Skip to main content

Onze interactieve tv ontvanger loopt steeds vaker vast. We hebben hem al minstens 5 jaar.Resetten, updaten en “frisse start menu” helpen niet.

Wat te doen? 

Welke type ontvanger is het en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?


We kijken al een paar jaar draadloos. Onze ontvanger kan ik even niet met een nummer of zo beschrijven, maar is zwart met groene getallen in het display. Knop zit bovenop. Scherm geeft geen kanaal meer weer, dus ik denk dat die echt stuk aan het gaan is


@Karla22 aan de voorkant van de tv ontvanger staat wat voor type het is.


Je hebt gelijk. Het is een Arris  VIP 2952 V2


@Karla22 ik lees ook dat je met een draadloze verbindingsset tv kijkt, is het mogelijk om een UTP kabel aan te sluiten van de tv ontvanger naar de modem? Alleen om te kijken of de tv ontvanger dan vast loopt, zo niet dan ligt het aan de draadloze verbindingsset. Welke type DVS heb je? Zou je eens een foto kunnen plaatsen?


Het modem staat erg ver van de tv, precies de reden dat we al jaren draadloos kijken. Dus zo'n lange kabel heb ik niet. Dit is de DVS.
 

 


Is deze zo aangesloten: 

 


Ja, rechtstreeks in een wandcontactdoos


Hoi @Karla22, welkom op het forum! De problemen die je beschrijft zijn vaak wel te wijden aan de draadloze verbindingssets. Problemen hiermee zijn gelukkig vaak goed op te lossen. Mijn collega heeft hier een heel uitgebreid topic over geschreven! Kun je ook een foto van de andere DVS adapter sturen? Hoe branden de lampjes op het moment dat je de storing ervaart?
 

Ik kijk ook graag even mee of de lijn verder stabiel is, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Tweede dvd zit achter de kast, foto niet mogelijk, ook kan ik de lampjes niet zien.topics gelezen, lijkt niets mee 

aan de hand. 
werkt ook allemaal al jaren goed. Nu is vooral ook vreemd dat de zenderaanduiding bij een ingeschakelde tv ontvanger niet meer werkt. Vandaar dat ik denk dat die gewoon de geest gaat geven. Zie foto. 
 


Ik kan de KPN TV ontvanger niet zien op je foto, de ontbrekende zenderaanduiding zou ook niets te maken moeten hebben van de kwaliteit van het signaal wat je TV ontvanger geeft.
De TV ontvanger meet vanaf hier overigens goed nu en heeft 99% ontvangst dus zou nu geen problemen moeten geven. Hoe ervaar jij dit?

Overigens zie ik wel dat je aansluiting ongeveer 9Mbit/s haalt, waar de TV ontvanger 8Mbit/s gebruikt voor HD beeld.
In dit geval zou ik je hierom eigenlijk ook adviseren HD uit te zetten op deze ontvanger, daarmee zou het een stuk minder moeten storen.


We gaan het proberen.

op dit moment gaat het goed, maar dat verklaart dus ook dat we niet op de IPAD een andere zender kunne kijken als de tv aan staat.