Skip to main content

Hi, wij hebben sinds een paar dagen de XGMI H2 beamer in huis met het idee ook interactieve tv via de beamer te kunnen kijken. We hebben meerdere mogelijkheden qua aansluiten uitgeprobeerd maar geen van allen tonen succes:

  • Apps als Netflix en Spotify zijn al op de beamer geinstalleerd maar andere apps als NPO start of KPN interactieve TV komen in de zoekfunctie niet tevoorschijn. Dit lukt ook niet via de Google app zoekfunctie. 
  • Via laptop KPN interactieve TV en HDMI kabel via beamer afspelen lukt maar geeft veel vertraging weer tijdens het afspelen en dubbele schermen wil je niet tijdens het kijken (ook korrelig beeld)
  • ARRIS VP5202 en beamer aansluiten middels HDMI kabel en met gele ethernet kabel geeft steeds dezelfde foutmelding weer (foutcode 143/ 843 old > modem niet goed aangesloten etc. Ook via app en opnieuw opstarten niet verholpen. Kan dit liggen aan (beide) kabels? Dat de beamer deze niet herkend (las ook iets over HDCP maar weet er te weinig vanaf)
  • Ik lees in verschillende eerdere topics iets over 1080i beeldresolutie: waar kan ik beeldschermresolutie aanpassen als TV modem nog niet werkt? Bij de eerder bovengenoemde foutmelding geeft hij in linkerbovenhoek wel een pop-up van 1080 aan.

Met andere woorden: we komen er niet uit..-(  hopelijk kan iemand van jullie kenners ons helpen/ adviseren. Ik ben bang dat we anders toch afscheid gaan nemen van deze beamer en voor een TV gaan.

A:

Er zijn alleen apps voor tablets en smartphones. En voor Samsung en LG televisies.

B:

Ik wou juist adviseren om via laptop aan te sluiten. Want

C:

via ontvanger lukt het door de HDCP beveiliging op HDMI niet met een beamer.
Advies: gebruik één beeld tegelijk. Waarom zou je trouwens in één ruimte 2 X hetzelfde aan hebben? Ik heb 2 tv's in de kamer maar nooit 2 X hetzelfde aan….:nerd:

D:

De resolutie kun je gewoon instellen als de ontvanger op een tv is aangesloten. Die instelling blijft ook als je de tv wisselt. Maar zoals gezegt: een beamer gaat niet werken i.c.m. de losse ontvanger.

Ik ben bang dat we anders toch afscheid gaan nemen van deze beamer en voor een TV gaan.

Niet onverstandig. Door de grotere lichtopbrengst en contrast is het beeld van een TV ook veel mooier (vind ik). Zelfs in de bios vind ik het altijd tegenvallen.


Hi Peter,

 

Dank voor je bericht. De laptop aansluiten lukt met de beamer maar als we het beeld willen streamen/ delen en we klappen de laptop dicht dan valt het beeld van de beamer uit. Vandaar de ‘2 beelden’. En nee, iets wat we zeker niet willen. Wellicht heeft dit te maken met beeldscherminstellingen van de laptop…?

 

We gaan het nog een keer zo proberen. Nogmaals dank!


Oh, op die manier 2 beelden.

Op mijn oude laptop, als ik die met hdmi aan de tv hing, ging het beeld op de laptop zelf uit.

Ja, als je een laptop dichtklapt dan gaat ie in slaapstand. Maar je kunt ‘m ook 180 graden omdraaien natuurlijk. Of buiten zicht zetten. De beamer staat toch naast of achter je….?
Doekje erover...


Heb je de instelling al gevonden die het beeldscherm van je laptop uitzet als je een beeldcherm (of projector) aan de hdmi van je laptop koppelt?

Onder de instellingen → systeem → beeldscherm » meerdere beeldschermen: weergeven op alleen 2.