Skip to main content

Beste allen,

Wat kan ik het beste gebruiken.

Heb een nieuwe 4k televisie,en morgen krijg ik de nieuwe Arris VIP5202 ontvanger,Kpn met 4k abbo.

Ik heb dan de keuze om bijv.Youtube en Netflix of via de tv apps,of via de 4k ontvanger te bekijken.

Welke is het beste aan te raden voor de best mogelijke kwaliteit?

Dank alvast!

Hallo @Michael.V gewoon uitproberen.

 


Beste allen,

Wat kan ik het beste gebruiken.

Heb een nieuwe 4k televisie, en morgen krijg ik de nieuwe Arris VIP5202 ontvanger,Kpn met 4k abbo.

Ik heb dan de keuze om bijv. Youtube en Netflix of via de tv apps,of via de 4k ontvanger te bekijken.

Welke is het beste aan te raden voor de best mogelijke kwaliteit?

Dank alvast!

 

Er is voor televisie via de KPN tv decoder (ook bij concurrenten) nog heel erg weinig in 4K.

Maar 3 zenders en dat kost € 2,50 per maand extra.

 

Disney+ heeft standaard 4K en dat beeld is mooi.

Bij Netflix, etc. moet je er extra voor betalen.

 

Via de tv app van KPN heb je een iets minder mooi beeld.

Stream is lager.

KPN ITV app:  5 Mb/s

KPN tv decoder HD: 7,2 Mb/s

KPN HD glas (originele stream) 12,5 Mb/s

 

Persoonlijk vind ik OLED heel erg mooi.

Vooral zwart is echt perfect.

Maar Samsung, Sony, etc. hebben ook mooie LCD (LED genaamd, maar dat is eigenlijk alleen de achtergrond verlichting) hebben ook een mooi beeld.

Beste is om eens te kijken.

==Welke TV heb je gekocht?==

 

En nadat je er 1 gekocht hebt, is het raadzaam om het beeld handmatig te kalibreren.

Via Google kan je veel tips vinden.

 

Ik geef, zolang ze het goed doen op de tv, de voorkeur om streamingdiensten via de app op de Smart te kijken.


Hallo @Michael.V persoonlijk vind ik dat je de beeldinstellingen op je tv-toestel en de tv-decoder van KPN zoveel mogelijk op AUTO moet zetten. Laat die apparaten het onderling maar uitzoeken.

 


Hallo @Michael.V persoonlijk vind ik dat je de beeldinstellingen op je tv-toestel en de tv-decoder van KPN zoveel mogelijk op AUTO moet zetten. Laat die apparaten het onderling maar uitzoeken.

 

 

Helaas staat bij de meeste merken de tv's niet goed ingesteld.

Meestal veel en veel te vel (veel te hoge contrast (wit niveau) en te hoge helderheid (zwart niveau) en ook de kleur staat meestal te vel.

 

Via Google kan je vinden hoe je het beeld mooier (beter) kan instellen.

En dat verschil zie je echt.

Ik ben meestal wel even bezig en daarna heb ik echt een heel mooi beeld.

Bij o.a. Mediamarkt kan je de tv daar laten calibreren.


Hoi @Michael.V, ons forum is bij uitstek de plek om zulke vragen neer te leggen 🙂 We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers die graag informatie en hun mening delen met anderen. Naast dat een mooie beeldkwaliteit natuurlijk met techniek te maken heeft, is het ook heel persoonlijk.

Ik zie dat je al verschillende goede tips en meningen gekregen hebt hier. Ik hoop dat je daarmee verder komt. We lezen graag waar je uiteindelijk voor hebt gekozen en laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

 

@joop2011 Ik ben het helemaal met je eens, OLED is prachtig!