Skip to main content

Sinds een aantal dagen werkt mijn interactieve TV ontvanger niet goed meer. De TV geeft aan geen signaal te ontvangen van het kastje. Andere kabels en HDMI poorten geprobeerd, maar dat lost niets op. Reset zorgt voor tijdelijke ontvangst van enkel geluid (geen beeld). Geluid loopt na een minuut ook vast en dan is er niks meer. Heel graag hulp.

Goedemorgen beste heeft u de decoder al eens een frisse Reset gegeven dat wil nog wel eens helpen 😀


Hoi @Menzodmk, welkom op ons forum!
De melding “geen signaal” betekent in principe dat je TV geen signaal binnenkrijgt op het HDMI kanaal waar hij op staat.

Dit kan dus betekenen:

  • Dat de TV op een ander HDMI kanaal staat dan je TV ontvanger op aangesloten is
  • De HDMI kabel niet (goed) in de TV of TV ontvanger zit.
  • Er iets niet goed is met de HDMI kabel
  • Er iets met een van de HDMI aansluitingen van de TV ontvanger of TV is. 

Op onze site is hier een handig stappenplan voor: Hoe los ik geen, sneeuw of zwart beeld op?

Een aantal vervolgvragen:

Je hebt al andere HDMI kabels en poorten geprobeerd en de ontvanger gereset lees ik.
Heb je ook een ander apparaat met een HDMI aansluiting die je kunt proberen op deze TV? Of de TV ontvanger op een andere TV?


Beste Thomas, dank voor je reactie. Als ik een laptop op dezelfde poort met dezelfde HDMi kabel aansluit werkt alles perfect. Ik ben er daardoor van overtuigd dat het echt het kastje zelf is dat de problemen veroorzaakt. Of heb je nog een andere suggestie? Ik hoor graag. Dank. Groeten,

 

Menzo


Daar lijkt het dan wel op inderdaad! @Menzodmk. Dat sluit een hoop uit!
Ik kijk graag even mee, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dan nog kan het in de TV zelf zitten
Heb je nog een ander apparaat, dvd-speler of zo en kun je die op je TV proberen?
In dezelfde HDMI-ingang van je TV?

UTP-kabel van de ontvanger ook al vervangen?
Of heb je er een draadloze set tussen, en/of een switch?


Hoi Thomas, profiel is bijgewerkt. Dank.


Ik ga er voor je achteraan! Ik heb mijn collega's bij de logistieke afdeling verzocht hem om te ruilen. Zodra ik daar reactie van heb kom bij je terug!
Zodra hij verzonden is krijg je daar ook meteen bericht van.

@huistijger volgens mij hebben we dat uitgesloten omdat het met de laptop op de TV wel werkt toch?😊 Of zie ik iets over het hoofd?


 

@huistijger volgens mij hebben we dat uitgesloten omdat het met de laptop op de TV wel werkt toch?😊 Of zie ik iets over het hoofd?

Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar ik dacht dat hi de TV-ontvanger op de laptop  had aangesloten en TV keek, dan is dus de ontvanger goed.
Maar dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben denk ik.