, helaas niet het geval.

 

Als laatste poging software opnieuw gaan installeren.

Tijdens dit proces is die nooit verder dan 20% geweest (downloaden van software stap). Daarna geeft die foutmelding 309 en start die na x aantal minuten weer opnieuw op om het te proberen.

 

Tijdens het opstarten van het kastje ook geprobeerd opnieuw software te verwijderen door gelijk de standby-knop in gedrukt te houden om zo in het menu te komen, maar zodra ik “software verwijderen” aan klik, of iets anders, dan gaat die gewoon weer verder tot 20% > foutmelding.

 

Wat kan ik nog meer proberen om het weer werkende te krijgen?

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Hallo @MyQe,

Geen eigen modem oid in gebruik?


@Joep1965 
ik hab na een een aantal testen direct de kabel van de router naar het kastje gedaan, helaas geen verandering
Type ontvanger: HMB2260 v2

Router: experia box V10 (gereset en wel)


@ChrisWissink 

Nee


Nog dingen die ik kan proberen? of moet ik een nieuw kastje aanvragen?


Hoi @MyQe, wat irritant dit! Ik zou verwachten dat, bij rechtstreeks aangesloten op de Experia Box, het uiteindelijk gewoon zou moeten pakken. De foutcode 309 geeft aan dat het ophalen van de software niet lukt. Ik zie dat je eigenlijk een heel beperkte vaste bandbreedte hebt van krap aan 4 Mbit (los van je Sneller Internet Buitengebied). De tv ontvanger kan alleen via de vaste verbinding z'n ding doen. Probeer het daarom alsjeblieft nog een keer. Zorg dat de ontvanger daarbij weer rechtstreeks is aangesloten op de Experia Box en dat je verder op dat moment géén gebruik maakt van internet. Let op dat het dan alsnog best lang kan duren voor hij klaar is.


Hey @Erik_,

Normaal gesproken moet ik rond de 7 a 8 mbit hebben van de vaste lijn, waarom dit minder is durf ik niet te zeggen, ook al zijn er wel veel graaf werkzaamheden op het moment hier.

 

Ik heb het kastje weer meerdere malen laten proberen maar helaas niet het gewenst resultaat. Tijdens deze pogingen waren het tv kastje en het 4g kastje aangesloten. Verder geen andere apparaten.

 

Is het mogelijk software te downloaden en op een usb stickje in te laden? Of een nieuw kastje op te sturen?


Software via USB is helaas niet mogelijk, @MyQe . Ik heb net mijn systeem hierop los gelaten en die vindt het vandaag moeilijk om hier kaas van te maken. Hij kan niet helemaal goed uitlezen wat er wel en niet goed gaat. Wel lijkt je verbinding an sich ook niet helemaal in orde. Vanuit dat punt kom ik uit op een monteur. En, omdat ik niet zeker weet of ik daar weer bij uitkom, heb ik hem ook gelijk ingepland op het eerst mogelijke moment. Dat is morgen, 18 juli, tussen 8:00 en 10:00. Dan heb je de rest van de dag nog gewoon vrij voor andere dingen. Mocht dit moment toch niet uitkomen, je krijgt een bevestiging van deze afspraak. Daarin staat ook hoe je kunt herplannen.

De monteur checkt dan je verbinding en zal dat herstellen als het nodig is. En hij kan ook de ontvanger wisselen als die toch het probleem blijkt te zijn.


Hey @Erik_ ,

Bedankt voor het alvast inplannen van een monteur.

Ik zal zorgen dat er iemand thuis is, ben er zelf niet, de monteur kan ze gang gaan met wat die moet doen.


Hoe is de monteursafspraak verlopen, MyQe, is het probleem opgelost? 


@Erik_ 

 

De monteur heeft van alles gemeten en het weer aan de praat gekregen. vervolgens hebben andere monteurs nog van de buurt kast naar huis gemeten en wat kabels vervangen als ik het goed begrepen heb.

In ieder geval, het werkt weer! bedankt!


Top, goed om te horen!