Skip to main content

Goedemorgen!

 

Om te zorgen dat er geen kabels onder mijn TV uitkomen heb ik een gat in de muur geboord en de Tv ontvanger achter de muur geplaatst. Volgens een medewerker van de klantservice had dit moeten kunnen met de bluetooth afstandbedieng en een kennis van mij heeft het ook.

Maar toch ondervind ik problemen met het reageren van de afstandbediening.

Zou dit moeten werken met een bluetooth afstandbediening?

 

Alle onderdelen zijn nieuw, heb de set 1 april ontvangen van KPN.

Zie foto voor de opstelling.

Legenda:

roze cirkel is de meterkast

Groen stip is de tv ontvanger

blauwe streep is de TV.

Het hangt van een aantal zaken af. Welk model TV-ontvanger heb je gekregen? Want niet elk model heeft Bluetooth. Daarnaast gaat bluetooth wel redelijk goed door hout e.d., maar bij muren is e.e.a. toch afhankelijk van de dikte van de muur en het gebruikte materiaal.

Als je in de hal gaat staan om te zappen, lukt het dan wel?


In de hal werkt het zappen wel. 
maar het pairen met mijn huidige afstandbediening gaat ook niet goed, constant werkt er maar de helft en ik volg iedere stap pietje precies. 
 

Bij het aanschaffen van het pakket was het mogelijk volgens de kpn medewerker en een kennis van mij heeft een vergelijkbare opstelling. Alleen zit zijn MK op de plek waar mijn wc zit. 
 

ik gebruikt de tv ontvanger van de afbeelding

 


Die is inderdaad met bluetooth. Dan vrees ik dat in jouw geval de muur wellicht toch iets te dik is voor het bluetooth signaal.


@NiQueZz Ik heb dezelfde Settopbox en ben even gaan testen.

De afstandbediening werkt bij mij nog vanuit het toilet.

Er zit dan een niet dragende muur van gasbeton, een meterkast, een houten trap, een niet dragende scheidingsmuur van gasbeton en een houten kastje tussen. De afstand is daarbij ongeveer 5 meter.

Het zou dus moeten werken.

Zou het kunnen zijn dat de televisie zelf van invloed is op het bluetooth signaal als de settopbox recht achter de televisie staat? Zet de settopbox eens op de grond bij de trap en kijk wat er dan gebeurt als u in de woonkamer staat.


Het werkt erg slecht.  Het werkt alleen wanneer ik recht voor het kastje sta. 
 

op dit moment staat de tv ontvanger onder de tv volledig in het zicht. Wanneer ik net om de hoek ga staan werkt het al niet meer. Ik sta dus nog steeds in dezelfde ruimte en op 2 meter afstand. Dit kan niet de bedoeling zijn. 
 

ik heb zojuist de tv ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar t werkt nog steeds niet. 


Ik heb de indruk dat ie nog steeds via IR werkt (aangezien je van ‘opzij’ hem niet kunt bedienen). BT heeft een bereik van een kleine 6 meter, daarna wordt het al wel slechter.

Ik denk dat je de afst.bed. eerst even moet resetten om dan opnieuw te koppelen.

En nette kabelgoot van de tv naar beneden doet overigens ook wonderen.


Ik heb er twee geïnstalleerd, eentje gebruikte wel direct Bluetooth, de andere niet. Overigens kun je ook het tv kastje achter op de tv plakken en de netwerk en stroom kabel door de muur voeren. Scheelt weer een stukje voor de Bluetooth ontvangst.


Zojuist een andere tv ontvanger geprobeerd. Geen resultaat. Vervolgens een andere afstandbediening en bingo, daar zat het probleem in. 
 

 


Overigens kun je ook het tv kastje achter op de tv plakken en de netwerk en stroom kabel door de muur voeren. Scheelt weer een stukje voor de Bluetooth ontvangst.

En je hebt niet zo'n kastje halverwege de trap hangen...


NiQueZz schrijft: Zojuist een andere tv ontvanger geprobeerd. Geen resultaat. Vervolgens een andere afstandbediening en bingo, daar zat het probleem in. 

Ah, één van de BT afstandsbedieningen is dus defect wat het BT deel betreft…

Ik denk zó maar dat de moderator die hier gaat komen je probleemloos nog eentje toestuurt. Staan daarvoor je gegevens al in je profiel hier op ‘t forum? (overal waar privé bij staat is alleen door jouw en de moderators te zien).


Misschien kan dit helpen?

Ik heb twee afstandsbediening van de 5202
Zodra ik de BT van de eerste afstandsbediening activeer werkt deze prima.
Nu ga ik de 2e  afstandsbediening activeren en dan werkt de eerste niet meer.
Blijkbaar kun je maar één afstandsbediening op de 5202 activeren.
Dus verwissel de afstandsbedieningen niet want dan krijg je dat het niet meer wil.


@NiQueZz Klopt het wat huistijger zegt? Als 1 ab defect is, dan kunnen wij je voorzien van een nieuwe natuurlijk.


Overigens kun je ook het tv kastje achter op de tv plakken en de netwerk en stroom kabel door de muur voeren. Scheelt weer een stukje voor de Bluetooth ontvangst.

En je hebt niet zo'n kastje halverwege de trap hangen…

kastje staat in de trap kast. Is dus totaal niet zichtbaar. 


NiQueZz schrijft: Zojuist een andere tv ontvanger geprobeerd. Geen resultaat. Vervolgens een andere afstandbediening en bingo, daar zat het probleem in. 

Ah, één van de BT afstandsbedieningen is dus defect wat het BT deel betreft…

Ik denk zó maar dat de moderator die hier gaat komen je probleemloos nog eentje toestuurt. Staan daarvoor je gegevens al in je profiel hier op ‘t forum? (overal waar privé bij staat is alleen door jouw en de moderators te zien).

Ga ik even controleren. Dankjewel. 


Misschien kan dit helpen?

Ik heb twee afstandsbediening van de 5202
Zodra ik de BT van de eerste afstandsbediening activeer werkt deze prima.
Nu ga ik de 2e  afstandsbediening activeren en dan werkt de eerste niet meer.
Blijkbaar kun je maar één afstandsbediening op de 5202 activeren.
Dus verwissel de afstandsbedieningen niet want dan krijg je dat het niet meer wil.


ik heb 2 ontvangers en dus 2 afstandbedieningen ontvangen. 
de 2e zat nog origineel in de verpakking en was nog niks mee gedaan. 
 

op dit moment heb ik t kastje en de afstandbediening gewisseld. Dus alles zit nog bij elkaar zegmaar. 


@NiQueZz Klopt het wat huistijger zegt? Als 1 ab defect is, dan kunnen wij je voorzien van een nieuwe natuurlijk.

1 afstandbediening is zeker defect. Daarvoor ontvang ik graag een nieuwe. 


@NiQueZz Er komt een nieuwe ab je kant op! Hopelijk is het daarmee opgelost.


Reageer