Skip to main content

Hallo,

Ik heb een vraag welke ik nergens kan vinden dus vandaar dat ik deze hier maar stel. Ik ben nog geen klant van KPN maar overweeg over te stappen.

Het volgende is het geval. We hebben een panasonic TV uit 2013 (wel high end toen) en een Sonos Arc op elkaar aangesloten (HDMI arc aansluiting). Via de TV krijg ik alles in een surround geluid binnen (kan ik zien in de Sonos App). Ook tv kijken via een C+ module (indien de zender het ondersteund).

Echter, als ik tv ga kijken via de mediabox XL van mijn aanbieder (Ziggo) krijg ik dit niet meer, alleen nog 2.0.  De mediabox is via HDMI aangesloten op de TV. Via optisch aansluiten van de Sonos Arc op de mediabox maakt geen verschil. En kennelijk is het een issue om dit wel voor elkaar te krijgen. Ik vind een goed geluid belangrijker dan de opties op een mediabox dus kijk ik nu ook naar andere aanbieders waaronder KPN (goede ervaringen van buren en vrienden in onze omgeving). Maar het wordt me niet duidelijk of ik dan wèl kan genieten van een surround geluid middels mijn sonos arc (met 2 play one's en 1 sub) icm interactieve TV van KPN. 

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Welkom op het forum @Martin-78! Het laatste model dat we uitleveren kent alleen HDMI 2.0 of hoger. Het is zo dat we deze uitleveren aan alle nieuwe klanten. Wat we wel kunnen doen eventueel is na oplevering een aanvraag doen bij onze logistieke partij om een ouder model te sturen. Het nadeel van dit verzoek een risico heeft op afwijzen. Daarnaast komt er een moment dat we de oudere ontvangers uitfaseren en als je ontvanger dan stuk gaat zal je gelijk een nieuwe tv moeten aanschaffen. 

Wel is het zo dat op de tv ontvanger via de software zowel via de HDMI als de Optical de geluidsinstellingen aan te passen van stereo naar Dolby. Wellicht dat je met deze informatie contact op zou kunnen nemen met Sonos om te kijken of die kunnen garanderen dat je kan blijven genieten van schitterend surround sound. 


Hoi @Martin-78 

Contact Sonos.
 

 

Als ik het goed zie kun je ipv via de TV ook de Sonos Arc via de meegeleverde optical adapter op de KPN box aansluiten, volgens de beschrijving zit die verloop stekker bij.

Via de TV is niet meer nodig omdat de Ci+ module toch niet meer werkt en je TV word dus een doodgewone scherm.